سایت شماره یک:

مهران غفوریان بدون اشاره و توضیحی درباره اینکه چرا پشه مهمونی شده است، تصویری منتشر کرد که کاظم سیاحی، صدا پیشه شخصیت پشه را در هواپیما نشان می دهد.

او گفته که این تصویر را در پشت صحنه سریال جدید سروش صحت به ثبت رسانده است. بدین ترتیب به شکل تلویحی مشخص شده که او به خاطر حضور در پروژه دیگری در برنامه مهمونی حضور نداشته است.

علاوه بر این سازندگان برنامه مهمونی نیز این مسئله را تایید کرده و گفته که کاظم سیاحی به علت همزمانی فیلمبرداری دو برنامه مجبور به ترک موقت مهمونی و شخصیت پشه شده است.

به گزارش سایت شماره یک به نقل از آخرین خبر؛ حدود دو هفته است که پشه در برنامه «مهمونی» به کارگردانی ایرج طهماسب حضور ندارد و شایعاتی مبنی بر ممنوع التصویری این عروسک مطرح شده است.

محمد لقمانیان، عروسک‌گردان این کار درباره بد آموزی داشتن این عروسک می‌گوید: «آخه ماجرا این است که مگر عبارت «بده بزنیم!» شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟

مسئله این است که بدآموزی نسبت به چه چیزی؟ ضمن اینکه برنامه «مهمونی» محدودیت سنی ۱۲ سال به بالا را دارد.

نکته بعد اینکه بدآموزی داشتن یک موضوعِ بسیار کلیشه‌ای شده، چون در حال حاضر، همه انسان‌ها همه مسائل را می‌دانند. ضمن اینکه این دیالوگ را یک شخصیتی به نام پشه می‌گوید که کارش نیش زدن است.

اگر این دیالوگ را هر شخصیت دیگری می‌گفت بی‌ادبانه بود اما این حرف را کسی می‌گوید که اقتضای طبیعتش نیش زدن است.»

این عروسک‌گردان ادامه داد: «نکته بعد اینکه اگر این نوع پرداخت شخصیتی و خلاقیت‌ها نباشد، ما چگونه می‌توانیم شخصیت‌های جدیدی را بسازیم؟ اگر ما یک بچه‌ای نداشته باشیم که بگوید تو رو سنن، چگونه می‌توانیم یک کاراکتر جدید خلق کنیم؟ آیا همه بچه‌ها در طول تاریخ نمایش عروسکی باید مودب باشند؟ معلوم است که این‌گونه نمی‌توان خلاقیت و تازگی ایجاد کرد.»

او در پایان گفت: «در حال حاضر هم عبارت «این محتوا بدآموزی دارد»، تبدیل به یک حرف بسیار دم دستی شده تا با استفاده از آن بسیاری از کارها را زیر سوال ببرند.»

تگ های مرتبط

ارسال نظر