هواشناسی

سایت شماره یک:

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص تشدید سامانه بارشی و احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب و رواناب طی روزهای پایانی هفته هشدار داد.

"رضا کیایی پور" با اعلام این مطلب، گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، از روز چهارشنبه پنجم مرداد تا روز جمعه هفتم مردادماه، با فعالیت سامانه بارشی همرفتی به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات استان تهران مواجه هستیم که این امر احتمال بارش رگبار و باران‌های سیل آسا و وقوع سیلاب و رواناب در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر رگبارهای شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و تگرگ از دیگر مخاطرات جوی مورد انتظار این سامانه اعلام شده، تصریح کرد: به‌طور کلی ماهیت بارش‌های تابستانه در ایران رگباری است به نحوی که گاهی ممکن است حجم زیادی از بارش در زمان بسیار کوتاهی ببارد و منجر به وقوع سیلاب‌های مقطعی و خطرناک شود.

کیایی پور افزود: در همین راستا، از طرق مختلف، هشدار‌هایی به منظور آگاه سازی مردم از خطر وقوع سیلاب در روزهای پایانی هفته اطلاع‌‍رسانی شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با اشاره به سیلاب‌های اخیر در چند استان کشور و اظهار تأسف از جان باختن هموطنانمان در جریان سیل استهبان، تصریح کرد: از شهروندان گرامی درخواست داریم برای حفظ جان خود و عزیزانشان، هشدار‌ها را جدی گرفته و از اتراق و تردد در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

منبع: ایلنا

تگ های مرتبط

ارسال نظر