عامل هتک حیثیت و اخاذی در استان چهارمحال و بختیاری دستگیر شد.

سایت شماره یک:

سرهنگ مرتضی عسگری از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی از دختر جوان به بهانه انتشار تصاویر و هتک حیثیت وی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ عسگری گفت: با مراجعه خانمی جوان و ارائه شکایت مبنی بر تهدید و اخاذی در خصوص انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی که با سوء استفاده از احساسات و با دادن وعده ازدواج با این خانم دوست شده بود موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی در فضای مجازی آشنا شدم که با سوء استفاده از احساسات و جلب اعتماد بنده پس از گذشت یک ماه و به بهانه نشان دادن عکس‌های من به خانواده خود و راضی کردن آن‌ها برای خواستگاری، عکس و تصاویر خصوصی‌ام را درخواست کرد که من هم برایش ارسال کردم.

سرهنگ عسگری گفت: متهم پس از دریافت تصاویر خصوصی شاکی، وی را تهدید به انتشار آن‌ها در فضای مجازی و ارسال برای خانواده و دوستان آشنایان کرده است و از این خانم جوان درخواست مبالغی را داشته است.

وی گفت: طی تحقیقات فنی و پلیسی و سرنخ‌های موجود در پرونده، متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد که در مواجه با اسناد و مدارک موجود در پرونده لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از شهروندان به‌ویژه خانم‌های جوان خواست در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به آن‌ها رادارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و همچنین در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر