در حالی که برخی آمارهای اولیه از جان باختن 22 نفر در حادثه قطار مشهد- یزد حکایت داشت، مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد در این خصوص با بیان این‌که آمار اعلام شده از تعداد فوتی‌ها بر اساس کاور بوده و با آمار واقعی تفاوت دارد گفت: بعد از بررسی های انجام شده آمار نهایی فوتی‌های حادثه قطار مشهد-یزد، 14 نفر اعلام شد. همچنین بر اساس اطلاعیه اول کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن دلایل وقوع سانحه قطار یزد، اعلام شد.

سایت شماره یک:

فریبرز آیتی، مدیرکل پزشکی قانونی یزد در خصوص تعداد فوتی های حادثه قطار مشهد- یزد، در گفتگو با فارس اظهار کرد: عوامل اجرایی حاضر در محل حادثه هر کدام بقایای به جامانده را در کاور حمل جسد کرده و با پیش فرض تکمیل شدن اجزای یک نفر، زیپ کاور را کشیدند.

وی با بیان این‌که بعد از اتمام فرآیند جمع آوری اجساد و بقایای در صحنه ۲۱ کاور از اجساد حادثه قطار به استان یزد تحویل شده است، افزود:‌ بعد از بررسی‌های فنی و تخصصی انجام شده در پزشکی قانونی مشخص شده که در ۲۱ کاور اجزای ۱۴ جنازه  جای داده شده که یکی از آنها مربوط به مسافران طبس است.

بر اساس اطلاعیه اول کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن دلایل وقوع سانحه قطار یزد، شامل انسداد مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی پس از اتمام عملیات و اعلام آزادسازی مسیر تردد قطار از سوی سرپرست عملیات بهسازی و تخطی از سرعت مقرره و تعیین شده از سوی لکوموتیوران اعلام شد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر