زیاده‌خواهی دانشجوی اخراجی برای کارمند دانشگاه سبزوار دردسرساز شد.

سایت شماره یک:

آبروریزی در دانشگاه سبزوار / دانشجوی اخراجی بازداشت شد

دانشجوی اخراجی با کارمند دانشگاه دوست شد و نقشه کشید

طرح شکایت نماینده حقوقی یکی از دانشگاه های سبزوار مبنی بر دسترسی و ورود غیر مجاز به سیستم رایانه ای این مجموعه آموزشی، مأموران پلیس فتای استان خراسان رضوی را بر آن داشت تا برای پیگیری این موضوع وارد عمل شوند.

تحقیقات ابتدایی این پرونده حاکی از آن بود که فردی ناشناس به طرزی نامعلوم به سیستم آموزشی دانشگاه دسترسی پیدا کرده و با نصب یک بدافزار این برنامه رایانه ای را دچار اختلال کرده است.

مأموران در تحقیقات ابتدایی فرضیه هک شدن سیستم را مطرح کردند اما در ادامه بررسی ها این مورد رد شد. در بخش بعدی پیگیری های پلیس سرنخی پیدا شد که نشان می داد یکی از دانشجویان مشروط شده، مجاز به شرکت در کلاس های دانشگاه و جلسات امتحانات پایان ترم شده است. موضوعی که احتمال نقش داشتن این فرد را در پرونده قوت می بخشید.

مأموران که به این دانشجوی اخراجی ظن برده بودند او را به مرکز پلیس فتای سبزوار فراخواندند و با مهندسی سؤالات پلیسی به حقیقت این ماجرا پی بردند. ضد‌و‌نقیض گویی های دانشجوی اخراجی درباره اینکه چگونه پرونده مشروطی‌اش پاک شده است نتوانست به کمکش بیاید و سرآخر راز مجرمانه اش را فاش کرد.

طرح دوستی با هدف شیطانی با کارمند دانشگاه

دانشجوی اخراجی زمانی که فهمید سه ترم مشروط شده و دیگر جایی در دانشگاه ندارد با همکاری دوستش طرح نقشه ای را پیاده می کند تا به مقصودش برسد. او با همکاری یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه طرح دوستی با کارمند این مجموعه را می ریزد و در ادامه با دست کاری سیستم آموزشی پرونده سیاهش را پاک می کند.

مأموران پلیس فتا پس از کشف این حقیقت همدست این دانشجوی جوان را نیز به مرکز فرماندهی خود احضار می کنند و ضمن اقرار صریح این فرد، متهمان را برای سیر مراحل قضایی تحویل دادسرا می دهند.

به گفته رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی متهمان با استفاده از اعتماد کارمند دانشگاه به صورت غیر مجاز به سیستم آموزشی دسترسی پیدا کرده و علاوه بر نصب بدافزار با تغییر نمرات دانشجوی اخراجی او را مجاز به شرکت در کلاس های دانشگاه می کنند. سرهنگ جواد جهانشیری با هشدار به کارکنان مراکز آموزشی استان، به آن ها توصیه کرد که برای پیشگیری از هرگونه تغییر در داده های کامپیوتری و اختلال در سیستم آموزشی به تغییر دوره ای رمز های عبوری اقدام کرده و از اعتماد بیجا پرهیز کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر