فروش اقساطی خودرو | فروش قسطی خودرو |فروش اقساطی خودرو کارکرده

اگر می‌خواهید خودرو بخرید اما پول کافی ندارید، می‌توانید معادل ۸۰ درصد بهای خودرو از بانک سامان وام دریافت کنید.

سایت شماره یک:

بانک سامان تسهیلاتی تحت عنوان «وام خرید خودرو» به مشتریان خود ارائه می‌دهد. سقف این وام تا ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصدی است.

برای بهره‌مندی از تسهیلات خودروی بانک سامان، متقاضی باید بالای ۱۸ سال بوده و سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور نداشته باشد. همچنین، نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک باید تایید شود.

برای دریافت این وام، ضمن داشتن سپرده در بانک، باید حساب شما دارای ۳ تا ۶ ماه گردش حساب باشد. ۱۵٪ از مبلغ وام هم تا زمان تسویه کامل نزد بانک مسدود می‌شود.

​نکاتی که برای دریافت وام خرید خودرو باید بدانید

اصل مبایعه‌نامه یا قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو باید به نام وام گیرنده باشد.

 این تسهیلات برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است.

مبلغ وام پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود.

نرخ سود تسهیلات یادشده مطابق با نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

برای بازپرداخت این وام هم تا حداکثر تا ۳۶ ماه فرصت دارید.

هزینه‌های جانبی دریافت وام خودرو، حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شامل: حق کارشناسی، کارمزد وام،تشکیل پرونده و … برآورده می‌شود.

منبع: اقتصادآنلاین

 

فروش 8 خودروی جدید بدون قرعه کشی 

قرار است چند خودرو در بورس کالا عرضه شود، کدام یک خودروها و با چه شرایطی در بازار سرمایه عرضه می‌شود؟

صبح روز ۱۸ خردادماه و در حالی که خریداران دیگنیتی و فیدلیتی در انتظار شروع معاملات ۴۳۰ دستگاه خودرو بودند، شرکت بورس کالای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با دستور وزارت صمت، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق می‌شود.

طبق این نامه، بر اساس مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در مهرماه سال گذشته، مسئولیت تنظیم بازار خودرو برعهده وزارت صمت بوده و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد.

این عرضه در حالی متوقف شد که ثبت سفارش این تعداد خودرو، از ۱۱ خردادماه شروع و تا روز پیش از معاملات ادامه داشت. درواقع مشتریان، هفت روز فرصت داشتند که ثبت شفارش را انجام دهند و مبالغی نیز به عنوان پیش پرداخت، واریز شده بود! اما به یکباره و تنها نیم ساعت قبل انجام عملیات این عرضه لغو شد.

اما پس از در ۱۹ تیر ماه امسال معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا، از بررسی عرضه خودرو در بورس در شورای عالی بورس خبر داد و گفت در صورت موافقت قطعی این شورا، خودرو در بورس عرضه خواهد شد. در نهایت موافقیت‌های لازم گرفته شد و قرار است خودرو در بورس کالا عرضه شود.

کدام خودروها در بورس عرضه می‌شوند؟

گروه بهمن برای عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در تاریخ ۲۶ مردادماه، در تازه‌ترین خبر گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه در هفته چهارم مردادماه اعلام آمادگی کرد.

از سوی دیگر ساپیا نیز اعلام کرده بود قصد دارد خودرو شاهین را بورس کالا عرضه کند. البته شاهین ۲۴ اسفند سال گذشته در بورس کالا پذیرش شد.

ایران خودرو اعلام کرد که خودروی هایما را در بورس کالا عرضه می‌کند. در اطلاعیه ایران خودرو آمده است که  گروه صنعتی ایران خودرو با هدف شفاف‌سازی فروش محصولات و حذف تدریجی قرعه‌کشی، برای عرضه خودرو در بورس کالا اقدام کرده است. در نخستین گام، بخشی از تولیدات دو مدل هایما S۵ و S۷ از این طریق به فروش خواهد رسید.

چه زمانی می‌توان خودرو از بورس کالا خرید؟

بورس کالا در اطلاعیه ای زمان ثبت سفارش خودرو را ابلاغ کرد. بر اساس جدیدترین نامه مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا؛ ثبت سفارش خودرو عرضه ۲۶ مرداد ماه تا ساعت ۱۷ روز قبل از معامله (سه شنبه ۲۵ مرداد) امکان پذیر است. ۲۶ مرداد (چهارشنبه هفته جاری) دو محصول فیدلیتی و دیگنیتی گروه بهمن در بورس‌کالا عرضه می شود.

گروه سایپا نیز برای عرضه محصول شاهین اعلام آمادگی کرده و ایران‌خودرو هم در حال انجام اقدام های لازم برای پذیرش دو مدل هایما در بورس‌ کالاست.

۸ خودروی جدید در بورس کالا پذیرش شد

روز گذشته در جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران، خودروهای هایما در دو مدل S۷ و S۵ از گروه ایران خودرو، لاماری ایما از گروه آرین پارس موتور، دایون y۵ از گروه خودروسازی ایلیا، وانت دو کابین کاپرا از گروه بهمن موتور، کامیونت ۶ تن فاو تایگر (Tiger V) و کشنده تک محور CA۴۱۸۰ از گروه سیباموتور، کامیون فورس و امپاور هم از گروه بهمن دیزل، ۸ محصول خودرویی جدید از شش گروه خودروسازی بودند که در بورس کالای ایران پذیرش شد.

چگونه خودرو بخریم؟

متقاضیان برای خرید این خودروها در بورس کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس کالا اقدام کنند. متقاضیان به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت می‌کنند. البته پیش‌تر باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند.

متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، باید نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند. حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد، بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

هر فردی که بخواهد خودرو یا هر محصول دیگری از بورس کالا به صورت فیزیکی خریداری کند باید یک حساب وکالتی داشته باشد. نکته مهم این است که این حساب وکالتی کاملا با حساب در اختیار بورس متفاوت است. افرادی که در بازار آتی بورس کالا معامله می‌کنند هم باید حساب وکالتی را خریداری کنند.

برای خرید خودرو، باید ۳۰ درصد قیمت پایه خودرو در حساب وکالتی خریدار موجود باشد. به این ترتیب زمانی که ثبت سفارش صورت می‌گیرد این مبلغ تا زمان انجام فرآیند حراج در حساب وکالتی مسدود می‌شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر