ترانه علیدوستی | حواشی ترانه علیدوستی | بیوگرافی ترانه علیدوستی

راز شکایت از ترانه علیدوستی را یک وکیل افشا کرد.

سایت شماره یک:

ترانه علیدوستی بازیگر مشهور ایرانی است.ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد خوش درخشید.ترانه علیدوستی زوج هنری شهاب حسینی است.ترانه علیدوستی در فیلم برادران لیلا ایفای نقش کرده است.اخباری مبنی بر ممنوع الخروج شدن ترانه علیدوستی به گوش می‌رسد.

ترانه علیدوستی

بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد 22 دی 1362 در تهران ، بازیگر و مترجم است.دیپلمه رشته کامپیوتر می‌باشد که در مدرسه رشته تجربی خواند و به زبان انگلیسی هم تسلط دارد و از 17 سالگی بازیگری را آغاز کرده است.او خود را بعنوان یک مادر و فمینیست (حامی حقوق زنان) معرفی می‌کند.

پدرش «حمید علیدوستی» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال است، مادرش «نادره حکیم الهی» سنگ‌ تراش و مجسمه‌ ساز است.پویان علیدوستی که تنها برادرش محسوب می‌شود، سال 1383 در مراسم جشن چهارشنبه سوری بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده است.

ترانه علیدوستی

شروع کار ترانه علیدوستی

علیدوستی در سال 1379 زمانی که 17 ساله بود، در کلاس های بازیگری «امین تارخ» شرکت کرد و یکسال بعد در فیلم «من ترانه 15 سال دارم» در نقش ترانه پرنیان به بازیگری پرداخت که بازی درخشان وی 4 جایزه معتبر داخلی و خارجی از جمله سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر را برایش به همراه داشت.

ترانه علیدوستی

شهرت ترانه علیدوستی

بعد از بازی در فیلم «من ترانه 15 ساله دارم» در سال 1387 وقتی 25 ساله بود با حضور در فیلم «درباره الی» دوباره خود را بر سر زبان ها انداخت اما شهرت عجیب او سال 1393 با سریال «شهرزاد» در شبکه خانگی شروع شد.علیدوستی همچنین در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی سال 1396 نیز حضور درخشانی داشت.

ترانه علیدوستی

ازدواج ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی تابستان 1390 در 26 سالگی با آقای «علی منصور» ازدواج کرد که ثمره این زندگی، یک دختر بنام «حنا» در سال 1392 بود.شایعات مختلفی از همسر خانم علیدوستی منتشر شده، اما نه مقیم لندن بوده و نه تاجر می‌باشد.لازم به ذکر است که او چند سال پیش تحصیلاتش را تمام کرده و تجربه بازیگری دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ترانه علیدوستی

شغل دوم ترانه علیدوستی

خانم بازیگر که به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم است، جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو کسب کرد و چندین کتاب پرفروش و پر طرفدار از آن خود کرد.

پدروی، حمید علیدوستی، بین سال های 65 تا 67 در باشگاه های آلمان توپ می‌زد و علیدوستی، سه تا شش سالگی خود را در آلمان گذراند و به همین خاطر آلمانی را همزمان با فارسی یاد گرفت که این مسئله در یادگیری زبان انگلیسی نیز به وی کمک کرد.وب به غیر از یک دوره کلاس مقدماتی زبان انگلیسی در نوجوانی، کلاس دیگری نرفته و خودآموز، این زبان را یاد گرفته است.

تحریم اسکار توسط ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی که مخالف حکم رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا بود، در مراسم اهدای اسکار شرکت نکرد که این خبر توسط بسیاری از رسانه های جهان از جمله «نیویورک تایمز» ، «گاردین» ، «آسوشیتدپرس» و «هالیوود ریپورتر» بازتاب داده شد.

بازیگر موردعلاقه ترانه علیدوستی

علیدوستی می‌گوید که من خیلی به اینکه آدم حتما در بازی الگویی داشته باشد یا بازیگری را مدل خودش قرار بدهد ، اعتقادی ندارم و اصلا اینجوری ماجرا را نمی‌بینم، با این حال کسی که دوستش دارم و اگر فیلمی بازی کند، حتما آن فیلم را می‌بینم ، آقای علی نصیریان است.

علایق ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی علاوه بر بازیگری به فیلم نامه نویسی نیز علاقه دارد. بازیگر محبوب او رابرت دنیرو و علی نصیریان است.این خانم بازیگر به نقاشی علاقمند بوده و به صورت تجربی سبک سیاه قلم را دنبال می‌کند و دو سال در هنرستان موسیقی درس خوانده بود و پیش از بازیگری تصمیم داشت خواننده اپرا شود. او آشپزی را خیلی دوست دارد و زمان بیکاریش خودش غذا می‌پزد.

ترانه علیدوستی

ممنوع الخروج شدن ترانه علیدوستی

پس از بیانیه امروز جنبش می تو مبنی بر ممنوع الخروجی یکی از اعضای 5 نفره این هیئت شایعه ای در فضای مجازی با قدرت در حال پخش شدن است.ترانه علیدوستی ممنوع الخروج شد این شایعه امروز به شدت در فضای مجازی در حال پخش شدن است در حالیکه هنوز هیچ منبع موثق و غیرموثقی آن را تأیید یا رد نکرده است.به نظر می آید این شایعه به واسطه فعالیتهای اخیر این بازیگر در حال شدت گرفتن است.

داستان شکایت از ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی با انتشار پستی در اینستاگرامش خبر داد که به افترا و نشر اکاذیب متهم است. او در این پست نوشت:

‌«شاید برایتان جالب باشد که دو شکایت از من نزد قوه قضاییه به ثبت رسیده است. از طرف آقایان حبیب رضایی ‌و مهدی کوشکی. اتهام؟ افترا و نشر اکاذیب.

ضمن به حق دانستن فعالیت‌های این روزهایمان به عنوان نماینده بیش از هشتصد زن سینماگر، با کمال میل در این خصوص از خودم دفاع خواهم کرد و بر سر مواضعم خواهم ایستاد. تا قسمت چه باشد.

چه خوب که همه در دادگاه تاریخ هم پاسخگو خواهیم بود. امید است سمت درست تاریخ ایستاده باشیم.

به بهانه شکایت از ترانه علیدوستی و مشخص شدن تکلیف پرونده او با شیما قوشه، وکیل دادگستری و حامی حقوق زنان گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

آیا قانون ما مشخص کرده که چه رفتاری تجاوز به حساب می‌آید؟

عنوان تجاوز در قانون ما عنوان حقوقی نیست. ماجرای تجاوز، چیزی است که در عالم واقع رخ می‌دهد، اما عنوان تجاوز (رابطه جنسی کامل بدون رضایت) در حقوق ما، زنای به عنف نام‌گذاری شده است.

اخیرا دو شکایت از جانب حبیب رضایی و مهدی کوشکی، علیه ترانه علیدوستی به اتهام افترا و نشر اکاذیب مطرح شده، چون این بازیگر از زنان آزار دیده حمایت کردند. در چنین موردی قانون چه حقی برای شاکی و متهم قائل است؟

ماجرای اصلی که ما با آن مواجه هستیم این است که قانون خاصی برای حمایت از زنان نداریم. من نمی‌دانم که ترانه علیدوستی اسمی از کسی آورده یا خیر، اگر از کسی اسمی نبرده باشد، اثر شکایت رد می‌شود.

چون این دو فرد فقط به سه اتهام توهین، افترا، قذف (فحاشی و دشنام) می‌توانستند از ترانه علیدوستی شکایت کنند که این کار را به اتهام افترا و نشر اکاذیب انجام دادند. اما موضوع اصلی درباره آزار جنسی و حمایت از افراد آزار دیده، خلاء قانونی ماست. چون در چنین مواردی، قانون، از زنانی که آزار دیده‌اند و کسانی که از این زنان حمایت می‌کنند، پشتیبانی نمی‌کند.

با توجه به این نکته‌ای که شما به آن اشاره کردید، درواقع خلاء قانونی دست افرادی مانند حبیب رضایی و مهدی کوشکی را برای شکایت باز گذاشته است.

بله.

جنبش ۸۰۰ زن سینماگر از هفته دوم فروردین امسال شروع شد و هیچ اعتراضی علیه ترانه علیدوستی مطرح نشد، تا زمانی که ایشان به جشنواره کن رفتند و یکسری از حواشی را پشت سر گذاشتند. می‌توانیم بگوییم که شکایت از ترانه علیدوستی ممکن است که جنبه سیاسی داشته باشد و این خلاءهای قانونی باعث سو استفاده از این ماجرا باشد؟

بله، حتی ممکن است مسائل سیاسی این دو فرد را ترغیب یا تحریک به شکایت کرده باشد. این موارد همه جزو احتمالات است، اما اینکه آیا این اتفاق افتاده یا نه را نمی‌دانم.

در پرونده‌های مشابه ماجرای ترانه علیدوستی، معمولا نتیجه چه می‌شود؟

اساسا فرقی نمی‌کند، که به خود فرد تجاوز شده یا کسی از فرد آزار دیده حمایت کرده باشد، در هر دو حال قانون‌گذار این اجازه را به فرد متجاوز داده تا از قربانی یا حامیان او شکایت کند. به نوعی انگار قانون از فرد متجاوز حمایت می‌کند چون اساسا اثبات کردن این جرایم، در دادگاه، کار بسیار سختی است.

اگر گفتن نام فرد متجاوز تبعات قانونی دارد، پس فرد آزار دیده چگونه از حقوق خود دفاع کند و از فرد خاطی شکایت کند؟

اگر عنوان کاری که به آن فرد نسبت داده شده است زنا، تجاوز یا عنوان جنسی مشخصی داشته باشد، فرد می‌تواند در قالب قذف که یک عنوان اتهام حدی است آن را مطرح کند. هرچند اثبات کردن حد هم کار سختی است چون نیاز به شهادت دارد.

در واقع قانون از فرد آزار دیده می‌خواهد که نام فرد خاطی را فقط در دادگاه مطرح کند، تا جرم او بررسی شود. یعنی ابتدا شکایت کیفری کند و قوه قضاییه با تمام خلاءهای قانونی و سخت‌گیری‌هایی که دارد به این موضوع رسیدگی کند. هرچند اثبات کردن این جرایم، در دادگاه، کار بسیار سختی است. یک مثال واضح از خلا قانون بزنم، کیوان امام وردی، یکی از پرونده‌های من است. او از تمام رسانه‌هایی که نام این فرد را به عنوان متجاوز افشا کرده‌اند، شکایت کرده چون معتقد است که نباید نامی از من آورده می‌شد. دقیقا در همین‌جا خلاء قانونی دیده می‌شود، چون قانون گذار نه از آزار دیده حمایت می‌کند، نه از حامیان او حمایت می‌کند.

چگونه می‌توان این خلاءهای قانونی را پر کرد؟

راه حلش ساده و واضح است، قانون‌گذار باید قانون را تغییر بدهد

تگ های مرتبط

ارسال نظر