زلزله ترکیه| زلزله ترکیه ازمیر | زلزله ترکیه 2022

رسانه‌ها از وقوع زمین‌لرزه جدیدی در منطقه «قهرمان مرعش» ترکیه خبر دادند.

سایت شماره یک:

 رسانه‌ها از وقوع زمین‌لرزه جدیدی در منطقه «قهرمان مرعش» ترکیه خبر دادند.

بنا به گزارش مرکز زمین‌شناسی ترکیه، زلزله‌ای به قدرت چهار و سه دهم ریشتر بار دیگر این منطقه را لرزاند.

این در حالی است که شمار تلفات زلزله اخیر در ترکیه و سوریه از ۲۸ هزار نفر گذشت.

ناسا ویرانی‌های زلزله ترکیه-سوریه را به تصویر کشید

ناسا می‌گوید زمین‌لرزه‌های فاجعه‌باری که در ترکیه و سوریه روی دادند، از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین سرچشمه گرفته و منجر به لرزش شدیدی شدند که تا صدها کیلومتر دورتر از مرکز زمین‌لرزه را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس داده‌های جدید ماهواره رصدخانه زمین ناسا، این زمین‌لرزه‌ها از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین منشاء گرفته‌اند و منجر به لرزش قوی و شدیدی شده‌اند که صدها کیلومتر دورتر از مرکز زلزله را تحت تاثیر قرار داده است.

اریک فیلدینگ، ژئوفیزیکدان در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا می‌گوید: این‌ها زمین لرزه‌های بسیار بزرگ و قدرتمندی بودند که در یک سری طولانی از گسل‌ها تا سطح زمین گسیخته شدند و لرزشی بسیار قوی را در یک منطقه بسیار بزرگ ایجاد کردند که بسیاری از روستاها و شهرهای پر جمعیت را تحت تاثیر قرار دادند.

کمک ناسا از فضا

نقشه تخمین آسیب و داده‌های ماهواره‌ای با مؤسساتی مانند وزارت امور خارجه ایالات متحده، امدادرسانی جهانی میاموتو و بانک جهانی توسط اعضای منطقه برنامه علوم کاربردی علوم زمین ناسا با همکاری شرکای بین‌المللی به اشتراک گذاشته می‌شود.

این گروه در تماس‌ها و هماهنگی‌های مستمر و سازمان‌دهی شده توسط آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده برای تعیین الزامات ذینفعان منطقه‌ای و کمک به توسعه دانش برای کمک به تلاش‌های بازیابی و امداد شرکت می‌کند.

شانا مک‌کلین که این برنامه مشترک را مدیریت می‌کند، می‌گوید: ما از نزدیک این رویداد را زیر نظر داریم. علاوه بر نقشه‌برداری از آسیب‌ها توسط ماهواره‌ها، ما از ماهواره‌ها برای ردیابی خطرات افزایش یافته رانش زمین، قطع برق و رویدادهای آب و هوایی که می‌توانند چالش‌هایی را برای تلاش‌های امداد و نجات ایجاد کنند، استفاده می‌کنیم.

ناسا در حال به‌روزرسانی سکوی نقشه‌برداری خود در لحظه با تصاویر و محصولات داده مربوط به زلزله است، زیرا با آن، اطلاعات جدیدی برای ارزیابی آسیب و حمایت از تلاش‌های امداد و نجات در منطقه در دسترس قرار می‌گیرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر