زلزله

در بامداد یک تیر زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ و ۲ دهم ریشتر بندر مقام هرمزگان و زلزله ۴ دهم ریشتری لامرد استان فارس را لرزاند.

سایت شماره یک:

 بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری ایران وابسته به دانشگاه تهران گزارش داد، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و ۲ دهم ریشتر ساعت ۱ و ۳۹ دقیقه امروز یک تیر بندر مقام هرمزگان شهرستان را لرزاند.

پس از این زمین‌لرزه، ۲ زمین لرزه به بزرگی ۳ و ۴ دهم ریشتر و ۳ و ۳ دهم ریشتر ساعت ۴ و ۴ دقیقه و ساعت ۴ و ۴۹ دقیقه و همچنین زمین‌لرزه‌ای دیگر به بزرگی ۴ ریشتر ساعت ۵ و ۵۶ دقیقه صبح امروز لامرد را لرزاند.

این زمین‌لرزه همچنین شهر وراوی و روستا‌های بخش وراوی را نیز لرزاند.

جزئیات زمین‌لرزه لامرد

احمد خضری، معاون فرماندار لامرد در ستاد مبارزه با بحران گفت: شب گذشته چندین زمین‌لرزه در مقیاس‌های مختلف در شهرستان لامرد به‌وقوع پیوست که موجب نگرانی مردم در مناطق پیرامونی کانون زلزله از جمله لامرد شد، که تا این لحظه خسارتی اعلام نشده است.

جانشین فرماندار لامرد در ستاد بحران این شهرستان گفت: بیشترین احساس زلزله در محدوده لاور خشت در بخش اشکنان شهرستان لامرد بود که خسارتی به همراه نداشت .

خضری گفت: با توجه به پایش‌های انجام شده تاکنون خسارت‌های فیزیکی گزارش نشده است و سه تیم پیشتاز و پشتیبانی هلال احمر نیز به مناطق اعزام شدند که این سه تیم به سمت روستا‌های لاورخشت، و روستا‌های شرقی اشکنان و بخش مرکزی لامرد کار گزارش‌گیری‌ها را انجام دادند.

معاون فرماندار لامرد گفت: در این رویداد خسارت جانی نداشته‌ایم، و تا این لحظه نیز خسارات مالی اعلام نشده است و زلزله در دیگر بخش‌های شهرستان لامرد یعنی بخش‌های علامرودشت، چاهورز و خیرگو نیز احساس نشده است. هلال احمر و فرودگاه شهرستان لامرد در آماده باش کامل هستند.

قادری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد نیز گفت: با اعلام زمین‌لرزه، سه تیم پیشرو از هلال احمر شهرستان لامرد در حال پایش منطقه است.

او افزود: وظیفه تیم‌های پیشرو، پایش منطقه و بررسی خسارت‌های احتمالی است.

سهراب عزیزی مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای لامرد گفت: در پی زلزله پنج و دو دهم ریشتری در بندر مقام استان هرمزگان که شدت آن در شهرستان لامرد نیز احساس شد به هیچ کدام از تاسیسات فرودگاهی این شهرستان آسیبی وارد نشده است.

عزیزی افزود: در صورت نیاز، باند فرودگاه بین‌المللی شهدای لامرد آماده هر نوع پرواز امدادی به مناطق زلزله زده است.

کانون زمین لرزه ۵ و ۲ ریشتری در بندرمقام استان هرمزگان بوده است که از شب گذشته پنج پس‌لرزه آن شهرستان لامرد را لرزاند. بزرگترین آن‌ها چهار ریشتر در مقیاس درونی زمین بود.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر