ادعا می‌شود برخی از خودروهای صفر در نمایندگی‌ها کمتر از قیمت کارخانه به فروش می‌رسند. اما خریداران پس از خرید متوجه نقصی‌هایی در خودرو می‌شوند. ماجرا چیست؟

سایت شماره یک:

گاهی در روند تولید یک خودرو پیش می‌آید که محصول دچار نواقص و ایراداتی شود. به گفته احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، خودروهای مزایده‌ای قابل عرضه در قرعه کشی نیستند چرا که باید در قرعه کشی خودروهای صفر و بدون ایراد را عرضه کرد.

افرادی مدعی شده‌اند که در اطراف شهر تهران برخی از نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی کشور، این محصولات دارای نقص فنی را به نام خودرو صفر، اما با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند. اما خریداران بعد از خرید متوجه می‌شوند که خودروی خریداری شده دارای نقص فنی و حتی کمبود آپشن است.

ماجرا چیست؟

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهایی که خودروسازان برای فروش به مزایده می‌گذارند عمدتا کمبود آپشن و یا ایرادهایی مثل استاندارد نبودن بدنه خودرو و یا خراب بودن کولر را دارند.

او افزود: برای خودروسازان صرفه اقتصادی ندارد که این خودروها را مجددا وارد خط تولید کنند و نقصی‌های آن خودرو را برطرف کنند. همچنین روند تولید این محصولات به صورت ایستگاه به ایستگاه است و یک خودروساز نمی‌تواند خودروی تکمیل را به این ایستگاه‌ها برگرداند. کنترل کیفیت نیز برخی از ایرادات کوچک را رد می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: برخی نیز این خودروهای ناقص یا دارای ایراد را در مزایده‌ها می‌خرند. البته این افراد با روابطی که دارند می‌توانند این محصولات را با قیمت پایین‌تر بخرند. با این شرایط موجود، بعید به نظر نمی‌رسد که آنها این خودروها را تعمیر کنند و به نام خودروی صفر و با قیمت پایین‌تر از قیمت کارخانه در بازار به فروش برسانند. البته دلیلی که برخی از افراد دست به این اقدامات می‌زنند این است که بازار در رکود است. اگر بازار در وضعیت رکود قرار نداشت، شاید این اقدامات صورت نمی‌گرفت.گاهی در روند تولید یک خودرو پیش می‌آید که محصول دچار نواقص و ایراداتی شود. به گفته احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، خودرو‌های مزایده‌ای قابل عرضه در قرعه کشی نیستند چرا که باید در قرعه کشی خودرو‌های صفر و بدون ایراد را عرضه کرد.

افرادی مدعی شده‌اند که در اطراف شهر تهران برخی از نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی کشور، این محصولات دارای نقص فنی را به نام خودرو صفر، اما با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند. اما خریداران بعد از خرید متوجه می‌شوند که خودروی خریداری شده دارای نقص فنی و حتی کمبود آپشن است.

ماجرا چیست؟

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خودرو‌هایی که خودروسازان برای فروش به مزایده می‌گذارند عمدتا کمبود آپشن و یا ایراد‌هایی مثل استاندارد نبودن بدنه خودرو و یا خراب بودن کولر را دارند.

او افزود: برای خودروسازان صرفه اقتصادی ندارد که این خودرو‌ها را مجددا وارد خط تولید کنند و نقصی‌های آن خودرو را برطرف کنند. همچنین روند تولید این محصولات به صورت ایستگاه به ایستگاه است و یک خودروساز نمی‌تواند خودروی تکمیل را به این ایستگاه‌ها برگرداند. کنترل کیفیت نیز برخی از ایرادات کوچک را رد می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: برخی نیز این خودرو‌های ناقص یا دارای ایراد را در مزایده‌ها می‌خرند. البته این افراد با روابطی که دارند می‌توانند این محصولات را با قیمت پایین‌تر بخرند. با این شرایط موجود، بعید به نظر نمی‌رسد که آن‌ها این خودرو‌ها را تعمیر کنند و به نام خودروی صفر و با قیمت پایین‌تر از قیمت کارخانه در بازار به فروش برسانند. البته دلیلی که برخی از افراد دست به این اقدامات می‌زنند این است که بازار در رکود است. اگر بازار در وضعیت رکود قرار نداشت، شاید این اقدامات صورت نمی‌گرفت.

منبع: تجارت‌ نیوز


 

تگ های مرتبط

ارسال نظر