اسکوتر برقی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ورود اسکوتر برقی به معابر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

سایت شماره یک:

در مورد سرانجام استفاده از اسکوتر برقی در شهر تهران گفت: مدتی است که اسکوترهای برقی در برخی از بوستان های تهران فعال هستند و مردم می‌توانند از این وسیله استفاده کنند اما آن چیزی که ما در سازمان حمل و نقل به دنبال آن هستیم،  این است که از اسکوتر برقی به عنوان یک مد حمل و نقلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال تدوین مدل اقتصادی برای سرمایه گذاران هستیم گفت: با طراحی یک مدل اقتصادی باید کاری کنیم  تا سرمایه گذاری برای متقاضیان جذاب شود و توجیه اقتصادی پیدا کند.

وی با بیان اینکه اسکوتر برقی ملاحظات فنی دارد، گفت: پلیس در مورد استفاده از اسکوتر برقی در معابر تهران ملاحظات و سوالات  به حقی داشته و معتقد است که در دنیا هنوز در استفاده از اسکوتر به عنوان یک وسیله نقلیه بحث است و هنوز استانداردهای آن قطعی نشده است.

شفیعی ادامه داد: پلیس سوالاتی در مورد میزان سرعت اسکوترها و نحوه تردد اسکوتربرقی دارد که آیا در معابر خاص  و تفکیک شده از خودروها حرکت کنند یانه و در کل در مورد ضوابط استفاده از اسکوتر ابهام دارد، چرا که در  برخی از کشورها برای اسکوتر سواری هنوز ابهامات فنی وجود دارد.

شفیعی افزود: تا حل این ابهامات و وضع ضوابط  نمی توان از اسکوتر به عنوان یک مد حمل و نقلی بهره برد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر