فروش خودرو

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت صمت فروش خودرو در سامانه یکپارچه لغو و قرار شد که هفته آینده تمام خودرو سازان در سامانه یکپارچه فروش داشته باشند.

سایت شماره یک:

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت صمت فروش خودرو در سامانه یکپارچه لغو شد.

امید قالیباف در یک گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: برنامه خودروسازان بزرگ دولتی که قرار بود این هفته فروش خودرو بدون قرعه کشی داشته باشند لغو و قرار شد که هفته آینده تمام خودرو سازان در سامانه یکپارچه فروش داشته باشند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این طرح از بزرگترین برنامه‌های فروش خودرو است که همه خودروسازان محصولات خود را به صورت یک پارچه در یک سامانه عرضه می‌کنند.

قالیباف ادامه داد: در صورتی که تقاضا برابر عرضه خودرو باشد خودرو بدون قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و در صورتی تقاضا بیشتر از عرضه باشد، متقاضیان در لیست انتظار قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: جزئیات این طرح عرضه گسترده خودرو به صورت یکپارچه چهارشنبه طی اطلاعیه‌ای به اطلاع عموم می‌رسد.

بیشتر بخوانید:اسامی 22 بانک برای ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد

وی همچنین در ارتباط با عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: علاوه بر خودروهای چینی قرار است که خودروهایی از دیگر کشورها مانند کره جنوبی در بورس کالا عرضه داشته باشیم اما میزان آنها کم است.

قالیباف گفت: با توجه به اینکه از ابتدا برنامه فروش خودروهای اقتصادی در بورس کالا مطرح بود عمده خودروهای عرضه شده در بورس کالا نیز چینی و زیر هزار دلار هستند اما اینکه اکنون قیمت بالایی به تومان دارند، وزارت صنعت مقصر نیست.

گفتنی است، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل خودرویی وزارت صنعت معدن و تجارت گفته بود که پیش فروش خودروهای داخلی (ایران خودرو، سایپا و بخش خصوصی) از روز چهارشنبه هفته جاری انجام خواهد شد و در این طرح همه ثبت نام کنندگان خودرو دریافت می‌کنند اما زمان تحویل خودرو بین ۳ ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود.

منبع: شهر بورس

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر