قیمت مرغ

مدیر کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: عرضه مرغ گرم از امروز به ۶۰ درصد رسیده و مرغ منجمد هم برای جبران کمبود توزیع می‌شود.

سایت شماره یک:

مدیر کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا هفته گذشته میزان مرغ گرم و منجمد به صورت ۵۰ درصد توزیع می‌شد که از امروز عرضه مرغ گرم به ۶۰ درصد رسیده و ۴۰ درصد هم به صورت مرغ منجمد توزیع می‌شود.

برزگر افزود: تا دو هفته آینده شرایط عرضه مرغ گرم به روال قبل باز می‌گردد.

وی گفت: قیمت مرغ گرم هر کیلو ۷۵ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است که با قیمت استان‌های مجاور تفاوت دارد که همین موضوع موجب خروج مرغ گرم از استان می‌شود.

مدیرکل بازرسی استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: دستورات لازم برای نظارت بر بازار مرغ داده شده و پلیس در این زمینه اقدام می‌کند.

طهماسبی با بیان اینکه نظارت‌ها بر ۶۰۰ واحد توزیع مرغ با ثبت در سامانه رهتاب تشدید می‌شود از توزیع کنندگان نیز خواست تا در این زمینه خود نظارتی کنند.

وی اضافه کرد: به صورت روزانه ۳۰ گزارش به سامانه ۱۳۵ ما گزارش می‌شود که شاید ۱۰ مورد به صورت گزارش دقیق و قابل پیگیری است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان بیان کرد: گزارش‌هایی که تخلف آن احراز می‌شود، پرونده تعزیراتی برای آن تشکیل و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

حسام در خصوص مشکلات موجود در واحدهای صنفی روستای زیارت گرگان، بیان کرد: در این ماه تیم‌های ویژه به صورت نامحسوس به این منطقه مراجعه و گزارش‌های مردمی و نارضایتی‌های اعلام شده به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

وی در خصوص پیام‌های مردمی درباره کمبود مرغ و قیمت مصوب مرغ، اضافه کرد: قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که به دلیل کمبود جوجه‌ریزی قرار بود تا ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان نیز مجاز به افزایش باشد اما قیمت بالاتر از ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخلف است و ما برخورد می‌کنیم.

جالب‌تر آنکه متولیان صنعت طیور به جای ارائه نسخه‌ای به‌عنوان برنامه نجات این صنعت، با سوءاستفاده از چشم‌انداز ترسیمی سال، سرکوب قیمتی را شدت بخشیده و به جای توجه به مسوولیت خود در حوزه سیاستگذاری مالی و پولی که مبانی اصلی خلق تورم هستند، فشار بر تولیدکنندگان را پیشه ساخته‌اند و حتی این‌بار در مصاحبه‌های خود با افتخار از برنامه واردات ۵۰هزار تن گوشت مرغ گرم یاد می‌کنند، همچنان که درباره گوشت قرمز، پس از نابودی عملی تولید در آن حوزه چنین کردند. از دیدگاه مرغداران مستاصل، نفوذ «مافیای واردات»، وزارت جهاد کشاورزی را به کارگزار ایجاد سازمان تجارت (بخوانید سازمان واردات) تبدیل کرده است. ظاهرا وزیر محترم از یاد برده‌اند که در بدو به دست گرفتن وزارتخانه در دولت جدید، وعده امنیت، اقتدار و حاکمیت غذایی داده بودند و امروز تصمیماتشان وضعیتی را رقم زده که به کشوری کاملا وابسته، علی‌الخصوص در حوزه تامین پروتئین دامی تبدیل شده‌ایم. در حقیقت، نه تنها گامی به سوی تحقق وعده‌های ایشان برداشته نشد، بلکه سنگرهایی را هم که در گذشته با مجاهدت و تلاش فتح کرده بودیم، با مدیریت نسنجیده، یک به یک واگذار کردیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر