ایران خودرو| ایران خودرو ثبت نام| ایران خودرو نتایج قرعه کشی

منتخبان از هشت صبح سوم مرداد ماه (دوشنبه) امکان واریز خواهند داشت.

سایت شماره یک:

ایران خودرو هرچند وقت 1بار محصولات خودرا برای پیش فروش اعلام می کند ایران خودرو شیوه قرعه کشی خود را تغییر داد این به بعد قرعه کشی محصولات ایران خودرو در سامانه یکپارچه انجام می شود کسانی که در قرعه کشی ایران خودرو در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده اند هنوز نتوانسته اند نتیجه قرعه کشی ایران خودرو را دریافت کنند

قرعه‌کشی دومین فروش یکپارچه خودرو در محل گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور نهادهای نظارتی و نمایندگان خودروسازان انجودرو انجام شده و آمار تعداد ثبت‌نام‌کنندگان و ظرفیت‌ها به تفکیک اعلام شده است؛ طبق اعلام سخنگوی وزارت صمت، نتایج عصر امروز (حدودا ساعت ۱۷ روز یکشنبه دوم مرداد ماه) اعلام و بر روی سامانه قابل مشاهده خواهد بود.

 دومین مرحله از فروش خودروها بصورت یکپارچه که ثبت‌نام آن از شنبه هفته گذشته (۲۵ تیر ماه) آغاز شد و تا روز سه‌شنبه (۲۸ تیرماه ادامه) ادامه داشت،   قرعه‌کشی آن(شنبه اول مرداد ماه) با حضور نهادهای نظارتی و نمایندگان خودروسازان در محل شرکت ایران‌خودرو انجام شد.  

آمار اولیه از تعداد افراد ثبت‌نام کننده، واجدین شرایط و ظرفیت‌ها به تفکیک محصولات خودروسازان به شرح زیر است:

در مجموع پنج میلیون و ۷۴۰ هزار و ۳۱۴ نفر در دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروها ثبت‌نام کردند که از این تعداد در طرح عادی، پنج میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر پس از احراز هویت "واجد شرایط" شناخته شده و براین اساس ۱۰۵ هزار و ۶۷۴ نفر "فاقد شرایط" بوده و به‌تبع حذف شده‌اند.

در طرح فروش یکپارچه ویژه طرح جوانی جمعیت (طرح ویژه مادران)، در مجموع ۳۱۷ هزار و ۲۴۱ نفر ثبت‌نام کرده که از این تعداد به ترتیب ۱۹۹ هزار و ۹۲۷ نفر واجد شرایط و به‌تبع ۱۱۷ هزار و ۳۱۴ نفر فاقد شرایط معرفی شده‌اند.

بر اساس ظرفیت اعلام شده شرکت‌های خودروساز، خودروسازی سایپا ۶۱ هزار و ۴۸۳ دستگاه، گروه صنعتی ایران‌خودرو ۲۵ هزار دستگاه، اتومبیل‌سازی فردا ۱۰۰۴ دستگاه، بهمن ‌موتور ۹۳۰ دستگاه، خودروسازی ایلیا ۱۱۱ دستگاه و آرین‌پارس موتور ۱۰۰ دستگاه خودرو عرضه کرده‌اند.  

طبق اعلام امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- به ایسنا، احتمال بسیار عصر فردا (یکشنبه دوم مرداد ماه) نتایج اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند نتیجه نهایی را از طریق سامانه یکپارچه به آدرس  sale.iranecar.com مشاهده  کنند.  

طبق اعلام وی، واریز وجه از ساعت هشت صبح روز دوشنبه (سوم مردادماه) لغایت ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (ششم مرداد ماه) فراهم خواهد بود.

تاکید می‌شود، برابر ظرفیت‌های ارائه شده برای محصولات، ظرفیت رزرو نیز در نظر گرفته شده است که پس از اتمام زمان تکمیل وجه منتخبان اصلی، در صورت عدم واریز وجه توسط منتخبان اصلی، رزروی‌ها جایگزین خواهند شد.

شایان ذکر است، سید رضا فاطمی امین-وزیر صنعت، معدن و تجارت- نیز روز (جمعه) در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه، ضمن تاکید بر اینکه خروج خودروها از چرخه قرعه‌کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است، اعلام کرد: پایان قرعه‌کشی به‌تدریج اتفاق خواهد افتاد. ضمن اینکه در خودروسازی سایپا به جز دو خودرو، تمامی خودروهای تولیدی از فرآیند قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در مورد زمان انجام قرعه کشی، اظهار کرد: شنبه یکم مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح ، قرعه کشی مرحله دوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام خواهد شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژوپارس سال، پژوه ۲۰۷ اتوماتیک ۶ سرعته قرمز (MC) با موتور TU5P، تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک از جمله این محصولات برای این پیش‌فروش در نظر گرفته شده‌اند.

ایرانی‌کار گزارش داد، متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی خودروسازان انتخاب نشده‌اند نیز می‌توانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت‌نام نمایند.

نکته ۱: قبل از قرعه‌کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.

نکته ۲: به اطلاع متقاضیان محترم می‌رساند، ثبت‌نام این بخشنامه همزمان با بخشنامه پیش‌فروش انجام می‌شود و مشتری می‌تواند فقط در یک بخشنامه و فقط در یک خودروساز ثبت‌نام نماید.

متقاضی باید با مراجعه به سامانه https://sale.iranecar.com نسبت به انتخاب شرکت خودروساز و خودروی مورد نظر خود اقدام نماید.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در این طرح ایران خودرو نشان می‌دهد.

فروشندگان، پژو ۲۰۶ هاچ‌بک سقف شیشه‌ای را حدود ۱۷۳ و پژو آی ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای را حدود ۱۶۹ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش می‌رسانند.

این تفاوت برای پژو ۲۰۷i اتوماتیک ۶ سرعته احتمالا به حدود ۲۳۷ میلیون تومان می‌رسد.

همچنین فروشندگان، پژو پارس سال سفارشی (ELX) را حدود ۱۴۲ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه می‌فروشند.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار، در مورد پژو پارس سال سفارشی حدود ۱۴۸ و برای سورن پلاس حدود ۱۰۳ میلیون تومان است.

فروشندگان، دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک را حدود ۱۰۶ و دناپلاس توربوشارژ دستی را حدود ۶۵ میلیون تومان (احتمالا) گران‌تر از کارخانه بفروش می‌رسانند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر