قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز| قیمت خودرو دربازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تبریز خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری در صنعت خودرو ۳ رخداد را تجربه خواهد کرد نخست، قیمت دستوری از بین می‌رود. دوم، قرعه‌کشی حذف خواهد شد و سوم، عرضه خودرو از طریق بورس انجام می‌شود

سایت شماره یک:

ابراهیم مددیان در گفتگو با ایلنا، با تایید خبر افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ خودرو در ۲۰ روز گذشته، افزود: رکود بر بازار خودرو حاکم است و خرید و فروش قابل توجهی انجام نمی‌شود؛ به عبارت دیگر بازار در شرایط رکود تورمی است و خرید‌ها باهدف سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، به این معنا که خرید از سوی مصرف‌کننده واقعی انجام نمی‌شود و خریداران فقط می‌خواهند ارزش پولشان را حفظ کنند.

وی با اشاره به آخرین نرخ خودرو‌های داخلی در بازار، گفت: پراید ۲۲۵ میلیون تومان، تیبا ۲۳۰ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲ که یک ماه پیش ۳۰۰ میلیون تومان بود امروز ۳۴۸ میلیون تومان شده؛ به عبارتی ۱۵ درصد نرخ این خودرو گران شده است.

به گفته این فعال صنفی؛ ارز، سکه، مسکن و خودرو جزو خط‌های موازی سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شوند که به موازی هم افزایش پیدا می‌کنند. نرخ دلار و سکه در بازار ثابت شده، اما همچنان نرخ خودرو روند صعودی خود را حفظ کرده است و در این میان عدم عرضه می‌تواند عامل اصلی افزایش نرخ خودرو باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تبریز تصریح کرد: هرچند پیش‌بینی ایجاد ثبات در این بازار دشوار است، اما امیدواریم که بازار خودرو تا عید سامان پیدا کند.

مددیان با پیش‌بینی ۳ رخداد در صنعت خودرو تا پایان سال جاری، اضافه کرد: نخست، قیمت دستوری از بین می‌رود. دوم، قرعه‌کشی حذف خواهد شد و سوم، عرضه خودرو از طریق بورس انجام می‌شود. ایران خودرو حدود دو ماه است که عرضه خودرو در بورس را آغاز کرده و قیمت ۲۰۷ که ۴۶۰ میلیون تومان بود بعد از عرضه در بورس ۳۷۰ میلیون شده است و فاصله قیمت بازار تا کارخانه اینگونه کاهش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان با دیدگاه شما مخالف هستند و بر این باورند که قیمت خودرو در ایران بالا نیست به همین دلیل برخی از کشور‌ها از جمله ارمنستان و ونزوئلا متقاضی خرید خودرو‌های ایرانی هستند؟ گفت: بستگی دارد که خودرو تولید ایران به کدام کشور‌ها صادر شود؛ عراق‌ها پراید تولید ایران را نپذیرفتند آیا تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در برابر تولیدات کره جنوبی حرفی برای گفتن داشته باشند؟ بدون تردید آن‌ها موفق‌تر هستند.

مددیان با بیان اینکه خودروسازان داخلی همواره از زیان انباشته سخن می‌گویند، خاطر نشان کرد: باید منتظر بمانیم که عرضه خودرو بعد از فروش آن در بورس اصلاح می‌شود؟ اگر عرضه متعادل نشود قیمت‌ها همچنان روند صعودی خود را حفظ خواهند کرد و عرضه در بورس به پله‌ای برای افزایش قیمت خودرو تبدیل خواهد شد؛ عرضه باید مبتنی بر نیاز بازار باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در پایان مردم را قربانی اصلی افزایش نرخ‌ها دانست و افزود: حدود ۲ ماه پیش یک خانم بازنشسته به نمایشگاه من برای خرید کوئیک مراجعه کرد آن زمان قیمت این خودرو ۱۸۰ میلیون بود خریدار حدود ۱۵۰ میلیون داشت بعد از دو ماه که برای خرید به ما مراجعه کرد قیمت آن حدود ۲۳۰ میلیون شده است و وی از خرید منصرف شد.

منبع: فرارو

تگ های مرتبط

ارسال نظر