قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

سایت شماره یک:

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد. قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۴ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو

به گزارش سایت شماره یک، به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس معاملات انجام شده امروز دوشنبه (۲۸ شهریور ۱۴۰۰)  قیمت‌ خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روزهای گذشته کمی تغییر داشته است.

جدیدترین قیمت خودرو های داخلی در بازار

مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند (EF7)1400 ۳۲۳.۰۰۰.۰۰۰
سمند (EF7) 1401 ۳۴۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس سال (LX ) 1401 ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۸۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۱ ۳۰۱.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده)۱۳۹۹ ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v8(1400 ۳۷۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۴۰۰) ۵۷۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما (۱۴۰۰) ۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۳۹۸.۰۰۰.۰۰۰
 تندر90 E2 ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ۵۸۳.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۱) ۳۰۴.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۸۲.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی ۱۴۰۱ ۴۰۴.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۱۴۰۱ ۴۵۸.۰۰۰.۰۰۰
هایما s7 توربو پلاس1401 ۹۶۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۲۰۲.۰۰۰.۰۰۰
سایپا SE ۱۳۱ ۱۸۶.۰۰۰.۰۰۰
ساینا اس ۱۴۰۱ ۲۱۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۲۰۲.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۲۰۴.۰۰۰.۰۰۰
شاهینG  (1401) ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۴۰۱ ۱۹۹.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) ۱.۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک پلاس ۱۴۰۰ ۴۹۰.۰۰۰.۰۰۰۰
ام وی ام X22، دنده ای اسپرت اکسلنت (1400)
۴۹۰.۰۰۰.۰۰۰

جدیدترین قیمت خودرو های وارداتی در بازار

همچنین بر اساس مشاهدات میدانی  قیمت خودرو‌های خارجی در کشور، با نوسانات جزئی در نرخ  همراه است.

مدل خودرو قیمت (تومان)
  رنو کولیوس ۲۰۱۸ ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تالیسمان ۲۰۱۸ ۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی ASX فول ۲۰۱۸ ۱.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا CH-R تمام چرخ متحرک لانچ 2018 ۲.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰
 تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۸ (الفطیم) ۳.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اپتیما ۲۰۱۷ ۲.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
  کیا سورنتو ۲۰۱۸ ۴.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ ۲.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
  هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ هیبرید +GLS ۲.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
  هیوندای النترا ۲۰۱۸ ۱.۷۳۰.۰۰۰.۰۰۰
سانتافه (ix45) 4 سیلندر دو دیفرانسیل2018 ۳.۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس NX300 H هفت کلید ۲۰۱۷ ۳.۸۱۰.۰۰۰.۰۰۰
نیسان جوک (اسپورت) ۱.۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰

راه حل مجلس برای کاهش قیمت خودرو چیست؟ 

به گزارش سایت شماره یک، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هدف اصلی قانون گذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز باید در راستای تحقق این هدف باشد.

روح الله عباسپور درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: مجلس برای ساماندهی بازار خودرو، واردات را به تصویب رساند و انتظار داریم آئین نامه نوشته شده نیز اهداف قانون‌گذار را مد نظر قرار دهد و در چهارچوب قانون مصوب مجلس باشد، البته بنده هنوز این آئین نامه را مطالعه نکرده ام، اما اگر آیین نامه چهارچوب قانون مصوب مجلس را زیرپا بگذارد مجلس می تواند این آئین نامه را باطل کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تاکید بر اینکه واردات خودرو جزو ضرورت‌هاست، اظهار کرد: برای اینکه یک رقابتی در صنعت خودرو در راستای ارتقای کیفیت شکل بگیرد و شاهد کاهش قیمت تمام شده خودرو و حمایت از مصرف کننده باشیم، واردات خودرو ضروری است و هدف اصلی قانون گذار از تصویب واردات خودرو همین موضوع است.

عباسپور در پایان تاکید کرد: ما در سال ۱۳۸۶ قانون حمایت از مصرف کننده خودرو را به تصویب رساندیم و قانون جدیدی که در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو به تصویب رسیده است برای حمایت واقعی از مصرف کننده خودرو است. آئین نامه واردات خودرو نیز باید در چهارچوب قانون باشد در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود.

قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 27 شهریور + جدول

بر اساس آمار و قیمت روزانه خودرو در سایت کارنامه ، قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است: پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۵ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۴ میلیون تومان رسید.

قیمت روز پرطرفدارترین خودروهای داخلی

با توجه به نوسانات قیمت ارز، صحبت‌های وزرات صمت و اخبار بازار خودرو، قیمت خودرو امروز هم با تغییراتی مواجه بود. لیست قیمت روز خودروهای داخلی را در جدول زیر می‌بینید:

قیمت خودرو

قیمت روز پرطرفدارترین خودروهای خارجی

همان‌طور که می‌دانید،‌ خودروهای خارجی هم از نوسانات قیمت ارز و تصمیماتی که در دنیای خودرو گرفته می‌شود، در امان نیستند.

لیست قیمت روز خودرهای خارجی در ایران را در جدول زیر ببینید:

قیمت خودرو

 افزایش نجومی قیمت خودروهای داخلی و خارجی بازار را آشوب کرد!

به گزارش سایت شماره یک، چند روز متوالی اخبار منفی پیرامون مذاکرات احیای برجام و رشد متوالی قیمت دلار انتظارات فروشندگان بازار خودرو را بالا برد و بالاخره با نزدیک شدن به آخر هفته و تعطیلی بازار خودرو در روز شنبه قیمت خودرو به خصوص محصولات ایران خودرو افزایش داشت. البته به عقیده بسیاری از کارشناسان افزایش قیمت ها به معنای رفع سایه رکود از سر بازار خودرو نیست و این افزایش صرفا افزایش انتظار فروشندگان خودرو در پی دلایلی همچون افزایش قیمت دلار است و رکود را همچنان باید جزئی از بازار خودرو دانست.

بازار محصولات ایران خودرو که طی چند روز افزایش قیمت دلار و اخبار منفی پیرامون برجام واکنش چندانی به این اخبار نشان نداده بود و کماکان بدون تغییر قیمت ادامه مسیر می داد، امروز بالاخره به این اخبار واکنش نشان داد و قیمت اکثر خودروهای ایران خودرو افزایش داشتند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم که از کانال ۳۰۰ میلیونی خارج شده بود و در بازه ۲۹۵ تا ۳۰۰ میلیون نوسان می کند امروز افزایش قیمت به ثبت رساند و ۲۹۸ میلیون تومان معامله شد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در نسخه فول هم افزایشی ۳ میلیون تجربه کرد و ۳۶۰ کیلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف فلزی ۳ میلیون گران شد و ۳۹۴ میلیون تومان قیمت خورد.

نسخه SLX پژو ۴۰۵ با ۲ میلیون افزایش ۳۳۵ میلیون تومان معامله شد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک با ۲ میلیون افزایش قیمت ۵۰۵ میلیون تومانی به ثبت رساند.  سمند EF7 هم با ۵ میلیون افزایش قیمت، قیمت ۳۵۰ میلیون تومانی به ثبت رساند.

برخلاف محصولات گروه ایران خودرو که اکثرا افزایش های قابل توجهی به ثبت رسانده بودند محصولات سایپا امروز هم در ادامه روند با ثبات قیمتی بدون تغییر قیمت بودند و بجز چند افزایش در محصولات قدیمی و کارکرده افزایشی در خودروهای صفر کیلومتر این خودروساز ایجاد نشد.

قیمت خودرو

برجام چه تأثیری بر افزایش یا کاهش قیمت خودرو داشته است؟ 

به گزارش سایت شماره یک، نوسان قیمتی در بازار خودرو هر روز رقم های متفاوتی را برای انواع محصولات داخلی و مونتاژی ثبت کرده است.  این موضوع موجب شده تا خریداران خودرو دست از خرید بردارند و کمتر به پای میز معامله بروند. البته طولانی شدن روند مذاکرات برجام و اخبارمنفی که در خصوص نتایج مذاکرات به گوش می رسد در کنار تغییرات نرخ دلار موجب شده تا بازار خودرو مسیر افزایش قیمت ها را طی و معطل کاهش قیمت ها نماند.

 موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در این ارتباط معتقد است، بلاتکلیفی بازار بیشتر به اخبار مثبت و منفی واصله سیاسی بین المللی، نوسانات ارزی و موضوع واردات خودرو برمیگردد که این عوامل بازار را در یک خواب عمیق فرو برده است.

قیمت خودرو 

وی افزود: بررسی قیمتها در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حاکی از روند افزایشی 2 تا 5 میلیون تومانی محصولات داخلی و افزایش 20 میلیون تومانی خودروهای مونتاژی دارد. البته   خریداران واقعی خودرو قدرت چانه زنی دارند و در صورتی که بین 10 تا 20 درصد کمتر از قیمت بازار پیشنهاد خود را به فروشندگان ارائه کنند، امکان خرید وجود دارد.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران،  امروز خودرو در کشور ما نه یک کالایی مصرفی، بلکه یک کالای سرمایهای است و نوسانات ارزی در برخی موارد آنقدر قیمت ها را بالا برده است که به کاهش نرخ ارز نیز کمتر واکنش نشان می دهند.

وی عدم تناسب عرضه و تقاضای خودرو دیگر عامل تأثیرگذار بر قیمتها عنوان کرد و ادامه داد: باید نیاز روزانه، ماهانه و سالیانه بازار خودرو تامین شود، اما دستکم در چند سال گذشته عرضه خودرو در حد تقاضا نبوده و 40 تا 50 درصد کمتر از نیاز بازار عرضه شده است.

قیمت خودرو

قیمت خودرو تحت چه شرایطی ارزان می‌شود؟

کنترل قیمت خودرو همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، تابع چندین و چند آیتم اساسی است و به این ترتیب نمی‌تواند طی کوتاه‌مدت محقق شود. اما شرط اصلی اقتصاددانان و کارشناسان صنعت خودروی کشور برای موفقیت در مسیر صعب‌العبورِ کنترل و احیانا کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد، خروج دولت و نهادهای حکومتی از روند قیمت‌گذاری این کالا و سپردن این فرآیند به مکانیسم‌های بازار است.

بد نیست بدانید که بسیاری از فعالان بازار خودرو در ایران معتقدند قیمت این کالا در مقایسه با سایر کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی آهنگ رشد آهسته‌تری داشته و از قضا به‌صورت مصنوعی در رده فعلی ایستاده است! به این معنا که قیمت حقیقی خودروهای مختلف مخصوصا انواع محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در بازار آزاد، با کمال تاسف بالاتر از ارقام فعلی محاسبه می‌شود.

قیمت خودرو

در چنین فضایی اگر روزی فنر قیمت‌گذاری دستوری از زیر دست تصمیم‌گیران دَر برود، قیمت خودرو فارغ از فضای سیاسی، نرخ تورم، بهای ارز و نسبت عرضه و تقاضا طی چند مرحله بالا خواهد رفت. شرایطی که دیگر با مُسکن‌هایی مانند عرضه خودرو تحت برنامه‌ها و طرح‌های فروش، قرعه‌کشی یا هر عنوان دیگری نیز قابل کنترل نیست.

اما در صورت آزادسازی تدریجی قیمت خودرو در آینده نزدیک می‌توان به تثبیت و در نهایت کاهش قیمت خودرو در شرایط ثبات اقتصادی به نسبت دوره زمانی امیدوار بود. بنابراین یک کلام، ختم کلام: «شرط اصلی کاهش قیمت خودرو، سپردن فرآیند قیمت‌گذاری به مکانیزم‌های اقتصادی است».

تگ های مرتبط

ارسال نظر