قیمت مرغ گرم امروز سه‌شنبه (۲۴ خرداد ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

سایت شماره یک:

قیمت مرغ ارزان شد چند وقتی است قیمت مرغ ثابت مانده وتغییر نکرده است قیمت مرغ در روزهای اولیه سال نوسانات زیادی را تجربه کرده است. از جمله مواردی که بر روی قیمت مرغ اثر گذار است حذف ارز ترجیحی و عدم اعمال سیاست‌های حمایتی است که موجب می شود قیمت مرغ گوشتی حداقل دو ونیم برابر افزایش یابد. 

قیمت مرغ گرم در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار) :

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

آغاز صادرات تخم‌ مرغ

به نقل از بازار، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به افغانستان از یک هفته قبل آغاز شده است، گفت: صادرکنندگان منتظر ابلاغ حذف تعرفه صادراتی تخم مرغ هستند.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به افغانستان از یک هفته قبل آغاز شده است، گفت: صادرکنندگان منتظر ابلاغ حذف تعرفه صادراتی تخم مرغ هستند.

نبی پور با اشاره به اینکه صادرات تخم مرغ از حدود یک هفته قبل آغاز شده است، گفت: این صادرات از مقصد مشهد به افغانستان در حال انجام است.

به گفته وی، تاکنون حدود ۸۰۰ تن تخم مرغ از کشور صادر شده است.


هشدار برای توقف تولید مرغ کشور تا سه ماه آینده

به گزارش تجارت‌نیوز، جلسه غیر علنی مجلس روز گذشته با حضور وزرای جهادکشاورزی ،تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد و در این جلسه درباره تامین نهاده های دامی گزارشی قرائت شد.

به نقل از بازار، جلسه غیر علنی مجلس روز گذشته با حضور وزرای جهادکشاورزی ،تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد و دستور کار این جلسه افزایش حقوق بازنشستگان و تامین نهاده های دامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این جلسه و آغاز جلسه علنی مجلس گفت: در این جلسه مسائل مربوط به حوزه‌های بازنشستگی، نهاده‌ها و مباحث مربوط به تولید در حوزه کشاورزی و تامین نهاده‌ها و تضمین برای تولیدات آینده حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مطمئن باشند که مجلس در رسیدگی به امورات و حل مشکلات مصمم است تا بتوانیم صدای مردم در حل مشکلاتشان باشیم.

با این حال برخی از نمایندگان مباحث دیگری را پیرامون این جلسه مطرح کردند.

ولی اسماعیلی درباره برگزاری جلسه غیر علنی روز گذشته مجلس به خبرنگار بازار گفت: در جلسه روز گذشته مجلس موضوعات مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان مدنظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که مصوبه جدید وزارت تعاون نه به نفع وزارت خانه و نه به نفع بازنشستگان است.

حسین محمد صالحی دارانی در همین زمینه به خبرنگار پارلمانی بازار گفت: در این جلسه بیشتر به موضوع تامین نهاده های دامی و وضعیت کشاورزان و تامین غذا پرداخته شد.

وی تاکید کرد: وزیر جهاد در این جلسه گزارشی را درباره تامین نهاده های دامی ارائه کرد اما اقدامات، اقدامات مناسبی نبود و نمایندگان به این مسئله معترض شدند.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین در این جلسه به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان پرداخته شد.

اما این پایان ماجرا نبود و در ادامه نماینده ای که نخواست نامش فاش شود گفت: در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی درباره تامین منابع نهاده های دامی گزارشی به نمایندگان ارائه کرد.

وی تاکید کرد: وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه تاکید کردکه برای تامین نهاده های دامی کشور و خرید گندم نیاز به ۴۰ الی ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع دارد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه گفت که اگر این منابع تا دو الی سه ماه دیگر تامین نشود، تولید مرغی نخواهیم داشت.

 

ریزش قیمت مرغ در بازار

یوسف خانی با اشاره به کاهش نرخ مرغ به کمتر از نرخ مصوب اظهار کرد: با توجه به افزایش عرضه و نبود تقاضا، نرخ هر کیلو مرغ به کمتر از نرخ مصوب که ۵۹۸۰۰ است رسیده و با ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان در خرده فروشی و در عمده فروشی میدان بهمن ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مردم نمیخرند و مرغ ارزان تر می شود

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی همچنین گفت: روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن مرغ در تهران و ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب بیشتر از توان و قدرت خرید مردم است، افزود: همین امر موجب شده نیمی از بار مرغ در میدان بهمن بماند و پیش‌بینی ما این است که نرخ مرغ امروز نیز با کاهش همراه باشد. این روند همچنان ادامه خواهد داشت تا در نهایت روی یک نرخ ثابت بماند.

یوسف خانی با بیان اینکه اگر در فروشگاه‌های اینترنتی مرغ موجود نیست دلیل بر کمبود بازار نیست، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و عدم کمبود در تامین و عرضه مرغ، این محصول در تمام واحدهای صنفی سطح شهر موجود و مقدار آن به حدی زیاد است که روی دست واحدهای صنفی مانده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر