فرهاد مجیدی | بیوگرافی فرهاد مجیدی | اخبار فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی اولین بازی خود را با پیروزی پرگل پشت سر گذاشت.

سایت شماره یک:

فرهاد مجیدی مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران است.فرهاد مجیدی از بازیکنان محبوب سابق استقلال است.فرهاد مجیدی سرمربی سابق باشگاه استقلال تهران است.فرهاد مجیدی سرمربی کنونی الاتحاد کلبا است.فرهاد مجیدی سابقه بازی در لیگ  امارات را دارد.

فرهاد مجیدی

بیوگرافی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب متولد شد. پدر او کارمند ارتش بود. او دو خواهر و یک برادر کوچک‌تر به نام فرزاد دارد.فرزاد مجیدی نیز از بازیکنان فوتبال کشور است که در تیم‌های استقلال و نساجی مازندران سابقه بازی دارد. مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود.

فرهاد مجیدی یکی از محبوب ترین بازیکن های تاریخ استقلال است که به خاطر بازی های درخشانی که از خود در تیم باشگاهی و هم چنین تیم ملی نشان داده است به جایگاهی ویژه در میان طرفداران باشگاه استقلال دست پیدا کرده است.اسطوره آبی‌ها متولد 13 خرداد 1355 در تهران است.

فرهاد مجیدیورود فرهاد مجیدی به دنیای فوتبال

فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود و فعالیت خود رااز تیم های پایه آغاز کرد. اولین تیم رسمی و تقریباً مطرح او جوانان کشاورز بود. تیمی که با کمبود امکانات مواجه بود اما با این حال این مساله باعث نشد تا فرهاد مجیدی فوتبال را کنار بگذارد.

حضور فرهاد مجیدی در استقلال

فرهاد مجیدی پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن در سال 1376 و در سن 19 سالگی  به استقلال تهران پیوست. شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. مجیدی سال‌ها برای استقلال بازی کرد و همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد.

حضور فرهاد مجیدی در تیم‌های الاهلی و العین امارات

فرهاد مجیدی پس از الوصل به الاهلی رفت. در آنجا نیز بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت. در سال 2003 به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات پیوست تا در جام باشگاه‌های امارات به میدان برود. او آن سال در بازی نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یک قهرمان تبدیل شد.گل رویایی فرهاد مجیدی در آن بازی العین را به فینال جام باشگاهای آسیا برد و در آخر او با العین قهرمانی در آسیا را تجربه کرد. او دوباره به الاهلی پیوست. فرهاد مجیدی در طول مدت حضور در الاهلی حدود 130 گل برای این تیم به ثمر رساند و در سال 2006 با این تیم قهرمان لیگ امارات شد.

دلایل شکست فرهاد مجیدی در جذب مهاجم ایرانی

فرهاد مجیدی سرمربی ایرانی اتحاد کلباء خواهان جذب قایدی شده ولی هنوز در کسب موافقت باشگاه شباب الاهلی برای انتقال ستاره سابق استقلال به این تیم اماراتی موفق نشده است.

هنوز دلیل عدم توافق دو باشگاه اماراتی بر سر قایدی مشخص نیست. ستاره سابق استقلال فصل گذشته با قراردادی 5 ساله به تیم شهر دبی ملحق شد.

البته اتحاد کلباء تنها مشتری قایدی به شمار نمی آید بلکه به گزارش رسانه های امارات دو باشگاه الوحده و الوصل هم به دنبال جذب مهاجم تیم ملی ایران هستند.

دو دلیل می تواند برای عدم توافق بین طرفین برای انتقال قایدی باشد. اول بر سر نحوه انتقال قرضی یا دائمی بودن و مبلغ انتقال است. دوم حضور دو مشتری دیگر برای جذب قایدی می تواند مانعی برای مجیدی تلقی شود.

فرهاد مجیدی

قایدی که بعد از درخشش در استقلال راهی شباب الاهلی امارات شد انتظارات را برآورده نکرد. روزنامه الامارات الیوم اعلام کرد که قایدی در فهرست ژاردیم برای فصل بعد قرار ندارد و این مربی پرتغالی اعتقادی به این بازیکن ایرانی ندارد.

طبق اعلام این روزنامه اماراتی ژاردیم قصد دارد که عمر خربین را جایگزین مهدی قایدی در فهرست تیمش برای فصل بعد کند.

الاهلی برای برگزاری اردوی تابستانی خود راهی صربستان شده است. در این سفر احمد نوراللهی حضور دارد و این نشان می دهد که او در فهرست ژاردیم قرار دارد این در حالی است که خبری از قایدی در این اردو نیست تا ثابت شود که در فهرست تیمش قرار ندارد.

اتحاد کلباء با هدایت فرهاد مجیدی مشتری اصلی مهدی قایدی بود اما طبق اعلام روزنامه الامارات الیوم دو باشگاه اتحاد کلباء و الاهلی برای این انتقال به توافق دست پیدا نکرده اند.

از الوصل هم به عنوان یکی دیگر از مشتریان جدی قایدی سخن به میان می آید و باید دید که او در نهایت راهی چه تیمی خواهد شد اما به طور قطع در الاهلی نخواهد ماند.

صحبت های حجازی درباره فرهاد مجیدی

آتیلا حجازی پیشکسوت باشگاه استقلال و فرزند ناصر حجازی اسطوره فقید فوتبال ایران بود؛ حجازی در این برنامه به خاطره‌گویی از پدرش پرداخت و از اتفاقاتی که پیرامون او در استقلال رخ داد، صحبت‌هایی را انجام داد.

آتیلا حجازی درباره روشن بودن تلفن پدرش پاسخ داد: گوشی پدرم همیشه روشن است، چرا که طرفداران زنگ می‌زنند و ما هم پاسخگو هستیم؛ مادرم خیلی دوست دارد با طرفداران صحبت کند. ابراز لطف و همیشگی‌شان بعد از 11 سال از فوت پدر برایم جالب است، درست است که کمی از زنگ‌ها و پیغام‌ها کم شده اما کماکان مخصوصا در مناسبت‌هایی مثل روز فوت، روز تولد و یا روز پدر پیغام می‌دهند و تماس می‌گیرند که برایم جالب است. اکثر هم شهرستانی هستند

پیشکسوت استقلال در واکنش به تصویری از دیدارش با فرهاد مجیدی توضیح داد: مربوط به آخرین باری است که من ایران بودم و به سر تمرین رفتم و با فرهاد دیداری داشتم؛ فرهاد مجیدی لطف دارد که خودش را متعلق به مکتب حجازی می‌داند، اصول مکتب او خیلی ساده بود، مبنی بر راستگویی، درستی و انسان بودن.

او درباره این‌که در میانه دعواها اسم مکتب حجازی مطرح می‌شود، گفت: من توجهی به این حرفها نمی‌کنم، نمی‌خواهم راجع به فرهاد مجیدی این مسئله را بگویم اما نمی‌دانم چرا هر اتفاقی که می‌افتاد و در بن‌بستی گیر می‌کردند اسم حجازی همیشه بود؛ دلیل آن را نمی‌دانم که چرا پشت اسم ایشان قایم می‌شدند. من واقعا خیلی زیاد در حاشیه نیستم و دوست ندارم به حاشیه‌ها بپردازم.

آتیلا حجازی درباره رابطه پدرش با امیر قلعه‌نویی گفت: ارتباط خاصی باهم نداشتند، بعد از این‌که آقای امیر قلعه‌ نویی کمک پدر من در استقلال بود و از هم جدا شدند، دیگر ارتباطی باهم نداشتند!

برد تیم فرهاد مجیدی در دیدار دوستانه

تیم فوتبال اتحاد کلباء بعد از یک هفته غیبت فرهاد مجیدی در اردوی تدارکاتی اتریش کارش را با مربی ایرانی از دو روز گذشته پیگیری می کند.
مجیدی بعد از مشکلات عدم دریافت ویزای اتریش بنا به ادعای رسانه های امارات در نهایت موفق شد بعد از یک هفته مشکل ممنوع الورودی اش را حل کند و به اردوی اتحاد کلباء ملحق شد.
در غیاب مجیدی گابریل پیل مربی سابق استقلال هدایت تیم اماراتی را در اردوی اروپایی برعهده داشت. شب گذشته اتحاد کلباء در اولین بازی خود با هدایت مجیدی به مصاف تیم شمپیون اسلوواکی رفت و با نتیجه 5 بر صفر رقیب اروپایی اش را درهم کوبید.
سرمربی سابق استقلال شروع خوبی با تیم اماراتی داشت و به نظر می رسد جذب 3 بازیکن خارجی جدید به قدرت تیمش افزوده است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر