مهدی طارمی | مهدی طارمی پورتو | حواشی مهدی طارمی

مهدی طارمی با انتخاب مربیان و کاپیتان‌های 18 تیم لیگ برتر پرتغال، مهدی طارمی به عنوان بهترین مهاجم فصل انتخاب شد.

سایت شماره یک:

مهدی  طارمی بازیکن ایرانی باشگاه پورتو پرتغال است.به تازگی از مهدی طارمی در یکی از نشریه‌های معتبر پرتغالی تمجید شده است.مهدی طارمی نقش مهمی را در صعود تیم ملی به جام جهانی ایفا کرد.مهدی طارمی سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه ی خود دارد.مهدی طارمی در ایرانجوان بوشهر چهره شد.

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی1395-94 و 1395-96 آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در همین فصل بازیکن سال فوتبال ایران شد.

 او سپس در الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. طارمی در پورتو در فصل 2019-2020 بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در فصل 2020-21 نیز با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا 2020-21 را در مقابل چلسی با ضربهٔ برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال2021 شد.

طارمی در ردهٔ ملی از سال 1394 به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های انتخابی جام جهانی 2018 از بازیکنان کلیدی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 بود. او در جام جهانی 2018 و جام ملت‌های آسیا 2019 در ترکیب اصلی ایران حضور داشت.

مهدی طارمیدوران حرفه ای مهدی طارمی

مهدی طارمی، فوتبالیست مطرح ایرانی متولد 27 تیر 1371 در بوشهر است.طارمی فوتبال را بصورت جدی از سال 1377 وقتی 6 ساله بود زیر نظر پدرش در مدرسه فوتبال صدا و سیما شروع کرد و در سال 1381 وارد تیم جوانان «برق بوشهر» شد.سپس در تیم «حیات بوشهر» بازی کرد و در سال 1384 به جوانان «باشگاه ایرانجوان» پیوست و سال 1387 وارد رده بزرگسالان این تیم شد.این ملی پوش ایرانی پورتو، فرزند آخر است و برادرش بنام محمد (بازیکن فوتبال) و یک خواهر هم دارد.او در محله ای به نام شغاب بوشهر به دنیا آمده است.از ابتدا پرسپولیسی بوده است اما خواهر و برادرش استقلالی هستند و در خاطره ای می‌گوید: هر وقت با استقلال بازی داریم، خواهر و برادرم می گویند امیدواریم پرسپولیس 2 گل و استقلال 3 گل بزند.طارمی نتوانست سربازی خود را در تیم نظامی فجر سپاسی بگذراند به همین دلیل سال 1391 او یک و نیم سال از خدمت اش را در پادگان نیروی دریایی بوشهر گذراند.

مهدی طارمیدرخشش مهدی طارمی

درخشش ادامه دار مهدی طارمی در دل اروپا در کرانه شهر بندر نشین پورتو او را به ستاره ای تغییر ناپذیر در ترکیب دراگائو بدل کرده. برای ما که برای تماشایش با رگ های برآمده گردن که برتافته از احساسات ذاتی او را دنبال می کنیم، درخشش وصف ناشدنی که برایمان یادآورِ یکی از مودب و عاقل ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست؛ یادآورِ یکی از بهترین و پرتلاش ترین آنها، یادآورِ وحید هاشمیان.

وحید هاشمیان  شماره 16 شناخته شده در منطقه "روهر" ؛ از گِلزنکرشن گرفته تا دورتموند و فراتر از آن. مردی با خاصیت اغوای مدافعان و گلرها.

در عصری که فوتبالمان تازه رنگ و روی مدرن شدن به خود گرفته بود، تازه طعمِ لژیونر شدن را با ابهت شهریارِ فوتبال ما علی دایی طی دیدارهای آرمینیا بیله‌فلد و بعدتر با پیراهن اوپلِ مونیخی ها و جامه با نوارهای عمودی و عریضِ هرتابرلین شناختیم؛ روحیه جنگندگی و شوت های سهمگین کریم باقری را طی دیدارهای بوندس‌لیگا تجربه کرده و فرارهای برق آسای خداداد عزیزی را در اف سی کلن رویت کردیم.

کمی بعد تر برای فوتبال ما که چارچوب حرفه ای بودن را شناخته بود، به نظاره نشستن مهاجمِ سربه‌زیری که پرچم کشورش را به دست گرفته و با پشتکار زیاد سری در میان سرها درآورد حس خاصی داشت که شاید آن را بشود به گلزنیهای دائمی مهدی طارمی در پورتو مقایسه کرد.

پس برای خیلی‌ها برگردان معرکه طارمی در دیدار برابر چلسی، همان حس و تعلقی را داشته که قبل تر قیچیِ به یاد ماندنی هاشمیان . ضربه ای برای بازکردن قفل دروازه مونیخ 1860.

مسئولان باشگاه پورتو تصاویری از رونمایی از کیت فصل آینده این تیم را منتشر کردند که در اتفاقی عجیب خبری از مهدی طارمی نیست.

این در حالی است که خیلی ها بر این باور هستند با این اتفاق جدایی مهدی از جمع شاگردان کونسیسائو قطعی شد است و ستاره تیم ملی قرار است در فصل آینده در تیم دیگری توپ بزند.

مهدی طارمی

پیشنهادات مهدی طارمی

سایت "اسپورتینگ پدیا" آمریکا هم با انتشار گزارشی تحت عنوان «مهدی طارمی – ستاره ایرانی که در اروپا می‌درخشد» به معرفی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه پورتو پرداخت و در پایان مدعی شد تیم‌های لیل و المپیک مارسی فرانسه خواهان جذب او هستند.

این رسانه آمریکایی نوشت، مهدی طارمی فوتبالیستی است که در پست مهاجم برای باشگاه پورتو پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. این مهاجم ایرانی از سن 10 سالگی در برق بوشهر پیشرفت خود را آغاز کرد و سپس در 14 سالگی به آکادمی جوانان ایرانجوان بوشهر رفت و سپس به شاهین بوشهر رفت و از 18 سالگی به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد. او تنها در 7 بازی برای این تیم شرکت کرد و تنها یک گل به ثمر رساند.

طارمی سال 2013 به ایرانجوان رفت و با او قراردادی 2 ساله بسته شد. او در 22 بازی 12 گل برای آن‌ها به ثمر رساند و دومین گلزن برتر لیگ ایران در آن زمان بود. پس از آن فصل، این بازیکن به پرسپولیس انتقال یافت، جایی که او همچنان به گلزنی هایش ادامه داد و در 105 دیدار 53 گل به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا قهرمانی‌های پیاپی را کسب کند. او با نیم میلیون یورو به الغرافه پیوست و یک فصل در قطر بازی کرد. طارمی در 38 بازی 22 گل برای این باشگاه به ثمر رساند و سپس برای اولین حضورش در فوتبال اروپا راهی ریو آوه شد.

مهاجم ایرانی در ویلا دو کوند تاثیری فوری گذاشت و در اولین بازی خود در بازی اول لیگ پرتغال مقابل اوس هت تریک کرد و هفته بعد مقابل اسپورتینگ لیسبون سه پنالتی به دست آورد. مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در پرتغال در 37 بازی در مجموع 21 گل به ثمر رساند و 2 پاس گل داد و به تیمش کمک کرد تا به مقام پنجمی دست یابد. او در آن فصل برای تصاحب کفش طلایی با 2 بازیکن دیگر برابر شد.

طارمی در تابستان 2020 با مبلغ 15 میلیون یورو به پورتو رفت. در اولین فصل حضورش در اژدها، این مهاجم آن‌ها را ناامید نکرد و 23 گل به ثمر رساند و 18 پاس گل داد. او همچنین برای گل آکروباتیک عالی خود در برابر چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نامزد دریافت جایزه پوشکاش شد. در فصل گذشته، این بازیکن 26 گل زد و 17 بار پاس گل داد و در پرتغال با پورتو دبل کرد و قهرمانی لیگ و جام حذفی را به دست آورد.

طارمی چهار سال پیش با ایران در جام جهانی روسیه حضور داشت و تاکنون 57 بازی ملی برای تیم ملی انجام داده که 26 گل و 13 پاس گل به ثبت رسانده است.

با توجه به اینکه این بازیکن ایرانی در ماه جولای 30 ساله می‌شود، مشخص نیست که آیا تیم‌های مطرح اروپایی به دنبال جذب او هستند یا خیر، و اگر این کار را انجام دهند، با توجه به انقضای قرارداد طارمی در سال 2024، پورتو مبلغ بالایی را طلب خواهد کرد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مارسی و لیل این مهاجم را زیر نظر دارندد و رسانه‌های دیگری اخیراً اعلام کردند که خورخه ژسوس او را در باشگاه جدیدش فنرباغچه می‌خواهد، اما تاکنون هیچ پیشنهادی ارائه نشده است.

مهدی طارمیتمجید از مهدی طارمی

سایت Wide world of Sports در گزارشی جالب به بررسی بهترین ستاره 32 تیم حاضر در جام جهانی پرداخت. این رسانه استرالیایی برای تیم ملی کشورمان ، مهدی طارمی را بهترین ستاره دانست و در خصوص او نوشت: دوران موفقیت طارمی در اروپا به چندین سال قبل بازمی‌گردد. زمانی که به ریوآوه منتقل شد. او نمایشی عالی داشت و سپس توانست به قهرمان پورتو منتقل شود. او در پورتو به ستاره آنها در لیگ داخلی و اروپایی نام گرفت و همچنین توانست در تیم ملی ایران نیز درخشان ظاهر شود. این سایت در خصوص ستاره‌های هم‌گروهی تیم ملی ایران نیز صحبت کرد. برای تیم ملی انگلیس هری کین، برای ولز گرت بیل و برای آمریکا کریستین پولیسیچ را ستاره اصلی نامید.

 

 

 

 

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر