قیمت طلا| قیمت طلا امروز

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۷۳۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

سایت شماره یک:

احتمال افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده میلادی ارزش دلار را برای چهارمین روز پیاپی بالا برد و به بالاترین رقم طی ۶ هفته گذشته رساند. بدین‌ترتیب قیمت طلا بازهم کاهش یافت.

 

قیمت طلا در آخرین ساعات معاملات در روز دوشنبه به ۱۷۳۵ دلار و ۵۵ سنت رسیده بود. طلا از دوازدهم ماه اوت که یک افزایش قابل‌توجه قیمت را تجربه کرده بود، ۶۷ دلار معادل ۳.۷ درصد از ارزش خود را از دست داده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۷۳۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا در برابر شش ارز برتر دنیا از جمله یورو به بالاترین رقم یعنی ۱۰۹.۰۲ رسیده‌است.

سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در کنفرانس سالانه بانک مرکزی در جکسون هول هستند تا مسیر افزایش نرخ بهره مشخص شود. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت بالای انرژی و مواد غذایی بانک مرکزی آمریکا را تشویق به ادامه سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه خود در سال آینده میلادی کرده و قیمت طلا را پایین‌تر می‌آورد. فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره را ۲۲۵ واحد از ماه مارس افزایش داده تا با تورم مقابله کند.

پاول احتمالاً در سخنرانی خود به سرمایه‌گذاران یادآور می‌شود که قبل‌از اجلاس ماه سپتامبر، باید منتظر گزارش جدید نرخ تورم و اشتغال در آمریکا بود تا در مورد سیاست‌های پولی تصمیم‌گیری شود.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا طی یک‌سال گذشته ۶.۸ درصد افزایش‌یافته که بیشترین افزایش از ژانویه ۱۹۸۲ را نشان می‌دهد.

قیمت نقره با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۹۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۲ درصد افزایش ۸۷۹ دلار و ۵۱ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

تگ های مرتبط

ارسال نظر