سایپا | فروش ویژه سایپا | فروش فوق العاده سایپا

متقاضیان خودروهای سایپا می‌توانند امروز برای ۶ خودرو این خودروسازی ثبت‌نام کنند. اما با توجه با قیمت اعلام شده از سوی کارخانه و اختلاف قیمت آن با بازار، بهتر است چه کسانی امروز ثبت‌نام کنند؟

سایت شماره یک:

امروز سایپا ثبت‌نام طرح فورش آبان ماه خود را آغاز می‌کند و قرار است ۶ خودرو را در قالب فروش فوری برای متقاضیان عرضه کند.

در طرح «فروش فوری و فوق‌ا‌لعاده محصولات گروه خودروسازی سایپا ویژه آبان ماه» ۴ خودرو از خانواده کوییک قرار دارند. ۲ خودرو دیگر نیز شاهین و سایپا ۱۵۱ هستند. در این طرح افراد عادی و زنانی که مشمول طرح «خانواده و جوانی جمعیت» می‌شوند، می‌توانند یکی از این خودروها را برای ثبت‌نام انتخاب کنند.

امروز همچنین نتایج قرعه‌کشی خودروهای ثبت‌نامی ایران‌خودرو مشخص می‌شود. اما محصولات سایپا بر خلاف ایران‌خودرو اختلاف قیمت چندانی با بازار ندارند.

خرید خودروهای سایپا برای سرمایه‌گذاری یا مصرف؟

اگر می‌خواهید ثبت‌نام خودروهای سایپا را به قصد سرمایه‌گذاری انجام دهید، باید بدانید که سود زیادی نصیبتان نمی‌شود و ریسک بالایی دارد. در اکثر مدل‌های عرضه شده توسط سایپا، اختلاف قیمت کمتر از ۲۰ میلیون تومان است. با توجه به زمان تحویل یک و ۳ ماهه، ریسک سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد. یعنی اگر بازار روند نزولی به خود بگیرد، احتمال سربه‌سر شدن قیمت وجود دارد. در این صورت سرمایه‌گذاری با خرید خودرو در طرح سایپا را از نظر اقتصادی توجیه ناپذیر می‌کند.

شاهین G

شاهین با قیمت ۳۴۴ میلیون تومان با زمان تحویل یک ماهه فروخته می‌شود که اختلاف قیمت آن با بازار کمتر از ۱۵ میلیون تومان است. این خودرو که در پایان مرداد ماه ۳۶۴ میلیون تومان بود، حالا ۳۵۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیگیری‌ها از بازار نیز حاکی از این است که خودرو شاهین اقبال زیادی بین فعالان بازار ندارد. در واقع این عدم استقبال از شاهین، خرید و فروش را سخت می‌کند. سایپا در روز ۲۲ شهریور ۲۰۰ دستگاه شاهین را در بورس عرضه کرد. اما استقبالی از آن نشد و تنها ۳۹ دستگاه خودرو توسط سرمایه‌گذاران خریداری شد.

نکته جالب اینجاست که خودرو شاهین در بورس با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان فروخته نشده است، اما حالا سایپا قصد دارد آن را ۴۰ میلیون تومان گران‌تر بفروشد.

کوییک بخریم؟

«کوییک R با گیربکس اتوماتیک» با قیمت ۲۸۸ میلیون تومان و «کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک» نیز با قیمت ۲۷۸ میلیون تومان فروخته می‌شود. براساس قیمت‌های اعلام شده در پلتفرم‌های فروش آنلاین، این ۲ خودرو اختلاف قیمت ناچیزی با بازار دارند که خرید آنها را به صرفه نمی‌کند.

سایپا این ۲ خودرو را یک ماهه تحویل می‌دهد، بنابراین برای مصرف کننده بهتر از سرمایه‌گذار است. در طرح تحویل ۳ ماهه نیز دو مدل دیگر از این خودرو عرضه شده است. «کوییک R با گیربکس معمولی» ۱۷۸ میلیون تومان و «کوییک با گیربکس معمولی» نیز ۱۶۸ میلیون تومان قیمت دارند.

اختلاف قیمت این دو نوع کوییک با بازار از دو نوع اول بیشتر است. در مجموع از نظر اقتصادی خرید کوییکR معمولی و کوییک معمولی به صرفه است. اما ریسک آن با توجه به زمان تحویل سه ماهه و احتمال کاهش قیمت در بازار بالاست. در واقع خرید این ۲ نوع خودرو برای مصرف کننده بهتر است.

سایپا ۱۵۱

سایپا «پراید وانت ۱۵۱» خود را با ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار می‌فروشد. قیمت این خودرو در طرح ویژه آبان ۱۶۰ میلیون تومان است که در بازار ۱۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین زمان تحویل آن سه ماه دیگر است.

تاریخ و نحوه ثبت‌نام قرعه‌کشی سایپا

متقاضیان از ساعت ۱۱ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ می‌توانند با ورود به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه و پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب نوع خودرو و ثبت‌نام / پیش ثبت‌نام اقدام نمایند .

امکان پیش ثبت‌نام در طرح‌های مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مدت ۷ روز فعال بوده و در خصوص ثبت‌نام سایر روش‌های فروش تا زمان تکمیل ظرفیت امکان ثبت‌نام وجود دارد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر