قیمت دلار| قیمت دلار الان| قیمت دلار امروز

قیمت دلار با تغییر رئیس بانک مرکزی از عصر روز پنجشنبه روندی کاهشی را پیموده است. برخی تحلیلگران می‌گویند دولت با سیاست‌های کنترل نرخ ارز قیمت این اسکناس آمریکایی را ممکن است از این حد هم پایین‌تر بیاورد.

سایت شماره یک:

قیمت دلار در بازار آزاد بر خلاف روند چند روز گذشته آن حالا مسیری کاهشی را طی می‌کند و طبق گفته تحلیلگران ممکن است بیشتر از این هم کاهش قیمت داشته باشد.

قیمت دلار توافقی 36 هزار 800 تومان ثبت شده و همانند دلار آزاد اکنون کاهش قیمت را تجربه کرده است. دلار صرافی ملی نیز قیمتی نزدیک با دلار توافقی دارد و در لحظه تنظیم این گزارش 36 هزار 880 تومان ثبت شده است.

این دو دلار حدود سه هزار و 600 تومان با دلار بازار آزاد اختلاف دارند. دلار نیمایی نیز پس از این کاهش قیمت‌ها مجدد وارد کانال 28 هزار تومان شده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

رایج است دو هاب قیمتی هرات و سلیمانیه به بازار دلار ایران سیگنال می‌دهند، اما حالا با کاهش قیمت دلار بازار آزاد قیمت این دو نیز کاهش یافته است. در حال حاضر دلار هرات حدود 40 هزار  و 100 تومان است و قیمت دلار سلیمانیه نیز 40 هزار و 750 تومان برآورد می‌شود.

قیمت دلار بازار آزاد از روز پنجشنبه با تغییر رئیس بانک مرکزی روندی نزولی را طی کرده، اما باید در نظر سیاست‌های کنترل ارز دولت در صورتی که با مهار تورم و تعدیل انتظارات تورمی همراه نباشد در بلندمدت بی‌تاثیر خواهد بود.

کارشناسان کف قیمتی دلار را 35 یا 36 هزار تومان برآورد می‌کنند اما مشخص نیست دولت ت چه زمانی بتواند قیمت را در این محدوده نگاه دارد به ویژه اینکه همان‌گونه که گفته شد همچنان متغیرهای کلان سیگنال‌های افزایشی به دلار ارسال می‌کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر