برنامه جوکر | قسمت جدید برنامه جوکر

صفحه مجازی برنامه جوکر به تازگی پستی از قسمت جدیدش منتشر کرده که به انتظار مخاطبان، پایان داده.

سایت شماره یک:

برنامه جوکر یک برنامه مفرح است.برنامه جوکر مخاطبان زیادی دارد.برنامه جوکر ساخته احسان علیخانی است.برنامه جوکر مهمانان مشهوری دارد.برنامه جوکر برنامه‌ای خنده آور است.

برنامه جوکر

داستان برنامه جوکر چیست؟

این برنامه با الهام از یک اثر کمدی ژاپنی که هیتوشی ماتسوموتو (Hitoshi Matsumoto) آن را اجرا می کند ساخته شده است. به طور خلاصه، در این مسابقه 8 شرکت کننده حضور دارند که باید بدون اینکه خودشان بخندند، دیگران را بخندانند و در صورتی که هریک از شرکت کنندگان بخندند از مسابقه حذف شده و جایزه بزرگ مسابقه که مبلغ صد میلیون تومان است را از دست می دهند.

در این بین، سیامک انصاری که مجری مسابقه است به همراه چهل دوربین کوچک و بزرگ در محیط برگزاری مسابقه تمام شرکت کنندگان را زیر نظر می گیرند تا اگر نشانه هایی از خنده آن ها مشخص شد، بلافاصله به او در مرحله اول کارت زرد و سپس کارت قرمز نشان دهد تا از مسابقه حذف شود.

نکته جالب اینکه در طول مسابقه نیز شرکت کنندگانی تحت عنوان «زامبی» با کیفی که در آن مبلغ 50 میلیون تومان قرار داده شده وارد مسابقه می شوند تا بتوانند دیگران را بخندانند با این تفاوت که آن ها خودشان می توانند بخندند و همین موضوع کار را برای شرکت کنندگان دیگر سخت می کند. در نهایت نیز برنده مبلغ 150 میلیون تومان کسب می کند.

همانطور که اشاره شد مسابقه «جوکر»از یک ایده خارجی کپی برداری شده و به دلیل محدودیت های ساخت برنامه در ایران نیز بسیاری از ویژگی های جذاب آن حذف یا تغییر نموده است. با این حال، هنوز هم هسته سرگرم کننده این ایده در نسخه ایرانی نیز وجود دارد که به نظر می رسد توانسته رضایت تماشاگران ایرانی را به همراه داشته باشد. برنامه «جوکر» عالی نیست اما در مقایسه با دیگر تولیدات سطحی این روزهای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی وضعیت بهتری دارد.

برنامه جوکر تازه ترین رئالیتی شو ایرانی است که بومی سازی شده یک برنامه خارجی با نام LOL توسط احسان علیخانی و فیلیمو هست. شرکت کنندگان جوکر باید بقیه را بخندانند اما خودشان نخندند و همین مسأله باعث خلق شدن کلی لحظات بامزه و خنده دار شده. اما جوکر آیا یک کپی خوب هست و یا پتانسیل های از دست رفته درونش هست؟ در این ویدیو به این مسأله میپردازیم.

در واقع رئالیتی شو جوکر یک ایده جهانی را بومی‌سازی کرده ولی آیا این اتفاق به درستی رخ داده و یا مشکلاتی در این مسیر وجود دارد؟ نقش سانسور در این میان چیست و چقدر به برنامه فشار آورده؟

نقطه آغازین این بازی از سرزمین «آفتاب تابان» یعنی ژاپن شروع شده است. سال ۲۰۱۶ بود که یک کمدین ژاپنی به نام هیتوشی ماتسو موتو تصمیم گرفت ده نفر را یک جا جمع کند. ده نفر کمدینی که باید می‌خنداندند اما به شرطی که خودشان نخندند. سخت بود اما برنامه گرفت و به بقیه جاهای دنیا سرایت کرد. استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند و مکزیک مقصد بعدی این برنامه بودند. عضو جدید این گروه ایران است. کانادا کشور بعدی که تصمیم دارد این مسابقه را بسازد.

اسم نسخه ژاپنی «داکیومنتال» بود. غرب اسم مسابقه را «آخرین نفری که می‌خندد» گذاشت و اسم آن در ایران «جوکر» شد. اسم جوکر را که می‌شنویم یاد کاراکتر جوکر می‌افتیم، یاد فیلم‌های سینمایی متعدد. اما چرا اسم یک برنامه ایرانی جوکر شده است؟ جوکر یعنی کسی که جوک می‌گوید و بقیه را می‌خنداند، همان لطیفه‌گوی خودمان.

تماشای اتفاقات خنده‌دار و نخندیدن، کار ساده‌ای نیست. این موضوع، دستمایه ساخت مسابقه جوکر در شبکه نمایش خانگی شده که مورد استقبال کاربران هم قرار گرفته است. در این برنامه از هنرمندان خواسته شده به مدت ۶ ساعت در هر نقشی که می‌خواهند بازی کنند، هرچه می‌خواهند بگویند و هر رفتار و احساسی که دارند بروز دهند ولی قانون بازی یکی از مهم‌ترین غریزه‌های انسانی را که خنده است در تمام لحظات، ممنوع کرده است.

قسمت اول جوکر پخش شد. نگاه‌ تیزبین مخاطبان به سمت تیتراژ و اسامی نویسندگان رفت. سوال بزرگ مخاطبان این بود: «مگر این مسابقه رئالیتی‌شو نیست، پس نقش نویسنده‌ها در این داستان چیست؟» در این میان استوری یکی از نویسنده‌های جوکر، جنجال‌ها را شعله‌ورتر کرد!

نظر شما درباره این حرف‌ها چیست؟ اگر سری به نمونه‌‌های خارجی بزنید و تیتراژ آنها را هم ببینید، می‌دانید سمت نویسندگان در تیتراژ این برنامه‌ها هم وجود دارد. از طرفی در سایت آی‌ام‌دی‌بی هم می‌توان اسامی نویسندگان این برنامه‌ها را دید. پس قضیه چیست؟ شاید بهتر است جواب خود نویسنده جوکر را بخوانیم:...نوشتن کلیت برنامه، نحوه اجرا، بازی‌ها و موقعیت‌های برنامه به عهده نویسنده‌ها است و چطور می‌توان لحظه‌های بداهه را از پیش نوشت.

برنامه جوکر

خالق برنامه «جوکر» کیست؟

حامد میرفتاحی که مهم ترین فعالیتش در عرصه برنامه سازی به ساخت برنامه «ماه عسل» در سال 1397 برای تلویزیون باز می گردد.

مهرداد نعیمی نویسنده مسابقه جوکر در استوری اینستاگرام خود نوشت: ...حقیقت این است که ... ما بارها ضبط آزمایشی را انجام دادیم. گاهی با حضور عوامل برنامه به عنوان شرکت‌کننده. گاهی با یه سری استندآپ کمدین جوان و گاهی هم با بازیگرهای جوان تئاتری. خروجی ضبط‌های آزمایشی اصلا راضی کننده نبود و در نهایت تصمیم گرفتیم قبل از ضبط نهایی، تمام لحظات را برنامه‌ریزی کنیم. بدون اغراق ثانیه به ثانیه و این خیلی کار سختی بود، چون در عین حال نباید حالت بداهه ماجرا از بین می‌رفت..

سریال جوکر

نکات مثبت برنامه «جوکر» چیست؟

مهمترین ویژگی که باعث محبوبیت این مسابقه شده این است که بازیگران در آن به صورت بداهه و براساس خلاقیت های فردی تلاش می کنند تا دیگران را بخندانند. این تلاش برنامه ریزی نشده اغلب با واکنش های ناخودآگاه همراه است که تماشای آن می تواند برای تماشاگران جذاب باشد.

ترکیب چهره های سینما و تلویزیون و فضای مجازی می تواند بر جذابیت های این مسابقه بیفزاید.

جوکر

نکات منفی برنامه «جوکر» چیست؟

مانند اغلب ساخته های این روزهای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، «جوکر» هم یک کپی تمام عیار از برنامه های خارجی است که جذابیت های نافذ آن گرفته شده و صرفاً شوخی ها در فضایی ایزوله به مخاطب عرضه شده است؛ هرچند که برخی از آن ها ناخودآگاه باشند و بتوانند مخاطب را بخندانند

واکنش های اغراق شده شرکت کنندگان در مسابقه به برخی اتفاقات مسابقه بیش از حد معمول است و صرفاً برای اضافه کردن هیجان کاذب به مسابقه برنامه ریزی شده است.

برنامه «جوکر» از کدام شبکه پخش می شود؟

فیلیمو

 

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر