عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که مجلس بر قانونی که در بحث کالابرگ الکترونیک مصوب کرده مصر است به این دلیل که اگر ما بخواهیم اینگونه پیش برویم باید هر آن و هر لحظه‌ای برای تغییر قوانین اقدام کنیم، تغییری که می‌تواند نتایج و پیامدهای گوناگونی به دنبال داشته باشد

سایت شماره یک:

به گزارش سایت شماره یک، خلیل بهروزی‌فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با لایحه اصلاحی دولت درخصوص بودجه سال جاری و پیشنهاد حذف شرط "شهریور ۱۴۰۰" برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، گفت: چنین اتفاقی می‌تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی نامطلوبی به دنبال داشته باشد. از آنجا که اصل پرداخت یارانه نقدی باعث افزایش حجم نقدینگی و تورم می‌شود به همین خاطر بود که نمایندگان مصوب کردند تا مبلغی که دولت قصد دارد به صورت جبرانی برای پوشش گرانی ناشی از تغییر نظام پرداخت یارانه به مردم پرداخت کند، به صورت کالا باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی شما یارانه را به صورت نقدی پرداخت می‌کنید، ممکن است که سرپرست خانوار آن را در همان مسیری که برای آن پرداخت شده هزینه نکند و به امورات دیگر بپردازد. به همین خاطر مجلس به منظور جلوگیری از اثرات نامطلوبی که دارد، پرداخت یارانه به صورت غیرنقدی از طریق کالابرگ الکترونیک را تصویب کرد.

نماینده مردم فومن در ادامه عنوان کرد: به نظر می‌رسد که مجلس بر قانونی که در این زمینه مصوب کرده مصر است به این دلیل که اگر ما بخواهیم اینگونه پیش برویم باید هر آن و هر لحظه‌ برای تغییر قوانین اقدام کنیم، تغییری که می‌تواند نتایج و پیامدهای گوناگونی به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته اصلاح قوانین اگر به صلاح مردم و نظام باشد، خوب است اما اینکه حالا یک دستگاهی نتوانست قانون را اجرا کند او باید خود را وفق دهد و قانون را اجرا کند، ضرورتی ندارد که مجلس اینجا بخواهد عقب‌نشینی کند.

بهروزی‌فر در ادامه تصریح کرد: اینکه ما چند ماه بعد از اینکه نمی‌توانیم یک قانونی را اجرا کنیم برویم به سمت اینکه قانون را تغییر دهیم درست نیست، این دولت و دستگاه‌های مجری هستند که باید خود را با قانون وفق دهند نه اینکه بیایند یک چیزی را اجرا کنند و بعد قانون را مطابق با آن بخواهند تغییر دهند. به این جهت که وقتی که پیرامون این مساله بحث شد همه ابعاد و زوایای آن در نظر گرفته شد بود و براساس همان مجلس این قانون را تصویب کرد اما متاسفانه تا الان توجهی به این مساله نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی درخصوص واکنش مجلس نسبت به این لایحه در صورت طرح در صحن، گفت: طرح این مساله هم می‌تواند در شرایط کنونی اقتصادی یک تبعاتی داشته باشد و با توجه به شرایطی که اکنون مردم ما از نظر اقتصادی و معیشتی دارند، ما نباید دوباره به نحوی عمل کنیم که این فشار تشدید شود و معیشت مردم با سختی مواجه شود، به نظر من مجلس در این مساله کوتاه نخواهد آمد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر