رضا رویگری | حواشی رضا رویگری | اخبار رضا رویگری

بزودی فیلم جنجالی رضا رویگری آماده اکران می‌‌شود.

سایت شماره یک:

رضا رویگری ستاره سابق سینما و تلویزیون است.رضا رویگری این روزها حال خوبی ندارد.رضا رویگری به حاشیه های اخیر که برایش ایجاد شد، واکنش نشان داد.رضا رویگری در عرصه موسیقی نیز حضور دارد.رضا رویگری در سریال مختارنامه ایفای نقش کرده است.

بخشی از مصاحبه رضا رویگری

پس از آن که ویدئوی شما از آسایشگاه کهریزک منتشر شد، به یک منزل مسکونی منتقل شدید. انتقال‌تان به این منزل چگونه اتفاق افتاد؟

حاج خانم و پسرشان با کارهایی که انجام دادند من را خوشحال کردند. حاج خانم، زمانی‌که در نجف بودند مصاحبه من را می‌بیند و با پرویز پرستویی تماس می‌گیرد. آقای پرستویی به آقای اصغری می‌گوید رویگری رفیق من است. تو با او که الان در آسایشگاه کهریزک است تماس بگیر و کارهایش را ردیف کن. آقای اصغری و مادرشان افراد نیکوکاری هستند و کارشان کمک به مردم است. تا حالا چند نفر اعدامی‌را نجات داده‌ و از چوبه دار پایین آورده‌اند. این دو نفر من را از کهریزک بیرون آوردند. من اگر دویست سال هم عمر کنم نمی‌توانم گوشه‌ای از محبت‌های حاج خانم را جبران کنم.

رضا رویگری

خیلی‌ها به شما قول کمک داده‌اند کدام موارد عملی شد؟

اگر آن خانه‌هایی که به من قول دادند واقعاً می‌دادند الان یک مسکن مهر داشتم. فقط حاج خانم و آقای علیرضا اصغری روی حرفشان ماندند. این خانه را با مشارکت صداوسیما برای من تهیه کردند.

الان در چه وضعیتی هستید؟

این‌جا یک پرستار آقا و یک تیم پزشکی دارم. دو نفر از دوستانم هم همیشه هستند و به من کمک می‌کنند و خیلی برای من زحمت می‌کشند. الان این‌جا برای من بخور و بخواب است. همه‌چیز از شیرمرغ تا جان آدمیزاد آماده ‌است. موقع خواب، خواب هستم و موقع خوردن هم می‌خورم. بقیه‌اش را هم در سایت‌ها و فضای مجازی می‌توانید ببینید. به چیزهایی که بعضی‌ها می‌گویند توجه نکنید. مثلاً من برای آب‌درمانی به استخر رفتم که یک چیز معمول و طبیعی است. یک نفر نوشته رویگری در استخر خانه‌اش دارد شنا می‌کند. من در این وضع بی‌آبی چطور می‌توانم در خانه استخر داشته باشم؟ یک استخری در جنوب شهر بود که لطف کردند و یک شب من را دعوت کردند. حالا شاید شب‌های دیگر هم بروم. آن استخر رفتن برای من بسیار مؤثر بود.

اخبار فضای مجازی درباره خودتان را دنبال می‌کنید؟

ما دنبال نکنیم، فضای مجازی ما را دنبال می‌کند. من هیچ‌چیزی را در فضای مجازی بلد نیستم. اصلا نمی‌دانم چطور در اینستاگرام پست می‌گذارند. ولی دوستان نظرات را برایمان می‌خوانند. یکی از دوستان کامنت‌های بد را می‌خواند و دیگری کامنت‌های خوب را می‌خواند. سانسور هم نمی‌کنند.

نظرات مختلفی وجود دارد. بعضی نظرات خوب نسبت به من دارند و حرف‌های بعضی‌ها غیرمنصفانه است. بعضی‌ها وارد فضای خانواده من می‌شوند که این خیلی من را اذیت می‌کند. این دوستانی که به من کمک کرده‌اند هم جزو خانواده‌ من هستند. همسر من هم خیلی اذیت شد. بعضی‌ها درباره او کامنت‌های غیرمنصفانه گذاشتند. امیدوارم که خدا این افراد را ببخشد.

الان همسرتان کجا هستند؟

در منزلی که قبلاً داشتیم زندگی می‌کند. بعضی وقت‌ها هم به من سر می‌زند.

این‌که بعضی‌ها می‌گویند شما با هم اختلاف دارید و جدا شده‌اید درست است؟

نه ما جدا نشده‌ایم.  

زمانی‌ که شما در آسایشگاه بودید گفتید که همسرتان مقصر است؟

من دنبال مقصر در این کار نمی‌گردم. هر کسی به‌اندازه توانش به من خدمت کرده‌ است. دست همه درد نکند. یکی‌ از آنها هم ایشان بوده که در ده سالی که من مریض بودم در خانه به من کمک کرده و زحمت من را کشیده ‌است. من نمی‌توانم غیرمنصفانه صحبت کنم.

یعنی زندگی عاشقانه‌ای که از ابتدا داشتید الان ادامه دارد؟

بالاخره عشق مثل هوای بهار می‌ماند که یک وقت می‌بارد و یک وقت هم تگرگ‌هایی می‌آید که حجمش اندازه گردو است. یک وقت‌هایی هوا ابری و یک وقت‌هایی صاف و آفتابی است. الان که وضع اقتصادی به هم ریخته، همه خانواده‌ها ممکن است اختلافات کوچکی داشته باشند. ولی آن‌طورکه در فضای مجازی می‌گویند ما اختلاف نداریم. با همدیگر هستیم و همچنان داریم زندگی می‌کنیم. الان زندگی‌ها اسم‌های مختلف پیدا کرده است. زندگی سفید و سبز و قرمز و رنگ‌های دیگر. زندگی اجتماعی هم داریم. ولی ما داریم زندگی سالم انسانی را ادامه می‌دهیم.

ویدئوی پول‌پاشی بر روی شما خیلی خبرساز شد. ماجرا چه بود؟

دوستان می‌خواستند عشق و علاقه‌شان را به من نشان دهند. شما در عروسی‌ها دیده‌اید که روی سر یک نفر شاباش می‌ریزند و شاباش می‌دهند. این کار خیلی غیرمعمول نیست. گفتم بعضی‌ها غیرمنصفانه نظر می‌دهند.

ظاهرا فیلم مستندی هم درباره شما ساخته‌شده است که یکی از لوکیشن‌هایش تجریش است.

بله. هنوز دو سه روز دیگر از فیلم‌برداری باقی مانده‌است. قرار است برویم صداوسیما و ادامه‌اش را ضبط کنیم.

در آن مستند که عکس‌هایش منتشر شده نشان دادید که نقاش چیره‌دستی هم هستید.

اتفاقاً دلم می‌خواست یکی از تابلوهایم الان این‌جا بود. ولی متأسفانه در آن خانه قبلی جا مانده است. باید بروم یکی از تابلوهایم را بیاورم. من یک نقاش حرفه‌ای بودم و این‌گونه نبود که یک آسمان و یک گل و پرنده بکشم. من شاگردانی داشتم که الان خودشان استاد شده‌اند.

بین نقاشی و خوانندگی و بازیگری کدامیک را بیشتر دوست دارید؟

الان بازیگری مقداری حالت شوخی پیدا کرده است. هر کسی که می‌تواند حرف بزند یک متن در دستش می‌گیرد و جملاتی می‌گوید و فکر می‌کند که بازیگر است.

بازیگری کسب‌کردنی است. اما صدا نعمتی است که خداوند در حلقوم انسان می‌گذرد. صدا هدیه خداوند است. من خوانندگی را از این‌ جهت بیشتر دوست دارم، ولی برای بازیگری بیشتر تلاش کردم. بازیگری را کسب کردم. 60 سال روی صحنه تئاتر و جلوی دوربین کار کردم تا به این‌جا رسیدم. خوانندگی برایم مقدس‌تر است. چون خداوند نعمت صدا را به همه نداده ‌است. بازیگری را همچنان دوست دارم و تصمیم گرفتم که اگر حالم بهتر شد، جدی‌تر کار کنم.

در این مدت اگر نقش خوبی به من پیشنهاد بشود حتما قبول می‌کنم. اصلا دلم نمی‌خواهد کار ضعیف بکنم. بازیگری که نصف بدنش فعال باشد نمی‌تواند تمام احساسش را بروز دهد. منتظرم که بهتر شوم. خواسته مردم این است که بازی کنم. هر وقت بیرون می‌روم از من می‌خواهند. می‌گویند ما بازی‌هایت را دوست داریم و دلمان تنگ شده ‌است. من هم می‌گویم چشم؛ به‌خاطر شما هم که شده خوب می‌شوم.

البته شما در همین وضعیت هم خانه‌نشین نیستید و در فیلم‌ها و سریال‌های متنوعی حضور دارید. در فیلم شادروان بازی کردید و در سریال «برف بی صدا می‌بارد» هم بودید.

بله در فیلم شادروان نقش فردی را بازی می‌کنم که خیلی زود فوت می‌کند. من چند بار هم در فضای مجازی فوت کرده‌ام. مدام تیتر می‌زنند که رویگری مُرد. رویگری درگذشت. من هم جواب دادم که یک دیگ حلوا درست کردم. من حلوا خور هستم و حلوا بده نیستم. حلوای شما را در بهشت‌زهرا پخش می‌کنم. هی نگویید که رویگری مُرد. من حالاحالاها مردنی نیستم. هنوز خیلی آرزوها دارم و باید به کشورم و ملتم خدمت کنم.

برخی سایت‌ها و کانال‌ها چون بیننده ندارند دنبال کلیک می‌گردند و اخبار دروغ منتشر می‌کنند.

ان‌شاءالله خداوند به آن‌ها بیننده بدهد تا دست از سرمان بردارند. آب می‌خوریم می‌ترسیم وایرال (پربیننده) بشود. بچه‌ها به من می‌گویند رضا وایرال.

کدام ویدئوی شما در فضای مجازی بیشتر وایرال شده ‌است؟

یکی فیلم تولد بود که خیلی وایرال شد و یکی فیلمی‌که در آسایشگاه از مردم کمک خواستم. حاج خانم و پسرشان قدم جلو گذاشتند و کاری را که گفتند انجام دادند. یک نفر هم گفت در نیاوران به رویگری پنت‌هاوس دادم که حرف دروغی بود. یک آقایی هست که اسمش را نمی‌آورم. شش ماه است که من او را می‌شناسم. می‌گوید 2 سال است که من دارم خرج رویگری را می‌دهم.

تصور برخی این است که همه بازیگران پس‌اندازهای میلیاردی دارند و در برج زندگی می‌کنند. درباره شما هم چنین تصوراتی وجود دارد؟

بله. به‌خاطر نقش‌هایی که بازی کردم. من نقش پول‌دارهای اختلاس‌گر را زیاد بازی کرده‌ام. فکر می‌کنند زندگی خودم هم آن چنانی است. ولی من از همین زندگی کوچکم راضی هستم. خدا را شکر هیچ کمبودی ندارم. خداوکیلی فقط همین خانه را دارم و یک سری وسایل زندگی که به کمک حاج خانم و دوستانی مثل آقای پرستویی و علی رام نورایی و خانم شقایق فراهانی فراهم شده ‌است، ولی بقیه هرچی گفتند فقط صوت بوده.

شما حقوق بازنشستگی هم دارید؟

هنوز نه. چون بیمه من هنوز کامل‌نشده است.

درباره مسکن هنرمندان صحبتی دارید؟

مسئله مسکن هنرمندان خیلی مهم است. من قبل ‌از این‌جا ماهی 9 میلیون تومن داشتم اجاره می‌دادم. واقعاً کمرم شکست. من یک بازیگر نصفه هستم که کار هم نمی‌کنم. اگر کار می‌کردم واقعاً 9 میلیون تومان پولی نبود.

پس‌اندازی هم ندارید؟

نه. حساب هنرکارتم را که نگاه کردم، یک میلیون تومان داخلش بود که آن یک تومان را هم قاقالی خریدیم و خوردیم.

حضور رضا رویگری در یک فیلم جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مستند 50 دقیقه ای هر سه بعد هنری شخصیت رویگری واکاوی شده است .
این مستند در آذر 1400 کلید زده شد و تولید آن اردیبهشت ماه 1401 ادامه داشته است .
بیشتر مردم رویگری را با خوانندگی و بازیگری می شناسند در حالی که ایشان در نقاشی هم چیره دست هستند و نقاشی های بسیار زیبا و اثرگذاری دارند و در این مستند تلاش شده نقاشی هایشان نیز به تصویرکشیده شود .

مستند «تماشاگر بهار» به کارگردانی ابوالفضل توکلی و به تهیه کنندگی ابوالفضل باقر پرتره ای از رضا رویگری بازیگر خواننده و نقاش ایرانی در شبکه مستند است که چهارشنبه 5 مرداد در سالن همایش های صداوسیما رونمایی خواهد شد .

تگ های مرتبط

ارسال نظر