قیمت سکه| قیمت سکه امامی| قیمت سکه امروز| قیمت سکه بهار آزادی

دیروز قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش قیمت دلار روند نزولی داشت. با وجود افرایش ۱۲ دلاری قیمت انس جهانی طلا اما تبعیت قیمت‌ها از اتفاقات داخلی بیشتر است تا رخدادهای خارجی! باید دید بازار طلا و سکه در روزهای آینده به کدام سمت حرکت می‌کنند.

سایت شماره یک:

دیروز قیمت طلا و سکه با وجود روند افزایشی روزهای گذشته و افزایش ۱۲ دلاری  قیمت انس جهانی طلا متاثر از بازار قیمت دلار روند کاهشی داشت. روز گذشته دلار وارد کانال ۳۳ هزار تومان شد و قیمت طلا نیز با رشد همراه بود و امروز روند کاهشی قیمت طلا را در بازار معاملات تهران شاهد بودیم.

از سوی دیگر اخبار نامساعد سیاسی و تلاش برای تبدیل دارایی‌های نقدی به سرمایه‌گذاری امن و قابل جابه‌جایی، بازار این روزهای طلا و سکه و ارز را دستخوش نوساناتی کرده است. هر چند این نوسان قیمتی از دیدگاه کارشناسان بازار چندان قابل توجه نیست.

ربع سکه گران شد

دیروز دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی همچنان در کانال ۱۵ میلیون تومان در گردش بود و با نوسان لحظه‌ای زیاد با قیمت حدود ۱۵ میلیون و ۲۴ هزار تومان معامله شد. نیم سکه نیز به قیمت ۸ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان رسید و تنها ۸ هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل داشت. این در حالی بود که قیمت ربع سکه نسبت به روز یکشنبه ۱۰ هزار تومان گران‌تر شد و به قیمت ۵ میلیون ۲۳۰ هزار تومان رسید. سکه‌ گرمی نیز با ۵ هزار تومان کاهش ۳ میلیون ۵۵ تومان در بازار معامله شد.

هر مثقال طلا به قیمت ۵ میلیون و ۸۵۳ تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۵۱ هزار تومان در بازار معامله شد.

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره نوسان قیمت طلا و سکه در بازار به تجارت‌نیوز گفت: هر اقدام دولت، اتفاقات سیاسی و مالی، خبرهای برجام،ارتباطات میان کشورها، موضوع اکراین و روسیه به دلیل حساسیت طلا روی قیمت‌ها تاثیر گذار است.

او درباره نوسان قیمت طلا و سکه در بازار گفت: دلیل نوسانات روزهای اخیر قیمت طلا رفتارهای اقتصادی و موضوع عرضه و تقاضا است. حباب قیمتی سکه به حدود یک و نیم میلیون تومان رسیده و این مسائل قطعا روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد.

طلای آبشده و سکه طرفدار دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: برخی روزها حجم تقاضا برای طلا افزایشی است و این تقاضا بر مصنوعات طلا نیست تا حداقل بازار تولید نیز از افزایش تقاضا بهره‌مند شود. ۴۰ تا ۵۰ درصد تقاضا برای خرید طلاهای دست‌دوم و آبشده و سکه است و ۳۰ درصد از حجم تقاضا برای مصنوعات طلا است.

محمد ولی با اشاره به شرایط اجتماعی روزهای اخیر عنوان کرد: به دلیل قدرت نقدشوندگی و حمل و نقل راحت‌تر سکه و طلا برخی سرمایه‌ها به سمت خرید طلا و سکه متمایل شده است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد ثبات در بازار قیمت طلا و سکه باشیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر