هندوانه

چیزهایی هست که گاهی دلمان برایشان تنگ می‌شود؛ ارزش‌هایی که انگار فقط توی قصه‌های هزار و یک شب و خاطره‌های قدیمی می‌توان سراغشان را گرفت. البته خیلی هم نباید بدبین بود. نه، نیازی به تورق دفتر گذشته‌ها نیست. هنوز هم هستند کسانی که ما را به یاد آن روزها می‌اندازند.

سایت شماره یک:

همین‌جا، بیخ گوش خودمان، یکی هست که علم را برتر از ثروت و و اخلاق را برتر از علم می‌داند؛ بانوی میوه‌فروشی که همه اهالی خیابان شریعتی شهرک ولیعصر(عج) او را  می‌شناسند و به مرام و معرفتش گواهی می‌دهند.

«مریم قنبری» ۵۴ ساله در کسب‌وکارش دست‌ودلبازی به خرج می دهد. مغازه او قوانین خاص خودش را دارد؛ قوانینی که تنها در همین مغازه اعمال می‌شود. نسیه اصلا و تحت هیچ شرایطی ممنوع نیست. مشتری می‌تواند را سوا کند. حتی می‌تواند پیش از خرید میوه‌ ، یکی را به عنوان نمونه نوش جان کند. میوه فروخته‌شده پس گرفته می‌شود، حتی اگر هندوانه قاچ‌شده باشد. شاید به دلیل همین قوانین باشد که مشتری‌ها به این مغازه به چشم پاتوق محلی نگاه می‌کنند. قنبری برای خوشحالی خانواده‌ها هرکاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد.به یک نفر قرض می‌دهد تا جهیزیه دخترش را فراهم کند و میوه‌های مجلس عروسی یکی دیگر را بدون آنکه پولی بگیرد، جلو در خانه‌اش می‌فرستد. همه می‌دانند که اینجا قیمت‌ها با جاهای دیگر فرق دارد. بعضی‌ها هم می‌توانند میوه ببرند و بعد حساب کنند. افرادی هم هستند که  هفته‌به‌هفته پول میوه‌شان را با مریم‌خانم  تسویه می‌کنند.

کم نیستند کاسب‌هایی که می‌خواهند مثل میوه‌فروش محله ما  انصاف به خرج بدهند و هوای مشتری را داشته باشند اما خب، فوت و فن این کار را بلد نیستند. آنها کاش این مطلب را بخوانند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر