ثبت کد رهگیری

به گفته نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران اخذ کدرهگیری برای معاملات مسکن رایگان است.

سایت شماره یک:

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قرارداد با کدرهگیری یا بدون آن نداریم و هر نوع قراردادی در دفاتر مشاور املاک اعم از رهن، اجاره، خریدوفروش باید با ثبت کدرهگیری تنظیم شود.

به نقل از ایرنا، حسام عقبایی درباره تداوم تخلفات مشاوران املاک در عدم صدور «کدرهگیری»، اظهار کرد: در خصوص ثبت کدرهگیری هیچ دفتر مشاور املاکی حق دریافت وجه ندارد. اخذ کدرهگیری برای معاملات رایگان و بدون هیچ هزینه‌ای است و فقط مشاوران حق دریافت حق کمیسیون (حق‌العمل تنظیم قرارداد) مربوط به معامله را دارند.

عقبایی تاکید کرد: در خصوص دریافت کد رهگیری اگر مبلغی از سوی طرفین معامله دریافت شود، تخلف و خلاف مقررات است. حتی اگر طرفین معامله نخواهند که کدرهگیری اخذ و در قرارداد ثبت شود باز هم مشاوران املاک موظف هستند کدرهگیری را بگیرند و صادر کنند.

به گفته وی، دفتر مشاور املاکی مثل نانوایی نیست که گفته شود نان را بدون کنجد یا با کنجد سفارش داد. در نتیجه قرارداد با کدرهگیری یا بدون کدرهگیری نداریم. هر نوع قراردادی که در دفاتر مشاور املاک تنظیم می‌شود، باید برای آن کدرهگیری اخذ شود و چنانچه کدرهگیری نگیرند، تخلف صنفی محسوب می‌شود.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: با مشاوران املاک دارای پروانه کسب در صورت عدم صدور کدرهگیری بر اساس ماده ۲۸ نظام صنفی برخورد می‌شود. پس از آن نیز دفاتر آنها پلمب و در صورت ادامه تخلف تا ابطال پروانه پیگیری می‌شود.

حسام عقبایی تاکید کرد: مردم هنگام مراجعه به دفاتر املاک از مشاوران بخواهند که هر نوع قرارداد خرید، فروش، اجاره، رهن، صلح، هبه را با کدرهگیری بدون پرداخت اخذ وجه اضافه تنظیم کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر