قیمت مسکن | قیمت مسکن روزانه

در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های ارزان جنوب تهران خواهیم‌ پرداخت.

سایت شماره یک:

قیمت مسکن مدام در حال نوسان است قیمت مسکن چند سالی است وحشتناک گران شده است به طوری که هیچکس قادر به خرید خانه نیست قیمت مسکن به قدری گران شده است که حتی نمی توان خانه را عوض کرد قیمت مسکن دیگر ارزان نمیشود قیمت مسکن در اطراف تهران هم گران شده و تعداد کمی از مردم قادر به خرید هستن دولت باید به قیمت مسکن رسیدگی کند.

قیمت مسکن

به گزارش سایت شماره یک؛ اگر بودجه محدودی دارید، واحد های ارزان قیمت جنوب تهران می‌توانند انتخاب‌های مناسب و متنوعی برای شما به شمار روند. با سرمایه‌ای حدود ۱ میلیارد تومان می‌توانید در مناطق مختلف جنوبی پایتخت، واحدهای نقلی تک خوابه را خریداری کنید. دراین گزارش قیمت مسکن های ارزان در محله‌های مختلف جنوبی را بررسی کرده‌ایم تا به شما در انتخاب خانه کمک کرده باشیم.

 برای خرید خانه در مرکز شهر چقدر سرمایه نیاز است؟

اگر سرمایه شما مبلغی حدود ۶۸۰ میلیون تومان است می‌توانید واحدی ۳۴ متری در جوادیه درحالی که ۲۲ سال از ساخت آن می‌گذرد و بدون اتاق خواب است را خریداری کنید. اگر واحدی با ۱ اتاق خواب در همین محله می‌خواهید می‌توانید واحدی ۴۷ متری که ۱۸ سال از ساخت آن گذشته باشد را به قیمتی معادل ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان خریداری کنید.

واحد آپارتمانی ۲۲ ساله در مجیدیه با متراژ ۳۷ متر و ۱ اتاق خواب، ارزشی معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد.

ارزش واحدی ۴۹ متری در منیریه با توجه به اینکه ۱۱ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ اتاق خواب داشته باشد، مبلغی معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در محله شوش را دارید، با سرمایه‌ای معادل۸۶۰ میلیون تومان می‌توانید واحدی ۱ خوابه با متراژ ۴۵ متر و سنی معادل ۵ سال را خریداری کنید.

برای خرید واحدی ۴۵ متری در مولوی درحالی که ۳ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ اتاق خواب داشته باشد، به بودجه‌ای معادل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احتیاج دارید. اگر واحدی با قیمت کمتر می‌خواهید میتوانید واحدی ۱۱ ساله با متراژ ۴۰ متر و ۱ اتاق خواب را به قیمت ۹۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.

برای خرید واحد آپارتمانی ۱۸ ساله در جوادیه با متراژ ۴۷ متر و ۱ اتاق خواب، لازم است مبلغی بالغ‌بر ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان پرداخت کنید.

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.

قیمت مسکن

بازار مسکن طی سال‌های اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده و قیمت مسکن در سال‌های گذشته رشد قیمتی بالایی را تجربه کرده است. افزایش قیمت مسکن، تعداد معاملات را به شدت کاهش داده و حالا این نگرانی ایجاد شده که مبادا مسکن وارد دوره رکود تورمی شود.

گزارش‌های متعدد حاکی است که از دو هفته گذشنه تاکنون معاملات مسکن متوقف شده و بسیاری از معامله‌گران منتظر نتیجه برجام هستند.

توافق یا عدم توافق برجام، چه تاثیری بر قیمت مسکن دارد؟

یک کارشناس مسکن گفـت: دو سناریو برای بازار مسکن می‌توان متصور شد. در صورت تحقق برجام، مسکن رونق خواهد یافت و با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

بیت الله ستاریان با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در صورت عدم تحقق برجام مسکن به یک رکود تورمی عمیق می‌رود و این رکود تورمی دیگر با رونق عجین نخواهد شد.

وی در ارتباط با اینکه برجام چه تاثیری در بازار مسکن دارد، یادآور شد: در صورت تحقق برجام، تولید مسکن به طرز معناداری افزایش خواهد داشت و در پی آن قیمت و خرید و فروش نیز با تغییر مواجه می‌شود.

قیمت مسکن

ستاریان در پاسخ به این سوال که آیا برجام می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار مسکن شود، گفت: خرده‌سازان در بازار مسکن کشور نقش بسزایی ایفا می‌کنند اما متاسفانه این افراد هیچ‌گاه تحلیل عمقی از بازار ندارند و بلافاصله پس از اینکه دولت بر طبل ساخت یک میلیونی مسکن می‌کوبد، این بازار را ترک می‌کنند، در حالی که تجربه نشان داده است که دولت نمی‌تواند نقش چندانی در تولید مسکن داشته باشد. دقیقا همان اتفاقی که در مسکن مهر افتاد که در سایه مسکن مهر تولید مسکن بخش خصوصی به طرز چشمگیری کاهش داشت.

وی در ادامه افزود: مسکن پتانسیل بسیار بالایی دارد و استفاده سیاسی از این بازار باید ممنوع شود، هر چند بازار مسکن پتانسیل بالای سیاسی دارد.

ستاریان با اعلام نقش دولت در بازار مسکن اذعان داشت: دولت باید تنها ابزار ساخت و به خصوص تامین زمین را بر عهده بگیرد. طبق آمار موجود تا به امروز هیچ دولتی نتوانسته بیش از ۴۰ الی ۵۰ هزار واحد مسکونی تولید کند. بنابراین در شرایط موجود نباید بخش خصوصی را از بازار مسکن برانیم بلکه با تخصیص ابزارهای مالی مناسب می‌توان بخش خصوصی را ترغیب به افزایش تولید مسکن کرد تا با گذشت زمان به راحتی بخش خصوصی بتواند نیاز مسکن کشور را تامین کند.

کوچ انبوه‌سازان به کشورهای همسایه

وی افزود: در شرایط فعلی بخش خصوصی فعالیت در کشورهای همسایه را به ساخت و ساز در کشور ترجیح می‌دهند که این روند زنگ خطر جدی برای آینده بازار مسکن است. هر چند در کشور ساخت و ساز از سود بسیار بالایی برخوردار است اما به دلیل نبود ابزارهای مالی مناسب و جای خالی حمایت‌های دولت، بخش خصوصی فعالیت در کشورهای دیگر را ترجیح می‌دهد.

ستاریان در پایان گفت: مسکن در دولت و مجلس به درستی شناخته نشده است. از این رو مطالبه مجلس در حوزه مسکن از وزارت راه و شهرسازی است، اما این وزارتخانه نقش چندانی به غیر از تامین زمین از طریق طرح‌های شهرسازی در بازار مسکن ندارد، بنابراین در چنین شرایطی وزیر تامین منابع را منوط به ساخت و تحویل مسکن ملی می‌کند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر