کارت ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد: اعتبار کارت‌های ملی تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شد.

سایت شماره یک:

 رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره اعتبار کارت‌ ملی گفت: با توجه به اینکه صدور کارت‌های هوشمند ملی به‌صورت فراگیر از سال 1393 آغاز و تاریخ اعتبار آن هفت سال در نظر گرفته شده بود. اکنون تاریخ انقضا و پایان اعتبار برخی از آنها فرا رسیده است.

به نقل از ایسنا، هاشم کارگر ادامه داد: بنابر بررسی‌های صورت گرفته و در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم به تمدید اعتبار کارت‌های مذکور گرفته شد. بنابراین اعتبار کارت‌های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آنها تا پایان 1403 و قبل از آن بوده است تا پایان سال 1405 تمدید می‌شود.

کارگر در ادامه با بیان اینکه کلیه هموطنان می‌توانند تا سال 1405 از این کارت‌ها استفاده کنند، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده ضروری دیدیم تا به‌طور کلی نسبت به کارت‌های هوشمند ملی از هر لحاظ مطالعات جدیدی صورت گیرد و نسل جدید کارت‌های هوشمند را براساس فناوری‌های روز تولید و صادر کنیم و این امر یکی از مهم‌ترین دلایل تمدید کارت‌های ملی بوده است.

وی تاکید کرد: در واقع تصمیم گرفتیم کارت‌هایی که اعتبارشان تا پایان سال 1403 تمام می‌شود تا پایان 1405 تمدید کنیم که مردم دغدغه‌ای نداشته باشند و بتوانند به راحتی از این کارت‌ها استفاده کنند و همین‌طور بخش‌های دولتی و بخش‌های خدماتی نیز بتوانند به راحتی خدمات موردنیاز را در اختیار مردم قرار دهند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر