قیمت بیت کوین | کاهش قیمت بیت کوین | افزایش قیمت بیت کوین

قیمتی بیت کوین با ریزش دوباره به کانال 19 هزار دلار رسید.

سایت شماره یک:

قیمت بیت کوین در شرایطی نوسانی به سر می‌برد.قیمت بیت کوین به کانال 19 هزار دلار رسیده است.قیمت بیت کوین در ابتدای عرضه، روندی صعودی داشت.قیمت بیت کوین برای متقاضیان این ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد.قیمت بیت کوین ممکن است در پایان سال جاری میلادی به 220 هزار دلار برسد.

قیمت بیت کوین

مزیت دانستن قیمت بیت کوین 

یشتر رمز ارزها در برابر ارزهای رسمی مانند فلزات گرانبها عمل می‌کنند و به دلیل محدودیت در میزان موجودی ثابت همیشگی آن‌ها در برابر تورم مقاومت می‌کنند. همچنین ارزهای رمز پایه ابزار قابل اعتمادی برای مبادله خارج از کنترل بانک‌های مرکزی هستند و انحصارات ارزی دولتی را می‌شکنند و سیاست‌های بانکی نمی‌تواند بر ارزش دارایی ارزی تاثیر مستقیم بگذارد. از سوی دیگر پروسه استخراج یا ماینینگ مکانیسمی داخلی برای کنترل ارزهای رمزپایه است که ماینرها به دقت اطلاعات آن را مورد محافظت قرار می‌دهند.

درباره مسئله حریم خصوصی و ناشناس ماندن نیز هر چند دارندگان بیت کوین کماکان نگرانی‌هایی دارند اما با استفاده از نام مستعار می‌توان آن را معامله کرد که امنیت بالایی را به دارنده می‌دهد، البته در رمز ارزهای جدیدتر لایه‌های حفاظتی بیشتری نیز طراحی شده است که کار شناسایی را چندین برابر دشوار می‌کند. استفاده از رمز ارزها به طور کلی هزینه‌های کمتری نسبت به ارزهای متداول دارد و چیزهایی چون پرداخت کارمزد و ... در آن وجود ندارد. که این عدم پرداخت کارمزد در معاملات بین‌المللی که گاه تا 15 درصد مبلغ انتقال یافته به عنوان کارمزد در نظر گرفته می‌شود بسیار مهم و کاربردی است چرا که مهم نیست فرستنده یا گیرنده در کجای جهان قرار دارند.

قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین همیشه یکی از جذاب‌ترین موضوعات این حوزه بوده است. نوسانات شدید قیمت بیت کوین باعث می‌شود تا هر کسی به دنبال پیدا کردن راهی برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین باشد و کسی هم که کمی به تحلیل آشنایی داشته باشد بدش نیاید که پیش بینی خود را ارائه کند. افراد مشهور زیادی هم تاکنون هر کدام قیمت بیت کوین را در آینده پیش‌بینی کرده‌اند، از 100 دلار و نابودی آن تا1 میلیون دلار و جایگزینی با پول‌های رایج.

مکس کایزر، معامله‌گر و تحلیلگر بیت‌کوین، دوباره پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین در طول سال جاری به سطح 220 هزار دلار خواهد رسید.

او قبلاً در سال 2022 چندین بار این موضوع را توییت کرده بود، اما اکنون یکی از دلایل قطعی احتمال وقوع این اتفاق را ارائه می کند.

وی یکی از دلایل رشد قیمت بیت‌کوین را محدود بودن میزان عرضه آن، یعنی 21 میلیون عنوان کرده که توسط خالق مرموز آن، ساتوشی ناکاموتو برنامه‌ریزی شده است.

علاوه بر این، وی به موضوع هاوینگ بیت‌کوین اشاره کرد که هر چهار سال یک بار میزان استخراج سکه‌ها نصف می‌شود. تا کنون 18 میلیون بیت‌کوین استخراج شده و تنها 3 میلیون کوین باقی مانده که سال‌ها طول خواهد کشید.

هاوینگ قبلی بیت کوین در اوایل ماه می 2020 اتفاق افتاد، بنابراین انتظار می رود که هاوینگ بعدی در سال 2024 انجام شود.

تنها 21 میلیون سکه قابل استخراج است و هیچ راهی در جهان برای افزایش این مقدار وجود ندارد. برخلاف بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال دارای منابعی هستند که به تریلیون ها مورد می‌رسد.

با شروع سال جاری، کایزر دلیل اصلی احتمال رسیدن بیت کوین به 220 هزار دلار را به اشتراک گذاشت. کایزر معتقد است که رشد بالای قیمت بیت کوین با رشد گسترده هش ریت بیت کوین همراه خواهد بود.

در 2 ژانویه، هش ریت بیت کوین به بالاترین حد تاریخی خود یعنی 203.5 اگزاهش رسید، در حالی که بیت کوین در سطح 47 هزار دلار در صرافی های متمرکز معامله می شد.

در حال حاضر، بیت کوین بیش از نیمی از این ارزش را از دست داده است و اکنون در کانال 20 هزار دلاری معامله می‌شود.

ما هنوز شاهد سطوح عمیق‌تری از سرمایه‌گذاری منفی در دوره‌های زمانی پایدار نبوده‌ایم، بنابراین این ممکن است به ما بگوید که بدترین وضعیت بازار نزولی هنوز در راه است.

طبق گزارشی از مجله حرفه‌ای بیت‌کوین (Bitcoin Magazine Pro) در این هفته که میانگین متحرک 200 هفته‌ای از لحاظ تاریخی و همچنین حرکت قیمت آخر هفته و حرکات بازار مشتقات را پوشش داده است، بیت‌کوین در حال حاضر کمتر از میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود قرار دارد که تنها چهار بار در طول تاریخ بیت‌کوین این حالت، اتفاق افتاده و نشان دهنده نزول چرخه‌ای قابل توجهی است. اما هیچ کدام در شرایط اقتصادی منحصر به فردی که امروز در آن قرار داریم، رخ نداده است.

اگرچه این روزها احتمالاً پنج سال آینده مانند فرصت‌های اصلی انباشتگی به نظر می‌رسند، اما نتیجه‌گیری اینکه بدترین وضعیت به پایان رسیده، با احتمال شیوع بیشتر ارزهای دیجیتال و بادهای مخالف کلان پیش رو، دشوار است. صرف نظر از پس‌زمینه نامساعد اقتصاد کلان (که بدون شک بازار در شش ماه گذشته قیمت‌گذاری کرده است)، یک نگاه ساده به میانگین متحرک 200 هفته‌ای برای ایجاد چارچوبی برای انباشت بیت‌کوین، به فعالان بازار گذشته بسیار کمک کرده است

Bitcoin Magazine Pro در هفته گذشته کاملاً بر روی سرایت بومی ارزهای رمزنگاری شده متمرکز بود، زیرا وحشت در سراسر صنعت در مورد اینکه آیا وجوه در پلتفرم‌های مختلف برای کاربران/سپرده‌گذاران ایمن هستند یا خیر، رخ داد. در حالی که بخش عمده‌ای از ریزش هفته گذشته، ناشی از فروش اجباری به دلیل وام‌های وثیقه‌ای در پروتکل‌های DeFi (یا ترس از آن) بود، بازار مشتقه در صرافی‌های متمرکز نیز سزاوار بررسی دقیق است، زیرا هنوز نقشی حیاتی در حرکت بازار در کوتاه مدت / میان مدت، ایفا می‌کند.

از آنجایی که قیمت بیت‌کوین به زیر 20.000 دلار و اتریوم به زیر 1.000 دلار رسید، بهره باز قراردادهای آتی سوآپ دائمی منفجر شد و نرخ سرمایه به شدت منفی شد.

به زبان ساده، این بدان معناست که با سقوط بازارها، معامله گران مشتقه با افزایش مقدار سرمایه اهرمی، قیمت را کاهش دادند، با نرخ‌های منفی تامین مالی نشان می‌داد که قراردادهای آتی دائمی در حال کاهش هستند. لحظه‌ایی که قیمت به اواسط محدوده 17.000 دلار رسید و قیمت پیشنهادی برای گرفتن پوزیشن‌های فروش، پیدا کرد. پوزیشن‌های فروش دیر هنگام خود را در آفساید یافتند و متضرر شدند، زیرا بازار به سرعت معکوس شد و قبل از پایان آخر هفته به سطح 20.000 دلار برگشت. هیچ ناهار رایگانی در بازارهای مالی وجود ندارد و بازار بیت‌کوین راهی برای تنبیه همه فعالان بی‌انضباط خود (افرادی که با اهرم بیش از حد در نوسانات لحظه‌ای بازار پوزیشن می‌گیرند) دارد. این داده‌های مشتقه از بازار، ما را به این نتیجه می‌رساند که قدرت افزایش بازگشت به 20.000 دلار بیشتر تابعی از پوشش پوزیشن‌های فروش بوده است.

لازم به ذکر است که یکی از نشانه‌های نزولی بیت‌کوین، بازار بسیار کوتاه است و مقایسه داده‌های بازار مشتقات با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که این دوره ممکن است خیلی زود فرا برسد.

بازار مشتقات بیت‌کوین که به شدت کاهش یافته است، بازاری است که در آستانه صعودی بالاتر است، در حالی که به دلیل فشرده شدن موقعیت‌های فروش در آخر هفته شاهد بازگشت قوی به بالای 20.000 دلار بودیم، بدترین وضعیت ممکن است هنوز در راه باشد. دوره‌های پایدار تامین مالی منفی برای معاملات آتی دائمی و عقب ماندگی (قیمت آتی کمتر از قیمت لحظه‌ای) دو تا از بزرگترین نشانه‌های گویای بازاری هستند که برای برگشت به سمت صعودی آماده شده‌اند.

در حالی که موقعیت فروش در روزهای اخیر بیشتر از شش ماه گذشته بوده است، اما در واقع سطوح عمیق تر از سرمایه گذاری در دوره‌های زمانی پایدار چیزی است که در پایان یک چرخه نزولی از بازار (همزمان با تجزیه و تحلیل گذشته آن) باید به دنبالش باشید.

قیمت بیت کوین امروز

نمودار قیمتی بیت‌کوین از دیروز تا کنون روند نزولی داشته و از قیمت20 هزار  دلار تا قیمت 19 هزار و 200 کاهش پیدا کرده. سپس مجددا تا سطح 19 هزار و 530 افزایش قیمت داشته است.

در فریم یک ساعته، بیت‌کوین روند نزولی را پیش گرفته است و در تایم فریم4 ساعته در حال تکمیل نمودار  در کانال رنج است. این کانال رنج بین 22 هزار و 300 تا محدوده 18 هزار و 420قرار دارد. هم اکنون بیت کوین نزدیک حمایت کف این کانال است.

در تایم فریم یک ساعته بیت‌کوین تا سطح 19 هزار و 200 کاهش پیدا کرده و سپس مجدداً تا 19 هزار و 500 دلار بالا رفته است. در حال حاضر احتمال کاهش تا محدوده 19 هزار با توجه به پتانسیل‌های بازار و سیگنال‌ها، وجود دارد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر