قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا و سکه انواع سکه بهار آزادی و پارسیان و طلای گرمی و ۱۸ عیار امروز شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در بازار را در ادامه بخوانید.

سایت شماره یک:

قیمت طلا مدام در حال نوسان است قیمت طلا رو به کاهش است ولی قیمت طلا هنوز کاهش چشمگیر پیدا نکرده است ولی انتظار می رود قیمت طلا در روز های آینده کاهشی شود ولی اگر قیمت طلا کاهش پیدا کند تقاضا برای خرید زیاد می شود ولی طلا فروشان ضرر بسیاری می کنند.

قیمت طلا

به گزارش سایت شماره یک، قیمت سکه و طلا طی معاملات صبح امروز در بازار مشخص شد و تحت تاثیر عوامل اقتصادی داخلی و بین المللی شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم. در ادامه جدول نرخ طلا و سکه را می‌بینید:

قیمت طلاو سکه

قیمت طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۱۳,۲۲۴,۰۰۰
طلای ۲۴ عیار ۱۷,۶۳۲,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۱۳,۰۴۸,۰۰۰
طلای دست دوم ۱۳,۰۴۷,۶۸۰
آبشده کمتر از کیلو ۵۷,۳۰۰,۰۰۰
مثقال طلا ۵۷,۳۴۰,۰۰۰
انس طلا ۱,۶۶۲.۸۸

 

 

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۱۴۵,۱۰۰,۰۰۰
سکه بهار آزادی تک فروشی ۱۳۶,۲۴۰,۰۰۰
نیم سکه تک فروشی ۸۱,۶۵۰,۰۰۰
ربع سکه تک فروشی ۵۱,۶۳۰,۰۰۰
سکه گرمی تک فروشی ۲۹,۸۰۰,۰۰۰
تمام سکه (قبل ۸۶) ۱۳۵,۵۰۰,۰۰۰
نیم سکه (قبل ۸۶) ۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه (قبل ۸۶) ۳۴,۰۰۰,۰۰۰

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

 

حباب سکه

حباب سکه امامی ۱۹,۷۸۰,۰۰۰
حباب سکه بهار آزادی ۱۰,۹۲۰,۰۰۰
حباب نیم سکه ۱۸,۹۴۰,۰۰۰
حباب ربع سکه ۲۰,۲۰۰,۰۰۰
حباب سکه گرمی ۱۴,۲۸۰,۰۰۰
 

قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

قیمت پارسیان امروز شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در انواع سوت با عیار ۷۵۰ را در جدول زیر مشاهده کنید. سوت واحد اندازه گیری جرم طلا بوده و یک گرم =۱۰۰۰ میلی‌گرم = ۱۰۰۰ سوت است، لذا هر سوت برابر است با یک هزارم گرم.

 
 سکه پارسیان (سوت) قیمت (ریال)
سکه پارسیان ۰/۰۵۰ ۸۳۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۱۰۰ ۱,۶۱۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۱۵۰ ۲,۳۹۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۲۰۰ ۳,۱۷۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۲۵۰ ۳,۹۵۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۳۰۰ ۴,۷۶۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۳۵۰ ۵,۵۴۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۴۰۰ ۶,۳۲۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۴۵۰ ۷,۱۰۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۵۰۰ ۷,۸۸۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۶۰۰ ۹,۴۴۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۷۰۰ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۸۰۰ ۱۲,۵۸۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۰/۹۰۰ ۱۴,۱۴۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۰۰۰ ۱۵,۷۰۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۱۰۰ ۱۷,۲۶۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۲۰۰ ۱۸,۸۷۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۳۰۰ ۲۰,۴۳۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۴۰۰ ۲۱,۹۹۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۵۰۰ ۲۳,۵۵۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۶۰۰ ۲۵,۱۱۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۷۰۰ ۲۶,۶۷۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۸۰۰ ۲۸,۲۳۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۱/۹۰۰ ۲۹,۷۹۰,۰۰۰
سکه پارسیان ۲/۰۰۰

قیمت طلا هفته پیش

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۷۶هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴میلیون تومان است. هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۲۷۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۸ میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون تومان و سکه یک‌گرمی ۳ میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۷۱۹ دلار است.

تداوم روند کاهشی بازار طلا و سکه

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز،  نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۳ هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۳ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان اعلام کرده است. رقم اعلامی، نسبت به روز گذشته حدود ۱۴۱ هزار تومان کمتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۲ میلیون و ۹۶۷ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم، ۵۰ هزار تومان از روز گذشته، کمتر است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی و ۱,۷۴۶ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

علاوه بر قیمت دلار، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

رسانه‌های آمریکایی از افزایش احتمال توافق بین این آمریکا و ایران با وجود پابرجا ماندن شکاف‌ها خبر می‌دهند.

واشنگتن پست نوشت: به نظر می رسد ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند، اما موانع و شکاف‌هایی در این پرونده باقی مانده است.

با توجه به شواهد موجود انتظار می‌رود دولت بایدن در هفته جاری کار بررسی پیشنهادات برجامی ایران را به اتمام برساند. هرچند هیچ یک از طرفین نشانه مستقیمی برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ که ترامپ از آن خارج شد را بروز نمی‌دهند.

طبق گزارش واشنگتن پست مقامات آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند تا روز چهارشنبه (امروز) به پیشنهادات برجامی ایران پاسخ دهند.

شرط مهم‌برای افزایش قیمت سکه

برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی شرط مهم‌ برای صعود سکه افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز مقاومتی است. این دسته از تحلیلگران معتقدند در صورتی که قیمت دلار رشد کند این امر می تواند محرکی برای جهش سکه شود.

با این حال نرخ دلار در شرایط فعلی در انتظار برجام است و بازیگران ارزی سعی می کنند در خرید و فروش ها احتیاط کنند.

عده ای دیگر به قیمت اونس طلا اشاره می کردند و می گفتند در صورتی که قیمت طلا رشد کند این امر می تواند بر قدرت سکه بازان افزایشی بیفزاید.

با این حال در بازارهای جهانی نیز اونس مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داده است و دراین هفته گرایش خاصی برای رشد قیمت از خود نشان نداده است، عاملی که سکه را بیشتر تحت فشار قرار داده است

قیمت دلار

عده ای از معامله گران دلار محتاط هستند 

البته عده ای  از معامله گران همچنان احتیاط را سر لوحه کار خود قرار داده بودند و به همین دلیل دلار فردایی یک کانال بالاتر از دلار نقدی قرار داشت. به باور این دسته از معامله گران روند کاهشی دلار به واسطه برجام بوده و در صورتی که اتحادیه اروپا امشب سیگنال مثبتی از سوی ایران دریافت نکند این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بیفزاید . 

رویترز در گزارشی نوشت: چه تهران و واشنگتن پیشنهاد «آخر» اتحادیه اروپا را برای احیای توافق هسته‌ای بپذیرند و چه نپذیرند، هیچ یک از آن‌ها پایان توافق را اعلام نخواهند کرد، چون حفظ آن در راستای منافع دو طرف است.  ادامه دادن در این برزخ، احتمالا در راستای منافعشان است. 

دلار توافقی نیز به کانال ۲۷ هزار تومانی رفته است و دلار هرات امروز در کانال ۲۸ هزار تومان روند نزولی دارد.

این شرایط تاثیر خود را بر بازار طلا و سکه نیز گذشته است. به گونه‌ای که برای مثال سکه امامی در یک روز ۷۰۰ هزار تومان ریزش را تجربه کرد. کارشناسان معتقدند در صورت ادامه سقوط قیمت دلار، بازار طلا هم به روند نزولی ادامه می‌دهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر