اخبار استقلال

ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب شد.

سایت شماره یک:

سرمربی جدید استقلال پس از کش و قوس های بسیار انتخاب شد که این مربی ریکاردو ساپینتو است.

استقلال

سرمربی جدید استقلال کیست؟

ریکاردو ساپینتو‌، احتمالا پاسخی به انتظار هواداران استقلال پس از دو هفته بلاتکلیفی و جدایی سرمربی سابق از تیم قهرمان است. شادی قهرمانی با جدایی اسطوره شماره 7 خیلی زود فراموش شد و به جای آن نگرانی نشست.
از جواد نکونام تا رضا عنایتی و الکساندر نوری، حالا گزینه نهایی فعلی آبی‌ها ساپینتوی پرتغالی است. منتقدانش با قضاوت در خصوص عملکرد سه فصل اخیر ساپینتو را گزینه نامناسبی ارزیابی می‌کنند و البته حامیانش به موفقیت‌ها و روزهای درخشان حضور در اسپورتینگ لیسبون، براگا و استاندارد لیژ اشاره می‌کنند. آنچه مسلم است ساپینتو بازیکن درخشانی در تیم دوست داشتنی پرتغال در کنار فیگو، روی کاستا و نام‌های درخشان دیگر به شمار می‌رفت.
دوره مربیگری او با عملکرد درخشان در تیم دوم اسپورتینگ لیسبون آغاز شد تا مورد اعتماد کادر مدیریتی باشگاه قرار بگیرد. ساپینتو تیم ششم جدول را تحویل گرفت و در نهایت در رتبه سوم جدول از این تیم جدا شد. مربی جوان و پرشور پرتغالی در بخش درخشانی از دوره کاری خودش منچستر سیتی پرستاره روبرتو مانچینی را در لیگ قهرمانان اروپا شکست داد و به جمع چهار تیم برتر قاره سبز رسید اما در این مرحله از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا رویای بزرگش در یو سی ال در اولین چالش جذاب اروپایی تعبیر نشود. او در نهایت مدعی شد به دلیل مشکلات مالی از اسپورتینگ جدا شده آن هم در شرایطی که تیمش تنها 3 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت اما بر این باور بود که با شرایط موجود امکان ادامه همکاری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سرانجام و پس از بررسی‌ گزینه‌های مختلف، ریکاردو ساپینتو مربی پرتغالی به عنوان گزینه نهایی باشگاه استقلال انتخاب شد و گفته می‌شود دو طرف به توافق نهایی نیز رسیده‌اند.به همین خاطر ممکن است سرمربی اسبق اسپورتینگ لیسبون امشب وارد تهران و قرارداد همکاری فی مابین به مدت دو سال، امضا شود.

همه چیز مهیای اعلام رسمی ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال است. فردی که در نسل طلایی تیم ملی پرتغال در سال‌های 1996 تا 2000 حضور داشت و به همراه اسپورتینگ در کشورش به عناوین مختلفی دست پیدا کرد.

سرمربی جدید استقلال چند سال پیش مصاحبه مفصل و طولانی با رسانه voice coaches انجام داد که مرور آن خالی از لطف نیست. این گفتگو برای دوران بازگشت سرمربی به فوتبال پرتغال و هدایت تیم براگای پرتغال است.

3145095

افتخارات مربی استقلال

ریکاردو ساپینتو می‌گوید که من این افتخار را داشتم که رویای خود را برآورده کنم و شغلی موفق بسازم. در پرتغال، هر جامی را که ممکن است به دست آوردم. من همچنین با تیم ملی به موفقیت های زیادی دست یافتم، کسب مقام سوم در یورو 2000 لحظه ای ماندگار و سفر دوست داشتنی بود. تصمیم برای مربی شدن نیاز به تأمل بیشتری داشت، بنابراین سعی کردم تا حد امکان در زمینه های مختلف بازی اطلاعات بیشتری کسب کنم. این فقط می تواند برای شناسایی بهترین مسیر برای آینده حرفه ای من مفید باشد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر