سحر دولتشاهی

زنی از خانه خود فرار می‌کند. که به شهر آرزوها پناه ببرد. که معجزه‌ای شود و یک شبه به رویاهایش برسد، اما زندگی در تهران، برای زنِ شهرستانی، جز سرنوشتی مخوف و سیاه، هیچ ثمره‌ای نخواهد داشت.

سایت شماره یک:

شاید این چندخط انتخابِ مناسبی برای تعریف شخصیت عسل در«عصر یخبندان» است؛ شخصیتی که به جز یکی دو دیالوگ، اطلاعات دقیقی از گذشته او در فیلم به دست نمی آوریم.

عسل (با بازی سحر دولتشاهی) نشانه هایی از زنان تباه شده و سرگردان در جامعه امروز با خود به همراه دارد؛ زنانی آشفته و با ظاهری جذاب، که خیلی زود فریب می خورند و اسیر رابطه های نافرجام می شوند و در آخر، جز پریشانی و انتقام هیچ برایشان باقی نمی ماند.

درگیری عسل با خواسته های فرید، مردی که با او رابطه دارد، نقطه عطف شخصیت او است و جزئیات بیشتری از این نقش برایمان آشکار می شود.

او در تهران از خود هیچ نداشته و نخواهد داشت؛ نه خانه، نه کار. حتی آپارتمانی هم که در آنجا زندگی و مهمانی شبانه برگزار می کند، به فرید تعلق دارد. او برای تن دادن به خواسته های فرید حاضر است هرکاری بکند.

همایون شجریان و سحر دولتشاهی

بی ثباتی در شخصیت عسل فریاد می زند و شاید، زمانی به خط پایان این بی ثباتی می رسد که به خود آمده و متوجه می شود همان کسی که دوستش دارد، به خاطر زنی دیگر، به او رکب زده و دست از پا درازتر باید به شهرستان برگردد.

سحر دولتشاهی در این فیلم حضور کوتاهی دارد اما بازی روان و یکدستش به دیده شدن نقش کمک کرده است. کاراکتر عسل در تثبیت جایگاه حرفه ای دولتشاهی درسینما، اهمیت ویژه ای دارد. او با این نقش هم سیمرغ مکمل فیلم فجر و جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را به دست آورد و هم با انگیزه و آمادگی بیشتر، توانمندی های خود را در ارائه کاراکترهای متفاوت محک زد.

منبع: فیلم نیوز

تگ های مرتبط

ارسال نظر