قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز| قیمت خودرو دربازار

برخلاف ادعاهایی که در رابطه با بالا رفتن سطح معاملات می‌شود، بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها هم به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

سایت شماره یک:

خودرو جزو وسایلی است که با توجه به گران شدن باز هم متقاضی زیادی دارد.قیمت خودرو در چند سال اخیر به شدت گران شده به طوری که افراد کم درآمد به سختی یا اصلا قادر به خرید خودرو نیستند. قیمت خودرو بعید است دوباره به حالت قبل برگردد.قیمت خودرو مدام در حال نوسان است.قیمت خودرو اگر هم ارزان شود یک مبلغ ناچیز و کمی ارزان می شود .قیمت خودرو به قدری گران شده است که با خرید اقساطی هم مردم قادر به خرید آن نیستند.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۰۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۵۹۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: برخلاف ادعاهایی که در رابطه با بالا رفتن سطح معاملات می‌شود، بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.

او افزود: اما این رکود به صورت تورمی به روند خود ادامه می‌دهد و قیمت‌ها در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که اگر تغییری در وضعیت موجود بازار ایجاد نشود، قیمت‌ها به روند افزایشی و بازار به روند رکودی خود ادامه می‌دهد.

چندی پیش هم، بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: خریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات پایین است.

او افزود: اما با توجه به اینکه بازار خودرو تاثیرپذیری زیادی از قیمت دلار دارد و نرخ این ارز هم یک روند صعودی را طی می‌کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو هم در ماه‌های آینده با افزایش همراه شود.

منبع: تجارت نیوز

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال

اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: افزایش قیمت دلار و کمبود عرضه دو خودروی کوییک و شاهین به بازار، باعث افزایش قیمت خودروها شده است و به ندرت خرید و فروش در بازار صورت می‌گیرد. البته برخی از خودروها، مانند تیبا به علت عرضه زیاد اخیر آن، با کاهش جزئی قیمت هم همراه شده است. اما بازار خودروهای خارجی کاملا در رکود است و خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود بازار در شش ماه دوم سال هم به همین روند رکود تورمی خود ادامه دهد. اما اگر واردات به مرحله اجرایی نرسد و عرضه خودرو دوباره کم شود، بازار با افزایش مجدد قیمت‌ها مواجه خواهد بود.

چندی پیش هم،فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو  گفت: با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده هم بازار با افزایش بیشتر قیمت‌ها همراه شود و در ماه‌های آینده هم رکود به طور کامل از بین برود.

راه حل مجلس برای کاهش قیمت خودرو چیست؟ 

به گزارش سایت شماره یک، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هدف اصلی قانون گذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز باید در راستای تحقق این هدف باشد.

روح الله عباسپور درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: مجلس برای ساماندهی بازار خودرو، واردات را به تصویب رساند و انتظار داریم آئین نامه نوشته شده نیز اهداف قانون‌گذار را مد نظر قرار دهد و در چهارچوب قانون مصوب مجلس باشد، البته بنده هنوز این آئین نامه را مطالعه نکرده ام، اما اگر آیین نامه چهارچوب قانون مصوب مجلس را زیرپا بگذارد مجلس می تواند این آئین نامه را باطل کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تاکید بر اینکه واردات خودرو جزو ضرورت‌هاست، اظهار کرد: برای اینکه یک رقابتی در صنعت خودرو در راستای ارتقای کیفیت شکل بگیرد و شاهد کاهش قیمت تمام شده خودرو و حمایت از مصرف کننده باشیم، واردات خودرو ضروری است و هدف اصلی قانون گذار از تصویب واردات خودرو همین موضوع است.

عباسپور در پایان تاکید کرد: ما در سال ۱۳۸۶ قانون حمایت از مصرف کننده خودرو را به تصویب رساندیم و قانون جدیدی که در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو به تصویب رسیده است برای حمایت واقعی از مصرف کننده خودرو است. آئین نامه واردات خودرو نیز باید در چهارچوب قانون باشد در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر