زلزله

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه گسل چاقو گسل احتمالی مسبب زلزله ملارد با بزرگی ۳.۹ است و خسارتی برای آن گزارش نشده است گفت: ساکنان ملارد،شهریار، شهر جدید اندیشه و منطقه ۲۲ تهران زمین لرزه را حس کردند.

سایت شماره یک:

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  در خصوص زلزله رخداده امروز ۱۵ اردیبهشت در ملارد با اشاره به اینکه امروز ساعت ۱۰:۲۸ صبح زلزله کوچکی با بزرگی ۳.۹ در حوالی ۵ کیلومتری غرب ملارد رخ داد که عمق کانونی آن ۸ کیلومتر گزارش شد گفت: فاصله رومرکز این زلزله به شکل مستقیم تا محدوده مجازی تهران دارد حدود ۵۰ کیلومتر و از دریاچه خلیج‌فارس در منطقه ۲۲  که ساختمان‌های مرتفع فراوان است و  این لرزش در آن ساختمان‌ها احساس شده است حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. 

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در مجاورت شرقی این کانون زلزله شهرهایی همچون شهریار، ملارد، شهر جدید اندیشه واقع است. این نقطه در جنوب شرق کرج  در ۳۰ کیلومتری رخ داده است.

بیت‌اللهی افزود: به نظر می رسد امتداد گسل نه چندان بزرگ چاقو سبب رخداد این زلزله شده است. همچنین این نقطه رومرکزی زلزله در جنوب گسل اشتهارد واقع شده است.

وی با اعلام اینکه این منطقه از نظر وجود گسل‌های لرزه زا فعال است و در چند سال گذشته زلزله‌های ملارد در نقطه شمالی‌تر این گسل با بزرگی بالای ۵ حتی تهران را تحت تاثیر قرار داد و سبب ترس ساکنان شهر تهران شد، توضیح داد: خسارتی نیز برای این زمین لررزه گزارش نشده است. 

تگ های مرتبط

ارسال نظر