مهدی طارمی | حواشی مهدی طارمی | اخبار مهدی طارمی

مهدی طارمی مورد توهین یک روزنامه پرتعالی قرار گرفت.

سایت شماره یک:

مهدی طارمی بازیکن ایرانی باشگاه پورتو پرتغال است.به تازگی از مهدی طارمی در یکی از نشریه‌های معتبر پرتغالی تمجید شده است.مهدی طارمی نقش مهمی را در صعود تیم ملی به جام جهانی ایفا کرد.مهدی طارمی سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه ی خود دارد.مهدی طارمی در ایرانجوان بوشهر تبدیل به یک بازیکن مطرح شد.

مهدی طارمی

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی1395-94 و 1395-96 آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در همین فصل بازیکن سال فوتبال ایران شد.

 او سپس در الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. طارمی در پورتو در فصل 2019-2020 بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در فصل 2020-21 نیز با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا 2020-21 را در مقابل چلسی با ضربهٔ برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال2021 شد.

طارمی در ردهٔ ملی از سال 1394 به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های انتخابی جام جهانی 2018 از بازیکنان کلیدی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 بود. او در جام جهانی 2018 و جام ملت‌های آسیا 2019 در ترکیب اصلی ایران حضور داشت.

دوران حرفه ای مهدی طارمی

مهدی طارمی، فوتبالیست مطرح ایرانی متولد 27 تیر 1371 در بوشهر است.طارمی فوتبال را بصورت جدی از سال 1377 وقتی 6 ساله بود زیر نظر پدرش در مدرسه فوتبال صدا و سیما شروع کرد و در سال 1381 وارد تیم جوانان «برق بوشهر» شد.سپس در تیم «حیات بوشهر» بازی کرد و در سال 1384 به جوانان «باشگاه ایرانجوان» پیوست و سال 1387 وارد رده بزرگسالان این تیم شد.این ملی پوش ایرانی پورتو، فرزند آخر است و برادرش بنام محمد (بازیکن فوتبال) و یک خواهر هم دارد.او در محله ای به نام شغاب بوشهر به دنیا آمده است.از ابتدا پرسپولیسی بوده است اما خواهر و برادرش استقلالی هستند و در خاطره ای می‌گوید: هر وقت با استقلال بازی داریم، خواهر و برادرم می گویند امیدواریم پرسپولیس 2 گل و استقلال 3 گل بزند.طارمی نتوانست سربازی خود را در تیم نظامی فجر سپاسی بگذراند به همین دلیل سال 1391 او یک و نیم سال از خدمت اش را در پادگان نیروی دریایی بوشهر گذراند.

پیشنهاد میلان به مهدی طارمی

از فروردین امسال تا امروز باشگاه میلان پیگیر جذب مهدی طارمی است. بخصوص از وقتی بحث سن و سال بالای خط حمله میلان شامل اولیویه ژیرو و زلاتان ابراهیموویچ مطرح شده، نام طارمی30 ساله به میان آمده اما هر بار پورتو مانع نهایی شدن این انتقال جذاب شده است. میلان سومین پیشنهاد خود را برای شکار طارمی به باشگاه پورتو فرستاد اما باز هم توسط باشگاه پرتغالی رد شد.

پورتو زیر 20 میلیون یورو نمی‌خواهد و میلان هم در این شرایط به عددی بسیار کمتر از این فکر می‌کند. ضمن اینکه انتقال قرضی هم در دستور کار روسونری قرار دارد اما بعید است پورتو تن به این موضوع بدهد.

ماجرای توهین به مهدی طارمی

 اظهارات اخیر مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو درباره تمایلش نسبت به جدایی از این تیم در 30 سالگی و پیوستن به تیمی در انگلیس، روز گذشته به سوژه اصلی تمام رسانه‌های ورزشی پرتغال تبدیل شد.

طارمی گفته بود که اگر به جای باشگاه پورتو بود، بازیکنی با 30 سال سن را نگه نمی‌داشت و از فروش او به منابع مالی باشگاه کمک می‌کرد.

این اظهارات بین هواداران پورتو در شرایطی که تیم خودش را آماده حضور در فصل جدید فوتبال پرتغال می‌کند، بازتاب منفی داشت. طارمی ابتدا سعی کرد مصاحبه‌اش را تکذیب کند اما ساعاتی بعد از آن، با انتشار یک پیام به زبان پرتغالی از پورتو و هواداران این باشگاه دلجویی کرد.

در میانه جنجال این مصاحبه در پرتغال و تکذیب طارمی اما یک کارتونیست پرتغالی، از صحبت‌های مهاجم ایران به عنوان سوژه جدید استفاده و کاریکاتوری را با محتوای عجیب و توهین آمیز منتشر کرد.

در این کارتون که در سایت sapo منتشر شده، مکالمه‌ای بین طارمی و «پینتو داکوستا» رئیس باشگاه پورتو صورت گرفته است که مربوط به جدایی مهاجم ایران می‌شود:

طارمی: آقای رئیس اگر من جای شما بودم، خودم را می‌فروختم.

پینتوداکوستا: چرا؟ اینجا خوشحال و راضی نیستی؟

طارمی: بله اما نمی‌فهمم چرا من باید در استخر تمرین کنم اما دوستانم در زمین تمرین می‌کنند.

این کاریکاتور علاوه بر اینکه درخواست طارمی برای جدایی از پورتو را سوژه کرده بلکه با لحن عجیبی به نحوه پنالتی گرفتن مهاجم ایرانی پورتو کنایه زده است.

با هر بار پنالتی گرفتن طارمی، هواداران تیم‌های رقیب توانایی مهاجم ایرانی را زیر سئوال می‌برند و از او به عنوان بازیکنی یاد می‌کنند که در شیرجه زدن در محوطه جریمه حریفان و فریب داوران تبحر دارد.

این در حالی است که فوتبال پرتغال از تکنولوژی کمک داور ویدئویی هم سود می‌برد و پنالتی‌های طارمی بارها از سوی این تکنولوژی هم تایید شده است.

 

 

 

تعریف و تمجید یک سایت معتبر از مهدی طارمی

سایت ESPN نوشت: تنها بازیکنی که در فصل گذشته فوتبال پرتغال بیشتر از مهدی طارمی گل زد، داروین نونیس 100 میلیون یورویی بود. اگر تعداد گل‌ها و پاس گل‌ها را با هم جمع کنید، این ستاره ایرانی از هر بازیکنی که در لیگ پرتغال حاضر بود پیشی می‌گیرد چون او 20 گل به ثمر رساند و 13 پاس گل برای هم تیمی‌هایش ارسال کرد. 

او یکی از بهترین بازیکنان در فوتبال اروپا بوده است و بدون شک اسلحه اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود. طارمی در 29 سالگی در اوج دوران فوتبالش قرار دارد. قدرتمند، باهوش، با توانایی بازی هوایی خوب و توانایی همکاری با دیگر بازیکنان در زمین. این ویژگی‌های اصلی با آمادگی بدنی خوب او همراه شده است. امروزه تعداد مهاجمان قابل اعتمادتر از او در فوتبال آسیا بسیار کم است و بخش مهمی از بار هجومی تیم ملی ایران روی دوش این بازیکن قرار دارد. او اولین بازی ملی‌اش را در سال 2015 و در دیدار دوستانه برابر ازبکستان انجام داد. طارمی در آن زمان یکی از بازیکنان شناخته شده لیگ این کشور بود و از سال ۲۰۱۰ به صورت حرفه‌ای بازی می‌کرد. 

این بازیکن در سن 20 سالگی مجبور به گذراندن خدمت سربازی شد و همین وقفه‌ای در رشد فوتبالی او ایجاد کرد اما یک سال بعد به ایرانجوان پیوست، بهترین گلزن لیگ دسته دوم شد و سپس به پرسپولیس ملحق شد که یکی از بزرگترین باشگاه‌های حاضر در ایران است.  او از سال 2014 به مسیر رشدش ادامه داد تا به مهاجم قابل اعتماد و درخشان امروز تبدیل شد. او قهرمانی لیگ ایران را در کارنامه دارد و دو بار در سال‌های 2016 و 2017 به عنوان بهترین بازیکن این کشور انتخاب شد و بهترین گلزن این رقابت‌ها لقب گرفت.

همین جا بود که توجه باشگاه‌های اروپایی به او جلب شد اما این الغرافه قطر بود که در سال 2018 به عنوان مقصد بعدی او انتخاب شد. او 18 ماه در این تیم حضور داشت و سپس به پرتغال رفت. او در اولین فصل حضورش در ریو آوه در 30 بازی 18 گل زد و بالاتر از بازیکنانی مانند موسی مارگا، الکس تلس و برونو فرناندش به عنوان بهترین گلزن رسید. او خیلی زود درخشید و پورتو برای به خدمت گرفتن او تردید نکرد. 

طارمی اولین گل ملی‌اش را در سپتامبر 2015 به ثمر رساند و از آن زمان به بازیکن مهمی برای تیم ملی تبدیل شد. گل‌های او نقش مهمی را در کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2018 روسیه ایفا کردند، رقابتی که ایران چند سانتیمتر با صعود به مرحله یک هشتم فاصله داشت اما طارمی نتوانست از موقعیت خوبی که برابر پرتغال به دست آورده بود استفاده کند. 

او در سال 2019 در جام ملت‌های آسیا دو گل زد و تیمش در نهایت سوم شد. این بازیکن در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 نیز با هفت گل و شش پاس گل در 13 بازی نمایش خوبی داشت.  آمار طارمی به خوبی ارزش او برای تیم ملی ایران را نشان می‌دهد و او آماده است تا قدرتش را با درخشش در جام جهانی 2022 قطر نشان دهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر