قیمت طلا و سکه| بازار قیمت طلا و سکه| کاهش قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه، دیروز ۱۰ مهر ۱۴۰۱، در منابع مختلف روند نوسانی داشت. کاهش قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برد اما فلز گرانبها بار دیگر به کانال بالاتر برگشت. سکه اما امروز روند افزایشی داشت.

سایت شماره یک:

روند صعودی قیمت دلار دوباره شدت گرفت. قیمت دلار در روز گذشته به ۳۳ هزار تومان رسید. روند قیمت دلار امروز متوقف شد و دلار در بازه قیمتی ۳۳ هزار و ۱۵۰ تومان ماند. قیمت طلا و سکه به چه سمتی رفت؟

قیمت طلا امروز دهم مهر ماه به یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده و به نظر می‌رسد به تناسب افزایش قیمت دلار، طلا هم گران شد. این در حالی است که قیمت طلا روز چهارشنبه به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشته بود.

قیمت سکه طرح جدید هم که دیروز وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شده بود، امروز به ۱۵ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و قیمت ربع سکه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

اما بازار در ادامه هفته جه روندی را طی می‌کند؟ اکنون وقت سرمایه‌گذاری است؟

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار دلار در یک بلاتکلیفی قرار دارد. به دلیل افزایش تقاضا در بازار در روزهای اخیر، دولت سعی کرد که فنر دلار را فشرده‌تر کند. اما همچنان با جهش قیمتی مواجه شدیم. پیش‌بینی می‌شود که دولت در روزهای آینده دوباره اقدام به ارزپاشی کند تا نرخ ارز را دوباره کاهش دهد.

او افزود: اما به دلیل اینکه نرخ ارز در مدت کوتاهی افزایش داشته، به نظر نمی‌رسد که در روزهای آینده قیمت طلا و سکه هم افزایشی شود. مگر اینکه نوسان در بازار طلا و سکه جزئی باشد. اما اگر این جهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد، طلا و سکه هم با جهش قیمت همراه خواهد شد.

فلاحیان ادامه داد: از طرف دیگر، اگر تمام اخبار مثبتی که از برجام تاکنون منتشر شده نقص شود، امکان ورود سکه و طلا به کانال‌های جدید وجود دارد.

این کارشناس بازارهای مالی در رابطه با زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه توضیح داد: بازار در شرایط نااطمینانی قرار دارد. پیشنهاد نمی‌شود که در این شرایط مردم اقدام به خرید طلا و مصنوعات آن کنند.

رشد ادامه ندارد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: این نوسانات موجود در قیمت دلار به صورت موقت است، پس به نظر نمی‌رسد که این رشد ادامه داشته باشد. قیمت اونس طلای جهانی نیز توان افزایش بیشتر را ندارد. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که روزهای آینده طلا و سکه در بازارهای داخلی هم در همین کانال‌های فعلی در نوسان باشد یا حتی کاهشی هم می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که این ثبات قیمتی تا دی‌ماه ادامه داشته باشد. اما بعد دی‌ماه، به دلیل اینکه سال میلادی جدید آغاز می‌شود و تحولاتی در بازارهای جهانی رخ می‌دهد، بازارهای داخلی هم روند متفاوتی را طی خواهد کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر