سهام عدالت| سهام عدالت امروز| سود سهام عدالت

مدت‌هاست که مساله جاماندگان سهام عدالت مطرح است و قرار است حدود سه میلیون نفر مشمول سهام عدالت جدید شوند. اما جاماندگان سهام عدالت باید به کجا مراجعه کنند؟

سایت شماره یک:

 آنگونه که پیش از این مطرح شده قرار است سه میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت دریافت کنند. امروز صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد در مورد جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، همه کسانی که احساس می‌کنند حقوقی از آنها جا مانده است، می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند و حقوق جامانده خود را پیگیری کنند. اما به نظر می‌رسد که منظور وزیر کار، ۳.۵ میلیون جامانده سهام عدالت نیست.

چراکه آنان تعیین تکلیف شده‌اند و قرار است سهام عدالت ۱۰ میلیون تومانی دریافت کنند. پیش ز این رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت هم با بیان این که برای هر نفر ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت درنظر گرفته شد، گفت: درباره سایر جاماندگان نیز قرار است جلساتی با وزیر تعاون داشته باشیم زیرا طبق قانون فقط به شش دهک جامعه می توان سهام عدالت ارائه کرد. به نظر می‌رسد منظور از جاماندگان سهام عدالت همین گروها است که تعداد آنها حدود یک میلیون ۴۴۹ هزار نفر است و نتوانسته‌اند مشمول سهام عدالت ۱۰ میلیونی جدید هم بشوند.

توضیحات وزیر هم در این مورد بسیار مبهم بوده و گفته می‌توانند به ادارات مرتبط مراجعه کنند. اما با توجه به اینکه فرایند دریافت سهام عدالت ۳.۵ میلیون جامانده اولیه، بیش از یکسال زمان برد این امکان وجود دارد که پروسه واگذاری سهام عدالت به این گروه هم زمان‌بر باشد و به سادگی انجام نشود.

سود یک میلیونی چه زمان واریز می‌شود؟ اما همزمان با خبر تلاش برای پرداخت سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت، خبر واریز سود سهام عدالت همه دارندگان سهام عدالت هم منتشر شد.

دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مشمول سود یک مییلیون تومانی می‌شوند و دارندگان سهام یک میلیونی مشمول سود دو میلیون تومانی. ابتدا قرار بود سود سهام عدالت تا آخر آذرماه واریز شود. اما حالا مشخص شده که بخشی از این سود دی ماه واریز می‌شود.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر