قیمت نان فانتزی

رییس اتحادیه نان فانتزی اهواز با بیان اینکه نان فانتزی در کشور ۷ برابر قیمت سابق خود است، گفت: این قیمت در اهواز اعمال نمی‌شود و نان فانتزی با نرخ کمتری عرضه می‌شود که ما به عنوان اتحادیه از قیمت‌ فعلی راضی نیستیم و خواستار افزایش قیمت این نان هستیم.

سایت شماره یک:

سیامک جعفری با بیان اینکه پس از افزایش قیمت آرد قیمت نان فانتزی نیز افزایش پیدا کرد، اظهار کرد: قیمت هر قرص نان باگت در تهران ۱۰ هزار تومان و در شهرستان‌های دیگر که کلان‌شهر نیز نیستند، ۵ هزار تومان اعلام شده است اما در اهواز پایین‌ترین قیمت‌ها را نسبت به استان‌های دیگر و حتی شهرستان‌ها اعلام کرده‌اند که این مساله برای ما قابل قبول نیست.​

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت‌های اعلامی در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر به کمتر از ۵ هزار تومان نرسیده است اما در خوزستان قیمت هر قرص باگت ساده ۱۴۰ گرمی ۳۵۰۰ تومان و هر قرص نان باگت کنجدی را ۴۰۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

رییس اتحادیه نان فانتزی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر تنها قیمت آرد ثابت مانده است، افزود: با توجه به اینکه مایع خمیر و مایع افزودنی نان افزایش قیمت دو برابری و روغن و شکر مجددا افزایش قیمت داشته‌اند از قیمت‌های اعلامی نان بسیار ناراضی هستیم و در این زمینه تقاضای افزایش قیمت نان فانتزی را کرده‌ایم که هنوز با آن موافقت نشده است.

جعفری با بیان اینکه قیمت نان فانتزی در حال حاضر ۷ برابر قیمت سابق خود است، عنوان کرد: نان فانتزی کنجددار که قبلا ۸۰۰ تومان بوده، در حال حاضر به ۴۰۰۰ تومان رسیده است و با توجه به این مساله تقاضا و خرید مردم بسیار پایین آمده و مصرف نان فانتزی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان در کارخانه‌ها به حدی است که اقلام شیرینی تا این حد گران نیست، افزود:بنده نمی‌دانم افزایش قیمت کارخانه‌ها بر چه اساسی صورت گرفته است، با وجود اینکه به آن‌ها آرد سهمیه‌ای تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال قیمت نان‌های کارخانه‌ای مثل نان اسلایسی از ۱۴ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان و نان گات از ۱۷ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان رسیده است. البته این نرخ‌ها واقعی است و انتظار داشتیم برای اتحادیه ما نیز به همین صورت نرخ‌های واقعی اعمال می‌شد.

رییس اتحادیه نان فانتزی اهواز گفت: نمی‌دانم چرا استان خوزستان همیشه در این مسایل ضعیف عمل کرده است و مسئولین با پایین‌ نگه داشتن نرخ، ادعای کمک به مردم را می‌کنند. در حالی که به جرأت می‌گویم هدف آن‌ها کمک به مردم نیست بلکه می خواهند بگویند ما توانستیم اوضاع را کنترل کنیم اما این کنترل قیمت، نیست و زور است که قیمت‌ها برای اصناف واقعی نباشد.

منبع: ایسنا

تگ های مرتبط

ارسال نظر