پیگیری‌ها نشان می‌دهد که در اطلاعیه پیشروی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت بخشی از متقاضیان یارانه معیشتی نیز مشخص خواهد شد. به صورت مشخص این احتمال وجود دارد تا برای تیرماه، شماری از جاماندگان نیز به فهرست یارانه بگیران اضافه شوند.

سایت شماره یک:

تا ظهر امروز (دوشنبه بیستم تیرماه) سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اطلاعیه‌ای در خصوص واریز یارانه معیشتی تیر ماه  صادر خواهد کرد.

پیگیری‌ها  از این سازمان نشان می‌دهد که در این اطلاعیه، وضعیت بخشی از متقاضیان یارانه جدید نیز مشخص خواهد شد. به صورت مشخص این احتمال وجود دارد تا برای تیرماه، شماری از جاماندگان نیز به فهرست یارانه بگیران اضافه شوند.

جاماندگان شهروندانی هستند که از زمان واریز نخستین یارانه نقدی در سال ۸۹ هیچ یارانه‌ای دریافت نکردند.

نام نویسی از جاماندگان بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها بود و وزارت رفاه به درخواست‌آنها رسیدگی می‌کرد.

دولت پیش از این اعلام کرده بود که هر زمان شهروندی مشمول گرفتن یارانه معیشتی جدید باشد، برای او از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ یارانه نقدی واریز خواهد کرد.

تفاوت جاماندگان و معترضان یارانه چیست؟

گروه دیگری از شهروندان که متقاضی دریافت یارانه معیشتی جدید هستند، معترضان نامدارند. عمده این افراد براساس تشخیص وزارت رفاه یا از دریافت یارانه خط خورده‌اند و یا اینکه یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

نام نویسی و رسیدگی به درخواست این گروه از ابتدا برعهده وزارت رفاه بود. پیگیری‌های تجارت نیوز نشان می‌دهد که شاید برای تیر ماه نیز وضعیت این افراد تعیین تکلیف شود.

تفاوت عمده جاماندگان با معترضان در این است که در پایگاه آمار وزارت رفاه، اطلاعاتی از جاماندگان وجود نداشته است.

با حال این رسیدگی به درخواست هردو گروه براساس آزمون‌های وسع سنجی وزارت رفاه خواهد بود.

انتظار می‌رود در صورت افزوده شدن به فهرست یارانه بگیران، دولت به آنها علاوه بر پرداخت یارانه ماه تیر، یارا‌نه‌های معوقه اردیبهشت و خرداد را نیز پرداخت کند.

صرفه نظر از اینکه در اطلاعیه پیشروی سازمان هدفمندی یارانه‌ها چه کسانی به ادامه فهرست یارانه بگیران اضافه خواهند شد. دولت همچنان حق اعتراض را برای  معترضان احتمالی محفوط نگهداشته است.

این بدان معنی است که به معترضان احتمالی فرصت داده خواهد شد تا ضمن اطلاع از علت محرومیت خود، برای ثبت اعتراض و ارائه مستندات اقدام لازم را به عمل آورند.

منبع: تجارت نیوز

تگ های مرتبط

ارسال نظر