حواشی واردات واکسن کرونا در ایران ادامه دارد. در حال حاضر واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شده است و مردم برای واکسینه شدن تنها به واکسن‌های ایرانی و سینوفارم دسترسی دارند.

سایت شماره یک:

 سویه جدید کرونا به سرعت در حال انتشار در کشور است. روند بستری و فوتی‌های کرونا نیز به دنبال آن افزایش یافته. وزارت بهداشت توصیه می‌کند افراد برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند. اما سبد واکسن کرونای ایران چندان متنوع نیست.

روز گذشته بیماران جدید کرونا پنج رقمی شد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت روز گذشته ۱۱۰۳۵ بیمار جدید کرونایی شناسایی شد. از سوی دیگر ۴۱ نفر جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت برای مقابله با سویه جدید روی دریافت دز یادآور واکسن کرونا تاکید می‌کند. اما مردم برای واکسیناسیون باید بین دو نوع ایرانی و سینوفارم را انتخاب کنند. تا پیش از این واکسن آسترازنکا در برخی مراکز تزریق می‌شد. اما حالا دیگر واکسن آسترازنکا وارد نمی‌شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش وزارت بهداشت، تنها ۳۰ میلیون نفر در کشور دز سوم واکسن کرونا در کشور دریافت کرده‌اند.

مراکز واکسیناسیون چه واکسن‌هایی دارند؟

چندی پیش وزارت بهداشت لیست مراکز واکسیناسیون در تهران را منتشر کرد. لیستی شامل ۳۷۸ مرکز واکسیناسیون. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد این مراکز واکسن کرونا تنها به واکسن ایرانی و سینوفارم دسترسی دارند.

مسئول یکی از مرکز واکسیناسیون شمال شهر تهران می‌گوید: «واکسن کرونا فقط ایرانی و سینوفارم داریم. واکسن آسترازنکا به ما نداده‌اند. فکر نکنم مراکز دیگر هم داشته باشند.»

پذیرش یک مرکز واکسیناسیون در منطقه هروی می‌گوید: «ما فقط واکسن سینوفارم داریم. واکسن ایرانی هم برایمان نیاورده‌اند.» پیگیری از چند مرکز واکسیناسیون در جنوب، عرب و شرق تهران نیز همین حکایت را دارد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر