قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز| قیمت خودرو دربازار

قیمت خودرو در بازار کشور همچنان فزاینده است. سرعت رشد قیمت در این بازار به میزانی افزایش یافته است که قیمت‌ها به صورت ساعتی در حال تغییر است.

سایت شماره یک:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، 6 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. البته این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با پنج میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت 258 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز چهار میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 246 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز با 23 میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، اکنون در محدوده قیمتی 750 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز 11 میلیون تومان گران شد و در قیمت 572 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز 31 میلیون تومان افزایش داشت و در قیمت 611 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز نیز 14 میلیون تومان گران شد و به نرخ 744 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز در محدوده 287 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هشت میلیون تومان افزایش قیمت داشت حالا 448 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور 9 میلیون تومان گران و در نرخ 479 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در این روزها، قیمت خودرو مطابق با رشد نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند. رشد قیمت در روزهای اخیر به صورت ساعتی اتفاق می‌افتد و نرخ خودروها نسبت به ساعت گذشته خود متفاوت است که این پدیده‌ای نادر در بازار خودرو است.

او افزود: در شرایطی که ارزش پول ملی در حال تضعیف است، مردم برای حفظ سرمایه‌های خود به سوی بازارها می‌روند. همین هجوم ناگهانی به سوی بازار خودرو، در کنار افزایش دلار، قیمت خودرو نیز افزایش می‌یابد. در این شرایط همه چیز به نفع دارنده کالا است و نه خریدار آن.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: شرایط بازار خودرو بستگی به نوسانات دلار دارد و اینکه آیا دولت می‌تواند رشد قیمت دلار را مهار کند یا خیر؟

منبع: تجارت نیوز

 افزایش قیمت خودرو را نمی‌توان به عرضه آن در بورس نسبت داد

میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو در رابطه با عوامل افزایش قیمت خودرو و اینکه آیا عرضه در بورس در قیمت‌ها مؤثر بوده است، گفت:‌ افزایش قیمت خودرو را نمی‌توان به عرضه آن در بورس نسبت داد. طی چند سال گذشته مهمترین فاکتورهایی که بر قیمت خودرو اثرگذار بود‌ه‌، قیمت ارز و نااطمینانی‌های موجود در بازار بوده که این مسائل نیز همچنان بسیار فعال‌اند.

وی اظهار داشت:‌ طی یک ماه گذشته هم افزایش قیمت ارز را شاهد بوده‌ایم و هم نااطمینانی‌های سیاسی افزایش یافته است و این مسائل از جمله فاکتورهایی است که تا پیش از عرضه خودرو در بورس کالا در بازار خودرو و قیمت آن تأثیر جدی داشته است، بنابراین اکنون نیز به عنوان عوامل اصلی همچنان اثرگذار هستند، لذا نمی‌توان افزایش اخیر قیمت خودرو را به عرضه آن در بورس کالا نسبت داد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر