قیمت سکه| قیمت سکه امامی| قیمت سکه امروز| قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه امامی امروز ماه سال ۱۴۰۱ به ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۳ میلیون و ۶۲۶ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۹۲۲ هزار تومان معامله شد.

سایت شماره یک:
قیمت سکه این روزها در نوسان است. قیمت سکه روز گذشته کاهشی شد. قیمت سکه عاملی برای افزایش خریداران شد. قیمت سکه در معاملات پشت خطی بسیار مهم و تاثیرگذار است. قیمت سکه امروز را در ادامه می خوانیم
 
 قیمت سکه امامی امروز به ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۳ میلیون و ۶۲۶ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۹۲۲ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)

سکه امامی (طرح جدید)
 ۸۰۵.۰۰۰
۳.۶۲۶.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۱۹.۸۱۰.۰۰۰ ۱.۶۲۰.۰۰۰
نیم سکه ۱۲.۵۵۰.۰۰۰ ۳.۴۶۴.۰۰۰
ربع سکه ۹.۵۵۰.۰۰۰ ۵.۰۰۶.۰۰۰
سکه گرمی ۴.۵۰۰.۰۰۰ ۲.۲۶۲.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا قیمت امروز (تومان)

۱۸ عیار ۱.۹۲۲.۰۰۰
۲۴ عیار ۲.۵۶۲.۹۰۰
طلای دست دوم ۱.۸۹۶.۱۰۴
مثقال طلا ۸.۳۲۶.۰۰۰
انس طلا ۱۸۰۴ دلار و ۷۲ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۸۰۴ دلار و ۷۲ سنت است.

منبع: مهر

چرا سکه گران شد؟

 

تحلیلگران بازار، رکورد قیمتی سکه را ناشی از افزایش قدرت سطح ریسک های سیاسی در اقتصاد ایران می دانند که باعث شده پول های هوشمند فقط به دنبال دارایی های رزرو سرازیر شوند.

 

همچنین عده ای از معامله گران دلیل صعودی شدن نرخ سکه در بازار آزاد را ناشی از صعود قیمت سکه در بورس می دانستند. قیمت سکه رفاه دیروز رکورد زد و وارد کانال ۱۷ میلیون تومان شد. سکه بورسی نیز دیروز در محدوده ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

اما دلیل اصلی گرانی سکه در بازار، گران شدن قیمت دلار است. هر دلار آمریکا دیروز در بازار ۲۰۸ تومان گران شد و روی عدد ۳۵ هزار و ۳۰۷ تومان ایستاد.

همچنین روند بازار ارز حاکی از آن است که از ابتدای پاییز تاکنون قیمت دلار ۳ هزار و ۵۹۵ تومان گران شده است. هر دلار آمریکا در ابتدای پاییز ۳۱ هزار و ۷۱۲ تومان بود.

 

بازار سکه به چه سمتی می رود؟

اما در شرایطی بازار سکه روند صعودی را طی می کند که به گفته فعالان بازار، تقاضایی در بازار وجود ندارد.

به اعتقاد آن ها، التهاب ها و افزایش قیمت ها تاکنون هیچ اثری در تقاضا نداشته و بازار همچنان روند متعادل همیشگی خود را طی می کند.

در این شرایط، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرده است: اگر بازار با افزایش تقاضا مواجه بود، قیمت بیش از این ها افزایش می یافت.

 

به گفته او، در حال حاضر بازار باثبات و خوبی داریم، بنابراین مردم نگران کاهش یا افزایش خاصی نباشند. نوسانات بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار طبیعی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرده است: نبود تقاضا در بازار موجب خواهد شد در روزهای آینده بازار باثبات تری را داشته باشیم و جو روانی خاصی حاکم بر بازار نیست.

عقب نشینی  قیمت سکه از مرز مقاومتی 

قیمت دلار در هفتمین روز ماه جاری  رشد کرد  اما قیمت اونس طلا بار دیگر به از کانال ۱۹۰۰ دلار پایین آمد. بازار سکه اگرچه به روند قیمت دلار توجه کرده بود اما ریزش قیمت طلا باعث شد که سکه کاهش را تجربه کند و با ۱۳ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان معامله شد. 

افت قیمت طلای جهانی موجب شد که سکه در روز هشتم این ماه از مرز مقاومتی ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند و با ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شود. کاهش قیمت سکه در حالی بود که دلار همچنان در محدو.ده ۲۸ هزار تومان بود.

قیمت سکه در دهمین روز اردیبهشت هم نزدیک محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد. نکته مهم در بازار سکه در چند وقت اخیر کاهش ارزش  ذاتی سکه بود .

ارزش واقعی سکه با قیمت بازاری آن اختلاف چشمگیری پیدا کرد و به ۷۰۰ هزار تومان هم رسید. حباب سکه  هم بالای ۶ درصد  بود.

از نظر تحلیلگران بزرگ شدن حباب سکه نشان دهنده افزایش تقاضای مازاد در بازار بود و می توان گفت سکه یک نوسان غیر منطقی را تجربه کرد. 

معامله گران همچنین تاکید دارند بزرگ شدن حباب سدی بر سر راه معامله گران شده بود و جلوی رشد قیمت سکه را گرفته بود.

سکه امامی امروز با کاهش ۰.۰۳ درصدی، از ۱۲,۹۱۰,۰۰۰ (دوازده میلیون و نهصد و ده هزار) تومان به ۱۲,۹۰۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و نهصد و پنج هزار) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱۲,۹۰۵,۰۰۰ -۵,۰۰۰.۰۰ -۰.۰۳ ۱۱:۲۲

۱۲,۹۱۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۱.۰۸ روز قبل

۱۲,۷۷۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۱.۱۷ ۳ روز پیش

قیمت هر قطعه نیم سکه بر اساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر امروز (۱۹ فروردین ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر