حقوق بازنشستگان| حقوق بازنششستگان کشوری

واریز حقوق بازنشستگان کشوری از ساعاتی پیش آغاز شد که پرداخت معوقات مهرماه را نیز به همراه دارد.

سایت شماره یک:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

 پرداخت حقوق آبان ماه به همراه معوقه مهرماه  بیش از یک میلیون و ۵۷۰ هزار بازنشسته و وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری از لحظاتی پیش با ارسال پیامک از سوی بانک صادرات آغاز شد.

به نقل از ایران جیب، این بازنشستگان مشمول افزایش ده درصدی حقوق شده‌اند و در آبان، مابه‌التفاوت آبان را دریافت خواهند کرد.

زمان تصویب افزایش حقوق بازنشستگان

پیشتر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 8 آبان 1401  جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸رای موافق، ۹رای مخالف و ۸رای ممتنع از مجموع ۲۴۶نماینده حاضر تصویب کردند.

ماده واحده: علاوه بر افزایش‌های حقوق و دستمزد ناشی از تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، از تاریخ ۱/ ۷/ ۱۴۰۱ افزایش‌های زیر برای اشخاص مشمول این قانون اعمال می‌شود:

۱- (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ /۷/ ۸۶ و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳ /۶/ ۷۰ و سایر مشمولین جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل ریالی (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیئت علمی و قضات، با عنوان ترمیم حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می‌شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی می‌باشد. امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاه‌های موضوع این بند به‌کارگیری می‌شوند، نیز اعمال می‌گردد. در اجرای این بند درخصوص نیروهای مسلح تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی می‌شود. شرکت‌های دولتی مندرج در پیوست شماره ۳ قانون بودجه مشمول این بند می‌باشند.

دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به‌سرانجام برساند

اصغر سلیمی در نشست علنی روز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: ۲۵ آبان ۱۳۶۱ یادآور وداع بی نظیر ۳۷۰ شهید عملیات محرم توسط مردم اصفهان است؛ روز حماسه و ایثار استان اصفهان را گرامی داشته و به شهدای دفاع مقدس، امنیت و شهدای مظلوم شاهچراغ درود می‌فرستیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستیابی ایران به موشک‌های فراصوت هایپرسونیک را به رزمندگان سپاه اسلام تبریک می‌گویم؛ سلام بر مردم خوب شهرستانم.

سلیمی با بیان اینکه تاکید دلسوزان نظام بر تفکیک اعتراض از اغتشاش است، مطرح کرد: در دو ماه گذشته شاهد حوادث تلخی در ایران عزیز بوده ایم اگر چه دشمنان دین و میهن به دنبال بی ثباتی کشور هستند؛ لازم است در مواجهه با این حوادث طبق بیانات مقام معظم رهبری، مدبرانه رفتار شود؛ اعتراضات بررسی و چاره‌اندیشی شود و وزارت کشور سازوکار اعتراض مسالمت آمیز و قانونی را فراهم کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نسل جدید، فرزندان ما و شما هستند که در فضای دیجیتال و رسانه بزرگ شده اند؛ آیا توانستیم به درستی با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم؟  برای درک و اعتماد آن‌ها چه کرده‌ایم؟ آیا نتوانسته ایم جواب شبهات و سوالات آن‌ها را با علم روز پاسخگو باشیم؟ چقدر جهاد تبیین و کرسی‌های آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری برای ان نسل اجرایی شده است؟ آیا توانسته‌ایم از هوش بالای آن‌ها در اقتصاد دیجیتال و مقابله با جنگ رسانه دشمن استفاده کنیم؟

وی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، افزود: برخی عامل این وضعیت را صرفاً شبکه‌های مجازی و راه حل را پاک کردن صورت مسئله می‌دانند؛ اگر هدف مدیریت نسل جدید با این روش است آن‌ها هم اکنون در این فضا حضوری فعال دارند؛ در حقیقت عرصه رسانه را از عناصر فعال خالی کرده و این قشر را بدون پشتوانه فکری و محتوایی در میدان نبرد جنگ ترکیبی،  رهاکرده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جنگ وفتنه دشمن پیچیده و هوشمند شده است، تاکید کرد: با تولید محتوا‌های حقیقی و اعتمادسازی به این نسل، می‌توانیم از سلاح دشمن علیه خودش استفاده کنیم؛ جا دارد از دولتمردانی که در این مدت در بین دانشجویان و دانش‌آموزان حضور پیدا کرده و به سوالات و شبهات پاسخ دادند، تشکر کنم.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر