سحر دولتشاهی عکسی از خوددر کنار آرایشگرش منتشر کرد که باعث بوجود آمدن شایعه های زیادی برای او شد.

سایت شماره یک:

سحر دولتشاهی بازیگر زن سینما و تلوزیون و مجری سابق ایران است. سحر دولتشاهی همسر سابق رامبد جوان است که اکنون با همایون شجریان ازدواج کرده است. سحر دولتشاهی در رشته زبان و ادبیات تا مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد تحصیل کرده است. سحر دولتشاهی فیلم های سینمایی بسیاری ایفای نقش کرده است که به یاد ماندنی ترین آنها طلا و مس است. در ادامه به زندگی شخصی سحر دولتشاهی میپردازیم.

سحر دولتشاهی

بیوگرافی سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی متولد شانزدهم مهر ماه ۱۳۵۸ در شهر تهران است. تحصیلاتش را در دو رشته ادبیات نمایشی ( موسسه آموزش عالی سوره ) و مترجمی زبان ( دانشگاه آزاد اسلامی ) تا مقطع کارشناسی به پایان رسانده است.

بازیگری را از سال ۱۳۷۹ با حضور در نمایش «نیمروز خواب آلود» به کارگردانی آیت نجفی به صورت جدی آغاز کرد.

۴ سال بعدتر با حضور در فیلم «چهارشنبه سوری» به کارگردانی اصغر فرهادی وارد دنیای سینما شد؛ یک سال بعدتر برای حضور در فیلم سینمایی میم مثل مادر از سوی رسول ملاقلی پور دعوت به همکاری شد.

سال ها بعد با بازی در سریال مسافران به کارگردانی رامبد جوان(همسر سابقش) به شهرت رسید.

نخستین کار تلویزیونی خود را در سال ۱۳۸۶ با حضور در سریال نسبتاً موفق «کتاب فروشی هد هد» به کارگردانی مرضیه برومند تجربه کرد.

بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۹۰ برایش نامزدی جایزهٔ بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانهٔ سینما را در پی داشته‌است.

همچنین سحر دولتشاهی توانست برای بازی در فیلم عصر یخبندان در سی و سومین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر و برای بازی در فیلم‌های عرق سرد و چهارراه استانبول در سی و ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست بیاورد.

اوتا به حال دوباره برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر