دلار

خریدو فروش ارز در خیابان جرم تلقی می‌شود. در این ارتباط، افرادی که با حضور در کنار خیابان و … اقدام به خرید یا فروش ارز به شهروندان در خارج از این چرخه می‌کنند، مرتکب عملی مجرمانه شده‌اند.

سایت شماره یک:

فعالیت معامله‌گران ارز که در کنار بانک‌ها و صرافی‌های مجاز به کار معامله ارز مشغول هستند، مجاز است؟

در خریدوفروش‌های خیابانی چند نکته حائز اهمیت است. اول اینکه فروشندگان و خریداران خارج از نظام بانکی و صرافی‌های مجاز ارز محدود‌ه‌ای دارند. نکته دوم اصالت ارزها در اینگونه معاملات است.

هر چند این دو نکته حائز اهمیت است، اما باز هم برخی از مردم ترجیح می‌دهند مشریان این معاملات باشند.

معامله ارز در خیابان مجاز است؟

نهاد مسئول برای برخورد با سودجویان و سوداگران بازار ارز پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ است که به این پرسش پاسخ می‌دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره ممنوعیت فروش ارز در کنار خیابان یا به عبارتی دستفروشی ارز اظهارکرد: هرگونه خریدوفروش ارز در خارج از شبکه صرافی و بانکی دلالی محسوب شده و جرم است. بنابراین افرادی که با حضور در کنار خیابان و … اقدام به خرید ارز از شهروندان یا فروش ارز به شهروندان در خارج از این چرخه می‌کنند مرتکب عملی مجرمانه شده‌اند.

هدایت بهرامی با بیان اینکه لازم است شهروندان نیز برای تهیه ارز موردنیاز خود یا حتی فروش ارز خود به صرافی‌ها و بانک‌های مجاز مراجعه کنند، گفت: معامله ارز حتما باید در شبکه بانکی و صرافی‌های مجاز انجام شود.

بهرامی درباره اینکه برخی از دلالان ارزی ادعا می‌کنند که فروش جزئی ارز یا اصطلاحا خرده‌فروشی آن بلامانع است، اظهارکرد: چنین مواردی صحیح نیست. برخی از این افراد ادعا دارند که فروش کمتر از 10 هزار دلار، یا مثلا 1000 دلار نیازی به صرافی و … ندارد. چنین مواردی اصلا صحیح نیست و اگر ثابت شود که فردی دلالی کرده در واقع مرتکب اقدام مجرمانه شده و با وی برخورد خواهد شد.

وی افزود: البته یک نکته دیگر هم که لازم است شهروندان به آن توجه کنند، اصالت ارز است، معلوم نیست ارزی که آنان از فروشندگان کنار خیابان تهیه کرده‌اند اصل باشد. ممکن است این ارزها جعلی و تقلبی باشد و پس از معامله نیز چون فرد دستفروش محل ثابتی نداشته، امکان یافتن وی وجود ندارد.

توضیحات رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ معامله ارز در خیابان را کاملا غیرمجاز نشان می‌دهد و آن را جرم اعلام می‌کند.

آخرین اخبار ارز و طلا را از تجارت‌نیوز بخوانید.

برای مطالعه بیشتر خبر سیاست انتشار اوراق ارزی بانک مرکزی شکست خورده!/ دولت باید از بازار ارز خارج شود بخوانید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر