نان یارانه ای

بعد از اعلام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از آرد و گندم و گران شدن قیمت آرد باعث شد شایعه گران شدن نان را به راه بیفتد و موجب نگرانی مردم شود. اما جزئیات این طرح چیست.

سایت شماره یک:

 

 شایعه گران شدن نان پس از مطرح شدن طرح جدید یارانه حسابی بازار اخبار را گرم کرد. مردم نگران گرانی بودند و مسئولان وعده ثبات قیمت می‌دادند. اما جزئیات این طرح چیست؟ نگرانی‌ مردم محقق می‌شود یا  وعده مسئولان!

به نقل از خراسان، اردیبهشت امسال توفانی شروع و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از روی بسیاری از کالاها عاملی شد تا قیمت‌ها سر به فلک بگذارد.

آن روزها درست بعد از اعلام حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از آرد و گندم و گران شدن قیمت آرد باعث شد برخی از این فضا سوء استفاده کنند و شایعه گران شدن نان را به راه بیندازند و همین موجب شد شاهد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها باشیم.

مدتی بعد «کارت نان» مطرح و تصاویری از آن هم منتشر و خیلی زود تکذیب شد.

در نهایت اما از طرحی رونمایی شد که براساس آن، استان زنجان از ابتدای خرداد به صورت آزمایشی محل اجرای طرح جدید نان باشد و حالا قزوین هم به عنوان دومین استان شاهد اجرای شیوه‎‌نامه‌ جدید فروش نان است.

در قالب این طرح قرار است تمامی نانوایی‎‌ها به دستگاه‌های کارت خوان  مخصوص مجهز شوند.

قیمت نان تغییر نمی‌کند

به این شکل که مردم بعد از خرید نان کارت می‌کشند و پول نان یارانه‌ای را پرداخت می‌کنند و از آن جا که نانوایی آرد را به قیمت آزاد خریده است دولت ما به التفاوت مبلغ نان یارانه‌ای تا قیمت اصلی نان را به حساب نانوایی واریز می‌کند.

طرحی برای هوشمند سازی فروش نان به گفته مسئولان مربوط، دلیل اجرای  طرح عرضه نان فقط با کارت بانکی و کارت خوان‌های نصب شده در واحد‌های نانوایی، جلوگیری از قاچاق گندم و آرد توسط افراد سودجوست.

روش اجرای هوشمند سازی فروش نان که قرار است برای انجام این طرح اجرا شود و تاکنون مسئولان درباره اش صحبت کرده‌اند به این شکل است که دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌دهد اما در ازای فروش نان به نانوایی یارانه می‌دهد.

قیمت نان در این طرح هیچ تغییری نمی‌کند و محدودیتی هم در تعداد خرید نان وجود ندارد. در این طرح با نصب کارت خوان‌های مخصوص مردم پول نانی را که خریده‌اند به قیمت یارانه‌ای پرداخت می‌کنند و مابه التفاوت قیمت تا نرخ آزاد را دولت به حساب نانوایی‌ها واریز می‌کند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر