یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

به نظر می‌رسد شهریور ماه پراهمیتی از نظر اقتصادی باشد. چرا که دولت وضعیت دوراهی کالابرگ یا یارانه را در این ماه مشخص می‌کند. باید دید آیا خواسته مردم در این تصمیم‌گیری تاثیرگذار است یا نه؟

سایت شماره یک:

یارانه نقدی طرحی بود که از زمان ریاست جمهوری خاتمی مطرح شده بود اما در زمان احمدی نژاد یارانه نقدی به مردم پرداخت شد.یارانه نقدی ماهانه برای هر نفر 45 هزار تومان است .در دولت جدید بحث افزایش یارانه نقدی برای هر نفر بارها مطرح شده است و جدیدا اخبار ضد و نقیضی از مبلغ قطعی یارانه نقدی به گوش می رسد اما هنوز همان 45 هزار تومان به حساب افراد پرداخت می شود.

یارانه نقدی

به گزارش سایت شماره یک، به نظر می‌رسد اقتصاد ایران به دوران حذف یارانه‌های نقدی و تولد دوباره کوپن نزدیک می‌شود.

خبرآنلاین گزارش داد، آن‌طور که از اظهارات مقامات می‌توان برداشت کرد، احتمالا طرح کالابرگ الکترونیکی شهریورماه تعیین تکلیف خواهد شد. به نظر می‌رسد دولت بیشتر تحت فشار مجلس به این سمت کشیده شده است و همچنان ترجیح به پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی دارد.

براساس آنچه بهارستان‌نشینان بر آن اصرار دارند، دولت باید پرداخت یارانه نقدی را متوقف و به جای آن برای چهار قلم محدود کالای اساسی کالابرگ الکترونیک توزیع کند که قیمت این کالاها نیز باید براساس شهریور سال گذشته باشد.

برهمین اساس طی هفته‌های اخیر دولت و مجلس برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع درحال برگزاری جلسات مختلف در سطوح کارشناسی و مسئولان هستند. این در شرایطی است که نظرات مردمی نشان می‌دهد آنها یارانه نقدی را بر کالابرگ ترجیح می‌دهند.

یارانه نقدی

فشار مجلس به دولت

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس بیست‌و‌سوم مرداد امسال در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نایب رئیس کمیسیون اقتصادی که تاکید کرده بود افزایش قیمت‌ها به صورت لجام گسیخته روزانه افزایش می‌یابد، این در حالیست که کالاهای اساسی باید بر اساس قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ به دست دهک‌های پایین جامعه برسد، تاکید کرده بود: موضع مجلس همان حفظ قیمت سبد خانوارها از طریق کالابرگ مطابق با شهریور سال گذشته است.

رئیس مجلس همچنین از عدم تصویب هرگونه تصمیمی در سران قوا برای لغو این مصوبه خبر داده بود.

آخرین وضعیت کوپن الکترونیکی

در این میان، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در آخرین اظهارنظر درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی به مردم گفته؛ وزارت رفاه وعده داده است که در شهریور ماه پیشنهاد رسمی کالابرگ الکترونیک را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه می‌کند.

خاندوزی عنوان کرده؛ قرار شده است که با توجه به اجرای آزمایشی در برخی نقاط کشور، ایراد این طرح رفع و سپس برای توسعه آن به کل کشور تصمیم‌گیری شود.

وی درباره اینکه ارائه کالابرگ به مردم چه زمانی انجام خواهد شد، متذکر شده؛ به نظر می‌رسد که نتیجه این موضوع در شهریور مشخص شده و قابل اعلام باشد.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در در واکنش به پرداخت یارانه بعدی نقدی یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته است.

یارانه نقدی

اقشار ضعیف با دریافت یارانه نقدی قدرت خرید خود را از دست خواهند داد!

به گزارش شماره یک، نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: ما امروز شاهد هستیم که دهک ضعیف جامعه به ازای هر فرد ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این مساله قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش داده و موجب کاهش ضریب جینی شده است.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: پیش از این یارانه‌ها به صورت پنهان به کالاها تخصیص می‌یافت در تخصیص یارانه‌ها به صورت پنهان اقشار مرفه جامعه بیشترین بهره را از یارانه‌ها می‌برند، اما در حال حاضر و با واقعی شدن قیمت‌ها یارانه کالاها به صورت هدفمند به اقشار ضعیف جامعه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه یارانه نقدی که پرداخت می‌شود، جبران کننده تورم موجود نیست، اما بخش قابل توجهی از آن را پوشش می‌دهد و قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش می‌دهد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که در مورد کسانی که یارانه آن‌ها قطع شده بررسی‌های لازم صورت گیرد تا کسانی که حقشان در این زمینه تاکنون تضییع شده، احیا شود.

یارانه مرداد ماه نقدی خواهد بود؟ 

به گزارش سایت شماره یک، اردیبهشت ماه بود که رییسی در یک مصاحبه تلویزیونی خبر از پرداخت یارانه جدید داد؛ یارانه جدید ٣٠٠ و ۴٠٠هزار تومانی که قرار بود به دهک‌های یک تا ٩ درآمدی پرداخت شود. این یارانه تا ماه گذشته به صورت نقدی پرداخت شد؛ درحالی‌که گفته می‌شد تنها دو ماه نقدی است و پس از آن کالابرگ خواهیم داشت.

حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر