به گفته وزارت صمت تا پایان شهریور تقریبا ۵۰ خودرو از دایره قرعه کشی خارج می‌شود. این خودروها کدامند؟

سایت شماره یک:

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: آماده‌ایم تا پس از تعیین تکلیف خودروهایی که قرار است عرضه شوند، از ۲۵ خرداد در قالب‌های مختلف فروش، مثل فروش فوق العاده یا پیش فروش و مشارکت، بدون قرعه کشی، اما با سامانه یکپارچه، خودروهایی مانند شاهین، ساینا، ساینا S، کوییک S و کوییک R را از طریق سامانه یکپارچه عرضه کنیم.

او گفت: وزارت صمت برای سیاستگذاری درست، در بازار خودرو نیازمند بستری برای تجمیع تمامی عرضه و تقاضا بود که به گلایه‌ها و مشکلات قرعه کشی سامان دهد و سامانه یکپارچه خودرو به همین علت راه اندازی شد.

مراجع قانونی و نهاد‌های امنیتی نیز خواستار این بودند تا وزارت صمت نظارت بیشتری بر قرعه کشی‌ها را داشته باشد.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، اکنون هم فقط بخش نظارتی این مسئله بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و وزارت صمت برگزاری قرعه کشی را انجام نمی‌‌دهد؛ بلکه قرعه کشی از طریق همان سامانه‌های قبلی انجام می‌شود.

او ادامه داد: اگر بخواهیم تمامی عرضه و تقاضا تجمیع شود، طبیعی است که عرضه خارج از سامانه یکپارچه و در بورس کالا، نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد و در مدیریت بازار اثرگذار باشد.

او می‌گوید: مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، اختیار تنظیم بازار را به وزارت صمت داده و این وزارتخانه هم با عرضه دو خودروی سمند و تیبا در بورس کالا مخالفت کرد که این موضوع از ماه‌های قبل به اطلاع این سازمان رسیده بود.

این مصوبه محرمانه بوده و وزارت صمت اجازه نداشت آن را اطلاع رسانی کند. البته علاوه بر این قانون، قانون بورس هم وجود دارد و هیئت پذیرش وقتی تصمیم بگیرد، کالای خاصی می‌تواند در بورس عرضه شود.

با تصمیم وزارت صمت، عرضه خودرو در بورس کالا که از ۱۸ اردیبهشت آغاز شده بود، ممنوع شده است که به گفته جهرمی قائم مقام بورس کالا، این سازمان با تصمیم وزارت صمت مخالف است، زیرا شفافیت را از بین می‌برد.

جعفر توحیدی مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو امروز گفته است: قرعه کشی برای برخی از خودرو‌ها دائمی است و تنها تعدادی خودرو از این فرآیند خارج می‌شوند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر